Gå til innhold

Alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som skal ha 60-70 gjester, hvor mye alkohol har dere beregnet? 
Inkludert velkomstbobler. 
og er det gnient av meg å kjøpe 3 liters pappviner og helle det over på karafler? 

Anonymkode: 21b83...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sprudle:

1 flaske per 3 person.

Vin:

1 liter per gjest- noen drikker mer og noen mindre. Helt fint med pappvin, finnes mange gode rød og hvit.

Anonymkode: 16aed...d60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sprudle:

1 flaske per 3 person.

Vin:

1 liter per gjest- noen drikker mer og noen mindre. Helt fint med pappvin, finnes mange gode rød og hvit.

Anonymkode: 16aed...d60

Vi har tenkt å kjøpe inn øl, drinker, konjakk, baylis osv, likevel 1 liter vin per gjest? 

Anonymkode: 21b83...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående mengde er jeg usikker, men pappvin går helt fint. Om du heller over på karaffel, hadde jeg likt om det stod et menykort på bordet der opplysninger om vinen står (drue, land, navn, prosent)

Anonymkode: e5082...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før kunne du returnere uåpnede vinflasker. Kjekt om en ikke vet hvor mye man trenger, og dermed kjøpe litt ekstra. Det går gjerne ikke med pappvin? Eller skal dere handle på taxfree?

Anonymkode: 00528...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har tenkt å kjøpe inn øl, drinker, konjakk, baylis osv, likevel 1 liter vin per gjest? 

Anonymkode: 21b83...d9c

Kommer an på hvor mange retter dere har. Men nei, jeg synes det er mye. 1/2 flaske på hver

Anonymkode: e5082...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med polet, dei fleste jeg kjenner som har giftet seg kunne returnere uåpnet. 

Anonymkode: 6def2...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir ca. 70 i bryllupet vårt, men ikke alle drikker alkohol. Vi har kjøpt følgende:

15 flasker musserende vin
30 flasker hvitvin
30 flasker rødvin
5 flasker hetvin
2 flasker likør
150 flasker av forskjellige typer øl. (0,33)
Dette blir ca. 600 enheter alkohol. Dersom 70 gjester drikker alkohol, blir det over 8 enheter til hver. Det får holde for et ettermiddagsbryllup.
Det vi ikke bruker, har vi også avtale om å levere tilbake til Vinmonopolet.I tillegg har vi store mengder brus, vann med kullsyre, kaffe, te, alkoholfri øl og eplemost, så jeg tviler på at noen går tørste hjem.

Du kan absolutt servere vin på karaffel. Jeg personlig liker bedre bordservering med flaske som viser navn og årgang, men har aldri tenkt på karaffel som negativt de gangene jeg har fått det.

Anonymkode: e043f...39f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2023 den 23.45):

Kommer an på hvor mange retter dere har. Men nei, jeg synes det er mye. 1/2 flaske på hver

Anonymkode: e5082...746

Det vil ikke rekke til middagen en gang, om man blir sittende noen timer med taler og skåling. 

Anonymkode: 57c69...cdb

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...