Million Skrevet 4. mai 2023 #21 Skrevet 4. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Må bare oppdatere for det er så gøy at man kan få dem til å endre seg fort bare ved å endre seg selv! I dag har jeg prøvd det etter tur å forlate rommet straks han biter i møbler. Da jeg var ute av rommet la han seg ned. Da jeg kom og satt meg igjen begynte han på igjen. Men etter mange ganger der han erfarte at jeg blir borte når han biter, da la han seg og nå sover han fint her i stua, noe som har vært umulig på ettermiddager siste tida. Anonymkode: b3169...854 Ja, du har nok uten å mene det belønnet den uønskede atferden i lang tid ved å gi han godbit i sengen rett etter møbelbitingen. Hunder er ikke dumme (som regel) og de kan se kjedesammenhenger lett. "Gjør jeg det, så gjør hun det, og deretter får jeg snacks". Fint å høre at den uønskede atferden ser ut til å ha endret seg allerede! Kan legge til at det er ingenting som sysselsatte min hund mer enn å få gnage på et knokebein . Hun kunne ligge i timesvis og kose seg med det i sengen sin i stua (så lenge fordøyelsen hennes taklet det, nå som hun er gammel tåler ikke min hunds fordøyelse den slags lenger, men din hund tåler vel det?) Du kan gi hunden et knokebein når dere skal spise middag for eksempel? Og så ta det vekk igjen litt senere for å gi det på nytt neste dag ved middagstider? Husk å bestikke hunden med noe eller avlede den vekk fra knokebeinet når det blir tatt bort, ellers kan den oppleve det å bli fratatt godsakene som veldig ille og få ressursforsvar. Ta frem en leke og lek litt for eksempel, mens en annen i familien fjerner knokebeinet og legger det øverst på en hylle til neste dag. Endret 4. mai 2023 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #22 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må bare oppdatere for det er så gøy at man kan få dem til å endre seg fort bare ved å endre seg selv! I dag har jeg prøvd det etter tur å forlate rommet straks han biter i møbler. Da jeg var ute av rommet la han seg ned. Da jeg kom og satt meg igjen begynte han på igjen. Men etter mange ganger der han erfarte at jeg blir borte når han biter, da la han seg og nå sover han fint her i stua, noe som har vært umulig på ettermiddager siste tida. Anonymkode: b3169...854 Så godt å høre! Og så fint at han har respondert så bra så kjapt 😊 Anonymkode: 834cf...6d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå