AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Var nylig i bursdag. Hadde planlagt å bake i flere mnd, til denne bursdagen. En del av gaven. Bakte muffins! Da vi kom sa bare vedkommende "å.. har du bakt. Jeg har også bakt". Var ikke noe ordentlig "takk 😁" eller "😁så fine muffins", som er den hyggelige måten å svare på... Dette er en av den eldre garde, trodde de hadde lært folkeskikk? Det var en del av gaven fra oss 🙂 når noen har bakt, gir jeg alltid skryt for smak eller hvordan det ser ut. Det er liksom litt hyggelig. Anonymkode: bf507...626 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Forresten nektet vedkommende å sitte igjen med muffinsene. Mine barn og ektefelle likte det og det gikk ned på høykant, men vi fikk ikke lov å la det ligge igjen. Bursdagsbarnet virka fornærma nesten Anonymkode: bf507...626 1
Blålilla Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 1 Avtal på forhånd så det ikke blir alt for mye 2 Det hørtes ikke ut som vedkommende ble sur akkurat 30 2 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 Jeg pleier å si fra på forhånd at jeg baker. Kan hende vedkommende vartakknemlig, men du ikke forsto det eller vedkommende ikke utrykte det godt nok. Jeg ville forøvrig tatt det opp med den det gjelder, istedenfor å ta det opp på et forum på Internett. Anonymkode: 35835...ec1 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #5 Skrevet 4. mai 2023 Blålilla skrev (2 minutter siden): 1 Avtal på forhånd så det ikke blir alt for mye 2 Det hørtes ikke ut som vedkommende ble sur akkurat Joda, det er ikke så lett å forklare det, men dette er en jeg har kjent i 15 år og ho var irritert, ja... :/ Anonymkode: bf507...626
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #6 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg pleier å si fra på forhånd at jeg baker. Kan hende vedkommende vartakknemlig, men du ikke forsto det eller vedkommende ikke utrykte det godt nok. Jeg ville forøvrig tatt det opp med den det gjelder, istedenfor å ta det opp på et forum på Internett. Anonymkode: 35835...ec1 Virka ikke takknemlig. Kommer heller ikke til å ta det opp, nøyer meg med å ikke gidde og bake kjøper heller en eske konfekt Anonymkode: bf507...626
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #7 Skrevet 4. mai 2023 Alltid så gøy med folk som gir gaver for å få hva de mener er nok takk og takknemlighet. Skinner så godt igjennom hvorfor en gir. Det er ikke av giverglede hvertfall. Anonymkode: 01121...cf7 30 10
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #8 Skrevet 4. mai 2023 Høres mest ut som det var du som var den sure her. Å helle litt røre oppi noen muffinsformer krever ikke akkurat månedsvis med planlegging. Er ca 10 minutters jobb... Anonymkode: 21cbc...ff5 23 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #9 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forresten nektet vedkommende å sitte igjen med muffinsene. Mine barn og ektefelle likte det og det gikk ned på høykant, men vi fikk ikke lov å la det ligge igjen. Bursdagsbarnet virka fornærma nesten Anonymkode: bf507...626 Ja det forstår jeg jo. Det lan tolkes sm kakene dine er ikke gode, så tok med noen andre. Mange legger mye stolthet i egne kaker, det er deres bursdag og ønsker å imponere gjestene. Så må hun plutselig konkurrere med dine kaker, fordi du virker til å konkurrere med henne. Jeg kunne ha tolket det dit. Fordi det gir ingen mening å gi kaker i gave til bursdag, når man vet det allerede er masse kaker på bordet fra før. Sånt avtaler man på forhånd, om du skal bake noe, og hvorvidt det er en gave eller ikke. Jeg syntes du har vært litt frekk her, og påført verten å sitte igjen med masse kake til overs Anonymkode: ff3cc...4d7 29 19
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #10 Skrevet 4. mai 2023 Sikkert bare hadde det travelt. Høres ut som at det er du som har blitt sur. Verten hadde det ganske fint i bursdagen. Ser du et problem der det ikke er noen problemer? Anonymkode: 7e9e5...cdd 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #11 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres mest ut som det var du som var den sure her. Å helle litt røre oppi noen muffinsformer krever ikke akkurat månedsvis med planlegging. Er ca 10 minutters jobb... Anonymkode: 21cbc...ff5 1. Nei, det var ikke 10 minutters jobb, 2. Hadde tenkt til å bake noe annet som krevde mer, men omstendighetene gjorde at jeg måtte endre i siste liten. Jeg er kronisk syk så jo, det krever en del av meg å gjøre sånne ting. Ikke alle har fått god helse her i livet vet du. Anonymkode: bf507...626 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #12 Skrevet 4. mai 2023 Og hadde du avtalt at du skulle bake eller bare kom du med noe uten å si ifra? Kanskje vedkommende ble fornermet fordi du hadde bakt til deres bursdag... Anonymkode: 21cbc...ff5 10 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #13 Skrevet 4. mai 2023 Hun har vel bakt selv til denne bursdagen? Hadde noen kommet til meg i en bursdag med ekstra kake, når det allerede var nok kaker. Hadde jeg nok blitt litt overrasket, men det har aldri skjedd hos meg. Uansett tilbyr jeg gester å ta med kake hjem, for jeg ønsker ikke å sitte med så mye kake selv. Kanskje det er noe hun tenker også? Anonymkode: 07bb5...c42 18 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #14 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikkert bare hadde det travelt. Høres ut som at det er du som har blitt sur. Verten hadde det ganske fint i bursdagen. Ser du et problem der det ikke er noen problemer? Anonymkode: 7e9e5...cdd Hvordan vet du at verten hadde det ganske fint i bursdagen? 😂 Du var ikke der. Jeg er ikke sur, men jeg ble irritert. Ektefellen min reagerte også på det, det er enkelte ting man ikke kan forklare over Internett, man må bare være der. Dette ble en litt merkelig tråd kjenner jeg 😬 Anonymkode: bf507...626 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #15 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun har vel bakt selv til denne bursdagen? Hadde noen kommet til meg i en bursdag med ekstra kake, når det allerede var nok kaker. Hadde jeg nok blitt litt overrasket, men det har aldri skjedd hos meg. Uansett tilbyr jeg gester å ta med kake hjem, for jeg ønsker ikke å sitte med så mye kake selv. Kanskje det er noe hun tenker også? Anonymkode: 07bb5...c42 Kanskje? Vi tok ikke med noe særlig kake da siden muffinsene ble med hjem. Men det vi også tenkte på var at hun skulle jo ha gjester i 3 dager på rad omtrent, så det var jo kjekt med nok muffins eller kake til alle. Anonymkode: bf507...626 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #16 Skrevet 4. mai 2023 Tenker hun følte seg litt overkjørt når du kom med egen bakst til bursdagen uten at det var avtalt på forhånd. Anonymkode: 21cbc...ff5 23 11
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #17 Skrevet 4. mai 2023 Jeg forstår skuffelsen din ts, det var jo ikke en veldig hyggelig reaksjon. Men... Det er faktisk veldig rart å bake til en bursdag uten at det er avtalt på forhånd. Verten hadde garantert planlagt med nok kaker fra før og det gjorde det unødvendig med muffins, derav reaksjonen. Til neste gang anbefaler jeg å avtale med verten at du baker før du bruker så mye energi på det. Anonymkode: 9e7af...4ae 29 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #18 Skrevet 4. mai 2023 Hadde blitt glad om du tok med jeg! Bare hyggelig det. Bedre enn når jeg skulle feire bursdag sammen med niesen min, jeg disket opp med buffet, og div, bad min søster ta med kake, siden det også var hennes datters feiring. Hun sendte mld samme dag om at hun tok med kjeks. hun gadd ikke bake. Så alle som tar med noe for å være hyggelige og som har orket å gjøre en innsats får takk og smil fra meg. Anonymkode: 2172f...07c 2 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #19 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og hadde du avtalt at du skulle bake eller bare kom du med noe uten å si ifra? Kanskje vedkommende ble fornermet fordi du hadde bakt til deres bursdag... Anonymkode: 21cbc...ff5 Jeg bare kom med det, er jo en hyggelig greie i mitt hode, da 😊 Var godt ment! Særlig siden hun skulle ha så mange gjester over flere dager... 😊 Anonymkode: bf507...626
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #20 Skrevet 4. mai 2023 Man har vel ikke med kake i bursdagsgave når man blir bedt på bursdag! Vertinnen har jo selvsagt ordnet med servering selv. Anonymkode: a6ef9...5a9 11 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå