Gå til innhold

Hvordan er det mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går jo an. Jeg hadde sikkert ikke vært overbegeistret som mor, men synes foreldrene reagerte fint jeg

Skrevet

Helt enig!! Jeg hadde nok ikke vært like tilgivende jeg.. Og tre barn per voksen bør jo kunne gå greit å holde styr på :roll:

Skrevet

Alle kan være uheldige. Og det var seff en dum ting å være uheldig med. Men jeg synes foreldrene har taklet dette bra! :)

Heldigvis gikk det bra!

Gjest Lompa i.i
Skrevet

Jeg er dypt imponert over disse foreldrene,ja. Hadde ikke taklet det på langt nær så greit selv. Det er menneskelig å feile, men skjønner bare ikke hvordan slikt er mulig. Hva om det ikke hadde gått så bra?Tenker med gru på alt som kunne skjedd en 3åring alene, og at det sikkert er flere barnehageansatte der ute som kan prestere noe sånt.

Skrevet

Det er jo ikke første gang dette skjer i Norge, og ikke siste gang heller. Det hender da til og med at foreldre glemmer igjen et barn, enda de bare har ett å passe på. Uhell kan skje, selv om det ikke burde skje.

Jeg hadde nok reagert med sinne og fortvilelse, men samtidig vet man jo at man skal ha barnet der i 3 år til og da prøver man vel komme igjennom det uten at man må ta det videre.

Gjest Pecado
Skrevet

Jeg hadde eksplodert. Glemt igjen en treåring ved en trafikert vei?

Jeg kjenner jeg blir sint og sjokkert bare av å tenke på det!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg hadde helt klart reagert overfor barnehagen, men det er godt mulig jeg ikke hadde tatt oppvasken til media.

Synes også det er helt utrolig at de kan glemme et barn. Tre voksne på ni barn bør klare å passe på dem.

Gjest Bodillen
Skrevet

Sønnen min ble glemt igjen da klassen hadde svømmeundervisning. De reiste med buss til nærmeste svømmehall, på en ungdomsskole over en halv mil unna barneskolen. Da resten av klassen tok bussen tilbake igjen, sto sønnen min på 8 år alene igjen i garderoben....

Han syntes det var kjempeskummelt, selvfølgelig! Helt alene på en skole med 300 fæle, digre tenåringer...

Lærerne oppdaget ingenting før de var kommet frem til barneskolen. Hun ene heiv seg i bilen og kjørte tilbake. Sønnen min fortalte hva hun hadde sagt da hun endelig kom inntil ham i garderoben; "Sånn går det når du somler så fælt...!!" Fint å legge ansvaret på ungen, liksom..

Det skal sies at hun andre læreren tok det veldig alvorlig, hadde en prat med både oss og gutten. Dette er mange år siden nå, men da jeg nylig traff henne igjen, lurte hun på hvordan det sto til med sønnen min og fortalte at hun aldri hadde glemt det som skjedde. Det var det verste hun hadde opplevd i alle sine år som lærer, sa hun. Hun hadde tenkt mye på om han hadde tatt skade av hendelsen. Egentlig synes jeg vel det var til pass for henne at saken hadde plaget henne såpass i disse årene :sjarmor:

Det er menneskelig å feile, og det eneste å gjøre i en sånn situasjon er jo å legge seg fullstendig flat.

Skrevet
Sønnen min ble glemt igjen da klassen hadde svømmeundervisning. De reiste med buss til nærmeste svømmehall, på en ungdomsskole over en halv mil unna barneskolen. Da resten av klassen tok bussen tilbake igjen, sto sønnen min på 8 år alene igjen i garderoben....

Han syntes det var kjempeskummelt, selvfølgelig! Helt alene på en skole med  300 fæle, digre tenåringer...

Lærerne oppdaget ingenting før de var kommet frem til barneskolen. Hun ene heiv seg i bilen og kjørte tilbake. Sønnen min fortalte hva hun hadde sagt da hun endelig kom inntil ham i garderoben; "Sånn går det når du somler så fælt...!!" Fint å legge ansvaret på ungen, liksom..

Det skal sies at hun andre læreren tok det veldig alvorlig, hadde en prat med både oss og gutten. Dette er mange år siden nå, men da jeg nylig traff henne igjen, lurte hun på hvordan det sto til med sønnen min og fortalte at hun aldri hadde glemt det som skjedde. Det var det verste hun hadde opplevd i alle sine år som lærer, sa hun. Hun hadde tenkt mye på om han hadde tatt skade av hendelsen. Egentlig synes jeg vel det var til pass for henne at saken hadde plaget henne såpass i disse årene  :sjarmor:

Det er menneskelig å feile, og det eneste å gjøre i en sånn situasjon er jo å legge seg fullstendig flat.

Jøss, denne historien har jeg aldri hørt...! :overrasket:

Enig i det siste der, man legger seg selvsagt flat.

Jobbet på en barneskole før, og det var mye sykdom, så på hele basen jeg var på var det jeg, endel unger og en internvikar. Jeg bestemte at vi skulle gå ut den siste halvtimen, var kanskje fem barn igjen, så vikaren gikk ut med ungene mens jeg feide og gjorde klasserommet ferdig til morgendagen. Så kommer det en mor valsende inn, helt hysterisk, fordi hun ikke finner sønnen. Jeg forklarte at han pleide å leke øverst oppe ved gjerdet, et uteområde vi har for ungene og at han sikkert var der. Men NEI, det var han IKKE, for hun påstod hun hadde trippet opp i skogen (på høye hæler) og lett OVERALT... Den stakkars vikaren kunne jo ikke forskjell på ungene, så jeg gikk ut og opp i skogen og fant han på to sekunder, han var akkurat der jeg sa han ville være.

Da styrtet hun opp til sjefen min, SFO-styreren og skulle sladre, uvisst av hvilken grunn. Jeg marsjerte etter, og da damen var gått lo sjefen bare av henne og sa jeg ikke hadde gjort noe galt. Dette var litt på siden av temaet, men...

Gjest Anerikke
Skrevet

Selvfølgelig er det mulig!

Så lenge det er mennesker som passer på barna kan det skje feil.

Det kan skje med hvem som helst, bare at det har store konsekvenser i en sånn situasjon. Hvem gjør aldri en feil i jobben sin??

Kan ikke tenke meg en barnehage der det blir passet bedre på akkurat nå!!

Skrevet
Hvem gjør aldri en feil i jobben sin??

Nå er det nå en viss forskjell på å glemme et barn og å f.eks. glemme å poste et viktig brev. Med 3 unger pr voksen(altså ikke noen umulig oppgave) er det skremmende at slikt går an.

Gjest Gjesta
Skrevet

Cluet er at disse voksne tydeligvis ikke har laget gode nok rutiner for å passe på disse barna. Og det ser jeg på som temmelig alvorlig. Det gikk bra denne gangen, det hadde det ikke behøvd å gjøre.

Skrevet
Nå er det nå en viss forskjell på å glemme et barn og å f.eks. glemme å poste et viktig brev. Med 3 unger pr voksen(altså ikke noen umulig oppgave) er det skremmende at slikt går an.

Ingen umulig oppgave, men shit happens... Kirurger driter seg ut på sykehus også. Så lenge det er mennesker som utfører oppgaver er vi aldri bombesikre. Jeg hadde flere leger som sjekket svarene etter en undersøkelse, men ingen så flekken på bildene. Få måneder senere ble jeg lagt inn med infeksjon i hjertet. DA så de flekken. Man er aldri hundre 100 % sikker

Cluet er at disse voksne tydeligvis ikke har laget gode nok rutiner for å passe på disse barna. Og det ser jeg på som temmelig alvorlig. Det gikk bra denne gangen, det hadde det ikke behøvd å gjøre.

Det vet vi jo ikke. Det finnes rutiner og regler for det meste, men ting kan skje likevel

Gjest Gjesta
Skrevet
Det vet vi jo ikke. Det finnes rutiner og regler for det meste, men ting kan skje likevel

Nå er det jo ikke hjernekirurgi å telle til ni barn. Ett barn, to barn, tre barn... ;)

Gjest Bodillen
Skrevet
Nå er det jo ikke hjernekirurgi å telle til ni barn. Ett barn, to barn, tre barn... ;)

Nei, det er det ikke, men jeg vet ikke i hvilke situasjon jeg ville betegne det som mest alvorlig å begå en menneskelig feil, jeg...

Gjest Gjesta
Skrevet
Nei, det er det ikke, men jeg vet ikke i hvilke situasjon jeg ville betegne det som mest alvorlig å begå en menneskelig feil, jeg...

Jeg vet. For i kirurgi er marginene så små at det er vanskelig å ikke begå feil. Jeg er helt sikker på at det begås feil innen kirurgi hele tiden, og at man langt fra vet alt om hva som blir gjort feil.

Men når det gjelder å holde orden på et visst antall barn er det bare enten eller. Enten har man talt alle, eller så har man ikke.

Skrevet

Da kan man jo tenke på hva som kan skje i større barnehager. Det er vel de færreste barnehager som er så godt bemannet at de har bare tre unger pr voksen.

Her er de skåret ned til margen og er 3 voksne på 18 barn.

Skrevet
Jeg vet. For i kirurgi er marginene så små at det er vanskelig å ikke begå feil. Jeg er helt sikker på at det begås feil innen kirurgi hele tiden, og at man langt fra vet alt om hva som blir gjort feil.

Men når det gjelder å holde orden på et visst antall barn er det bare enten eller. Enten har man talt alle, eller så har man ikke.

Tror du alle SFO'er og barnehager forteller foreldrene HVER gang de har hatt litt lite kontroll på en unge?

Jeg visste ikke hvor alle barna var til enhver tid på jobben, det er umulig. Så i teorien kunne de ha blitt kidnappet av Thomas Quick - men de ble det ikke.

Man KAN telle feil, man KAN ha talt 9 og så stikker den niende av det sekundet du snur ryggen til... Denne gutten kunne jo ikke gjøre rede for seg, så at han kan ha funnet på å vandre sin vei fordi han ikke visste bedre...

Gjest Pecado
Skrevet

Det er bare å lukke bussen, få ungene til å sitte og så telle. Og er man på gåtur har man vel ansvar for tre unger hver. Da teller man en, to og tre og holder øynene der de skal være. Hører veldig sjeldent at en trebarnsmor glemte igjen ungene på bensinstasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...