AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #21 Skrevet 4. mai 2023 Har det noen gang skjedd at et barn har dødd av krybbedød bak et slikt teppe over vogna her i landet, siden alle er så hysteriske på det? Altså et helseteppe i tillegg, siden ts beskriver at det er huller i det. Anonymkode: d5c4a...24c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #22 Skrevet 4. mai 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Hvorfor vil du som mamma ta den sjansen når all studier, og folk her inne sier nei? Hvorfor er det så viktig for det å ha på dette teppet? For deg? Jeg skjønner ikke problemet når jeg har kontroll på at det er luft og ikke for varmt. Ser ikke ut til at det er noe annet som er problematisk med det heller så da kan jeg fortsette hvis jeg vil det. Jeg skjønner selvfølgelig at jeg ikke kan ha over et tjukt ullteppe og pakke ingen inn i stekende sol og 25 varme. Men at jeg har over et tynt teppe for å gjøre det litt mørkere og ste fe ute alt som er spennende å se på nå for en kort stund er altså ikke noe problem. Anonymkode: 0490e...c07
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #23 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har det noen gang skjedd at et barn har dødd av krybbedød bak et slikt teppe over vogna her i landet, siden alle er så hysteriske på det? Altså et helseteppe i tillegg, siden ts beskriver at det er huller i det. Anonymkode: d5c4a...24c Det er ikke et helseteppe, men et tynt teppe med noe mønster så det er hull i det. Anonymkode: 0490e...c07 1
Sofakona Skrevet 4. mai 2023 #24 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har det noen gang skjedd at et barn har dødd av krybbedød bak et slikt teppe over vogna her i landet, siden alle er så hysteriske på det? Altså et helseteppe i tillegg, siden ts beskriver at det er huller i det. Anonymkode: d5c4a...24c Krybbedød skjer også hjerte plutselig stopper..det har ingen ting med teppe å gjøre. Og jo barn har død i vogna pga overheating pga slike tepper. De små hullene hjelper ingen verdens ting 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #25 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Misforstår ikke folk her`? Man har altså et teppe over taket på kallesjen på vogna, IKKE framfor åpningen. I min barnehage har alle vogner det. Anonymkode: ed27f...64b Jeg har det framfor åpningen, men tetter det ikke helt. Det henger liksom ned med glipe. Anonymkode: 0490e...c07
Sofakona Skrevet 4. mai 2023 #26 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke problemet når jeg har kontroll på at det er luft og ikke for varmt. Ser ikke ut til at det er noe annet som er problematisk med det heller så da kan jeg fortsette hvis jeg vil det. Jeg skjønner selvfølgelig at jeg ikke kan ha over et tjukt ullteppe og pakke ingen inn i stekende sol og 25 varme. Men at jeg har over et tynt teppe for å gjøre det litt mørkere og ste fe ute alt som er spennende å se på nå for en kort stund er altså ikke noe problem. Anonymkode: 0490e...c07 Ok...så du skal sitte ute med termometer i 1-2 timer og passe på hele tiden? Tynt teppe hjelper ikke... hvorfor kan da ikke barnet ditt bare sove inne?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #27 Skrevet 4. mai 2023 Hvorfor lage en tråd når du uansett har bestemt deg for å fortsette med idioti? Anonymkode: bb4a6...52b 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #28 Skrevet 4. mai 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Ok...så du skal sitte ute med termometer i 1-2 timer og passe på hele tiden? Tynt teppe hjelper ikke... hvorfor kan da ikke barnet ditt bare sove inne? 1-2 timer? Jeg tar det bort når barnet har sovnet! Maks 10 minutter. Anonymkode: 0490e...c07 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #29 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har det noen gang skjedd at et barn har dødd av krybbedød bak et slikt teppe over vogna her i landet, siden alle er så hysteriske på det? Altså et helseteppe i tillegg, siden ts beskriver at det er huller i det. Anonymkode: d5c4a...24c Ja dessverre, har hørt om det. Anonymkode: 35d70...53d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #30 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det sikrer jeg for at ikke skjer, så det går bra. Anonymkode: 0490e...c07 Hvordan sikrer du det? Du kan ikke se om det er dårlig luft eller kjenne det når du titter ned i vognen. Og hvordan ser du forskjell på sovende baby og avsvimt baby. Det er temmelig likt ut nemlig. Anonymkode: b3873...789 2
Sofakona Skrevet 4. mai 2023 #31 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1-2 timer? Jeg tar det bort når barnet har sovnet! Maks 10 minutter. Anonymkode: 0490e...c07 Men hvorfor ta bort teppe når det har sovnet? Hvorfor ikke bare lære barnet å si e som vanlig? Du skriver jo at den klarte det i barnehagen 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #32 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1-2 timer? Jeg tar det bort når barnet har sovnet! Maks 10 minutter. Anonymkode: 0490e...c07 Og disse minuttene så løftes teppet litt for å se om han har sovnet flere ganger. Dersom innsovning tar lenger tid blir han bare sint og drar av både netting og teppe fordi han heller vil se, så aldri over lang tid. Anonymkode: 0490e...c07
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #33 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner ikke problemet når jeg har kontroll på at det er luft og ikke for varmt. Ser ikke ut til at det er noe annet som er problematisk med det heller så da kan jeg fortsette hvis jeg vil det. Jeg skjønner selvfølgelig at jeg ikke kan ha over et tjukt ullteppe og pakke ingen inn i stekende sol og 25 varme. Men at jeg har over et tynt teppe for å gjøre det litt mørkere og ste fe ute alt som er spennende å se på nå for en kort stund er altså ikke noe problem. Anonymkode: 0490e...c07 https://www.tv2.no/video/underholdning/god-morgen-norge/linda-fant-bevisstloes-baby-i-en-barnevogn-tildekket-med-teppe/1200848/ Anonymkode: b3873...789 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #34 Skrevet 4. mai 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Men hvorfor ta bort teppe når det har sovnet? Hvorfor ikke bare lære barnet å si e som vanlig? Du skriver jo at den klarte det i barnehagen Fordi jeg opplever at det hjelper på å roe ned og for innsovningen. Nettopp fordi at da har han sovnet og trenger det ikke lenger, det kan bli varmt og for dårlig luft i vogna slik som dere beskriver. Anonymkode: 0490e...c07
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #35 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har det noen gang skjedd at et barn har dødd av krybbedød bak et slikt teppe over vogna her i landet, siden alle er så hysteriske på det? Altså et helseteppe i tillegg, siden ts beskriver at det er huller i det. Anonymkode: d5c4a...24c Anonymkode: bb4a6...52b
Sofakona Skrevet 4. mai 2023 #36 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg opplever at det hjelper på å roe ned og for innsovningen. Nettopp fordi at da har han sovnet og trenger det ikke lenger, det kan bli varmt og for dårlig luft i vogna slik som dere beskriver. Anonymkode: 0490e...c07 Men han ligger uten pledd i barnehagen? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #37 Skrevet 4. mai 2023 Sofakona skrev (2 minutter siden): Men han ligger uten pledd i barnehagen? Ja såklart. Men der har han vogn som gir mer skygge enn den vi har nå. Anonymkode: 0490e...c07
AprilLudgate Skrevet 4. mai 2023 #38 Skrevet 4. mai 2023 Helsepersonell og barneleger/helsesøstre osv advarer sterkt mot dette. Også når det er hull. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det sikrer jeg for at ikke skjer, så det går bra. Anonymkode: 0490e...c07 Hvordan sikrer du det om du dekker åpningen? Det er kjempebra at folk sier ifra om dette. Det er ikke for å være kjipe og uhøflige, men man oppfordres til å si ifra om akkurat det. Jeg ser selv folk som har teppe/sjal foran åpningen, men de har bare halve dekket slik at det ikke kommer direkte lys rett inn. Da på vinterstid. På sommeren kan du bruke solskjerm fra Tinkafu for eksempel. Du kan argumentere så mye du orker og vil, men dette er sterkt frarådet - og vedkommende som da ifra gjorde helt rett. Barnets liv og helse er viktigere enn at de sovner noen minutter før. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #39 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja såklart. Men der har han vogn som gir mer skygge enn den vi har nå. Anonymkode: 0490e...c07 Hadde heller satt på en solskjerm for 89kr, enn det tullet med pledd over vognen. En dag skjer det plutselig et eller annet og du glemmer at du la pleddet over, og du koker ungen din i verste fall. Hadde droppet den vanen glatt. Anonymkode: 56c10...957 1
Sofakona Skrevet 4. mai 2023 #40 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja såklart. Men der har han vogn som gir mer skygge enn den vi har nå. Anonymkode: 0490e...c07 Da klarer han det hjemme å. Selv om den vogna gir litt mer skygge..vil det forsatt komme lys inn...tror bare du må begynne å jobbe med å legge han uten teppe over..du sier jo det selv det blir varmt. Og i løpet av de 10 minuttene du sier...blir det varmt nok. Og da hjelper det ikke å ta av den etterpå...da har det blitt varmt 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå