AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #21 Del Skrevet 3. mai 2023 Jeg er vant til at kollegaer fra jobb inviteres uten partner. Jeg synes det er en forskjell mellom kollegaer på den ene siden, og venner man har "på privaten" på den andre. Venner og familie blir bedt med partner, selv om vi ikke nødvendigvis kjenner partnerne så godt. Samtidig kommer det jo an på hvor mange man egentlig inviterer. Hvis man bare har invitert denne ene kollegaen, vil det være snålt om dette er den eneste personen som er invitert uten partner. Hvis dere begge derimot har invitert flere jobbkollegaer hver, vil det ikke være urimelig å utelate partnerne deres. Anonymkode: b2ccc...bc9 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #22 Del Skrevet 3. mai 2023 Vi hadde forholdsvis lite bryllup (41 gjester), men valgte likevel å invitere med partner; selv partnere vi ikke hadde møtt. Føltes naturlig for oss, men vet folk tenker forskjellig rundt det Anonymkode: de70e...211 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #23 Del Skrevet 3. mai 2023 For meg leses +1 som ta med deg hvem du vil, og i f.eks USA er du vel en "taper" hvis du kommer alene. Her er det en spesifikk person. Hvorvidt dere ønsker å invitere kolleger med partnere må dere selv bestemme. Hvorvidt deres forhold er turbulent, eller at dere ikke kjenner henne, synes jeg er mindre viktig. Dere kan selvsagt invitere kun egne venner, hvor da for noen blir begge i et par invitert, mens andre blir invitert alene. Anonymkode: 48b48...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #24 Del Skrevet 3. mai 2023 Det er vanlig å be partner om de er samboere/har vært i langvarig forhold. Selv om man ikke kjenner vedkommende. Tenk på det: dere inviterer til å feire kjærligheten mellom dere som par - men velger å ikke behandle andres parforhold som viktig? Anonymkode: 388d4...932 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordensparadis Skrevet 3. mai 2023 #25 Del Skrevet 3. mai 2023 (endret) - Endret 5. desember 2023 av Nordensparadis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #26 Del Skrevet 7. mai 2023 De vi kjenner som er langvarig single skal vi invitere uten pluss 1. Mest sannsynlig rekker de ikke etablere seg innen bryllupet vårt om et år, men gjør de det, er det rom for at de får ta med nye partnere (er snakk om bsre 4 stk som er single nå). Resten blir invitert med partnere/samboere. Det går liksom på at det hadde vært skikkelig rart om en av oss ble invitert i bryllup uten den andre. For meg er det å ikke inviterte etablerte par sammen en uting 😊 Anonymkode: 08d5e...158 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #27 Del Skrevet 7. mai 2023 Det er flere jeg ikke har møtt av mannens kamerater fordi vi bor langt unna mange av de, hadde vært veldig rart om jeg ikke ble bedt med av den grunn. Vet også at mannen min ikke hadde dratt uten meg i et bryllup. Anonymkode: 21382...872 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #28 Del Skrevet 7. mai 2023 I Norge (og resten av Skandinavia) er det vanlig å alltid invitere med partner dersom det gjelder par i en etablert relasjon. Det er ikke vanlig med +1, altså «ta med hvem du vil eller en du nettopp har begynt å date». Om forholdet er «turbulent» eller ikke er selvsagt helt uvesentlig. Anonymkode: 387cd...334 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #29 Del Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 23.28): Takker for svar. Ja, enig i at vi ikke kan gjøre forskjell, så det skal vi ikke. Problemet er bare at vi ikke kjenner henne. De er samboere og har ett barn, og har vært kjærester i en del år. Men han har ved flere anledninger opp gjennom årene sagt han vil forlate henne, fordi de kranglet så mye. Det har visst roet seg en del nå, og han mener de har det bra nå. Vet bare ikke helt om vi vil ha ukjente mennesker der. Anonymkode: 9eb3e...dad Dere må jo be henne og. Veldig rar tanke å ikke be en samboer! Anonymkode: 21382...872 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #30 Del Skrevet 7. mai 2023 Vi inviterte alle som var i forhold med partner, selv om vi ikke kjente partneren godt. Noen ble invitert uten partner. Vi hadde hvert vårt søsken som var single, de fikk ta med seg +1. Det gjorde vi pga relasjonen til søsken, og at de gjerne kunne ta med seg en venn om de ønsket. Noen år tidligere hadde jeg blitt invitert i bryllupet til en venninne, uten min kjæreste, selv om vi hadde vært kjærester i flere år. Jeg synes det var rart. Jeg har også vært i bryllupet til en kollega der vi var en liten gjeng fra jobben, og ingen var invitert med partner (da var jeg gift og). Det virket ikke rart, fordi vi var en gjeng fra jobb og brudgommen var en kollega. Så det kommer jo litt an på. Er kollegaen invitert fordi han er en venn, så tenker jeg at partner bør være med. Om kollegaen er inviter som en del av gjengen der ingen har med partner, så trenger ikke han heller ha med partner. Anonymkode: dd436...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #31 Del Skrevet 8. mai 2023 Vi har invitert partnerne til vennene våre (som gjerne har vært sammen en stund eller er seriøse da) 😁 Ei venninne av oss fikk seg nylig ny type, og jeg sa det var greit han fikk bli med. Han er den eneste vi ikke vet av, men han er også ny her vi bor så ble fint å inkludere han. Så har vi ett vennepar der begge har gått hvert til sitt for ikke så lenge siden etter 10 år sammen, og han har funnet seg ny dame. Han fikk avslag på å ha med seg henne, rett og slett fordi exen hans også skal i bryllupet vårt (hun har ikke noe ny partner) og vi orker ikke noe styr. Så vi ser litt an. De fleste får ha med seg sin partner, men så er de fleste seriøse og har vært sammen lenge, og våre single venner har vært så og si singel så lenge vi har kjent dem 😂 Vårt bryllup, vi bestemmer. Anonymkode: c53af...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #32 Del Skrevet 8. mai 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ei venninne av oss fikk seg nylig ny type, og jeg sa det var greit han fikk bli med. Han er den eneste vi ikke vet av, men han er også ny her vi bor så ble fint å inkludere han. Så har vi ett vennepar der begge har gått hvert til sitt for ikke så lenge siden etter 10 år sammen, og han har funnet seg ny dame. Han fikk avslag på å ha med seg henne, rett og slett fordi exen hans også skal i bryllupet vårt (hun har ikke noe ny partner) og vi orker ikke noe styr. Anonymkode: c53af...6f4 Ikke greit å gjøre forskjell på folk. Anonymkode: 0c4af...053 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå