Gå til innhold

Golf nybegynner, hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som spiller golf her? Jeg skal på golfkurs snart, og tenkte å handle inn golfsett. Men ser det selges både halv-sett og hel-sett. Hva trenger man egentlig? Er det nok å handle et halv-sett og kjøpe inn flere klubber etter hvert som man blir bedre? Jeg vet jo ikke om jeg kommer til å like det engang, så greit å ikke bruke så mye penger på det 😄

Anonymkode: 56a78...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen som spiller golf her? Jeg skal på golfkurs snart, og tenkte å handle inn golfsett. Men ser det selges både halv-sett og hel-sett. Hva trenger man egentlig? Er det nok å handle et halv-sett og kjøpe inn flere klubber etter hvert som man blir bedre? Jeg vet jo ikke om jeg kommer til å like det engang, så greit å ikke bruke så mye penger på det 😄

Anonymkode: 56a78...2a2

Så gøy! 😊 Som nybegynner klarer du deg helt fint med et halvsett. Der har du alle de golfkøllene du trenger den første tiden.

Lykke til. Kos deg 😊

Anonymkode: 5f1c0...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så gøy! 😊 Som nybegynner klarer du deg helt fint med et halvsett. Der har du alle de golfkøllene du trenger den første tiden.

Lykke til. Kos deg 😊

Anonymkode: 5f1c0...d6e

Tusen takk ❤️ Ja, gleder meg veldig 😀

Anonymkode: 56a78...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så gøy! 😊 Som nybegynner klarer du deg helt fint med et halvsett. Der har du alle de golfkøllene du trenger den første tiden.

Lykke til. Kos deg 😊

Anonymkode: 5f1c0...d6e

Vet du forresten om det er stor forskjell på sett for herrer og damer? Jeg er jo dame, men er høy (178) så ser for meg at det ikke nødvendigvis vil utgjøre så mye for meg. Skjønner de som er lave, men jeg er jo like høy som mange menn 😄 Men de blir kanskje en del tyngre også når de er lengre?

Anonymkode: 56a78...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 
Så gøy du skal begynne med golf, det er kjempegøy (og frustrerende..)

Vent med å kjøpe køller til du har vært på kurs, de har køller du kan låne. De kan også komme med tips til hvilke køller du skal ha osv. De aller fleste baner har også køller til utlån, så du kan prøve deg ordentlig før du bestemmer deg. 
 

Jeg ville styrt unna de aller billigste settene. Kvaliteten er for dårlig. Kjøp enten brukt (masse brukt som selges, der kan man gjøre et kupp). Eventuelt kjøp et ok jernsett + driver + putter. Jeg bruker primært jernene mine (9-7) og 6 hybrid og 5 wood. Man klarer seg lenge på det. Bruk heller penger på protimer!! En pro vil også kunne hjelpe deg med hva som passer best for deg og din sving. 
Jeg er omtrent på din høyde og bruker damekøller (ikke bare høyden din som avgjør, også forholde lenge armer vs bein). Men jeg merker nå at jeg skulle hatt litt stivere køller, men synes grepet på herrekøller er litt for kraftig. Skal snart ha køllefitting, blir spennende å se hva de foreslår. 
lykke til på kurs

Anonymkode: 534e9...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange «høye» damer spiller med juniorkøller. De er litt midt i mellom dame og herre!

Anonymkode: 534e9...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...