Gå til innhold

Apoteket

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har oppskrift på en gel som må lages av apotekpersonale. Jeg vet de gjør dette i USA, men gjør de det i Norge? Hvor mye vil det koste (ikke inkl. ingredienser)?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, de lager ennå ting på apotek. Alle apotek tar imot bestillinger, men ikke alle lager selv. De som ikke har lab selv, sender bestillingen til et apotek de har avtale med, feks et av sykehusapotekene.

det kan lønne seg å gå direkte til feks et sykehusapotek, det kan bli billigere for da slipper du flere "ledd" i produksjonen.

Det er DYRT å få laget preparater, så kanskje kan du spørre farmasøyten på apoteket om det er noe ferdiglaget som tilsvarer gelen du vil ha?

Og jeg anbefaler deg å få et prisoverslag før du bestemmer deg.

Murf

Skrevet

Forresten, prisen avhenger av hva som er i gelen, da noen innholdsstoff er dyre, andre ikke.

Murf

Skrevet

Takk for svar.

Fikk inntrykk av at du har litt peiling på dette.

Geleen inneholder:

Amylum Tritici

Aqua purificata

Acidum lacticum

Glycerinum (85%)

Tragacantha albissim

Spiritus (90%)

Er noen av disse ingrediensene dyre? Hvor mye kan det komme på når geleen til sammen er ca. 100 g?

Gjest Lizbet i.i
Skrevet

Hei - tror ikke noen av disse stoffene har ekstra tillegg fordi de er ekstra kostbare. Men prisen baseres på total mengde og antall innholdstoffer i preparatet. Husker ikke hvordan prisene ligger nå. Også hender det det kommer tillegg for produksjonen, men kan ikke se at det skal være nødvendig her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...