Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Nå begynner jeg å få ordentlig lyst til å finne et sted for meg selv(hybel e.l.), og da vil jeg gjerne også ha meg en jobb. Går siste året på videregående, og har gjerne lyst på en jobb ved siden av skolen.

Er det veldig vanskelig å få seg en jobb på den tiden av døgnet (etter 3)? Vil helst ikke ha en telefonselgerjobb, men ser for meg det er det eneste som finnes.

Har jobbet gjennom aetat før, men har liten tro på at det kan hjelpe til annet enn husleie (en skal jo gjerne spise og ha møbler også).

Bor i kr.sand om det skulle ha noe å si.

Aner ikke hvordan jeg kommer igang hverken med leilighet eller jobb :forvirret: har så lyst å bli selvstendig nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg gikk på vgs jobbet jeg en kveld i uken + lørdag eller søndag. Funket kjempegreit. Masse butikker og kafeer som trenger folk på kveldstid og i helger! Anbefaler deg å skrive søknader, og gå rundt og lever disse personlig! Lykke til

Skrevet

Enig med Caramba, skriv søknader hvor du oppgir hvor mye du kunne tenke deg å jobbe, og lever til forskjellige butikker/kafer og andre steder du kunne tenke deg å jobbe. Lever gjerne søknaden personlig på de forskjellige stedene. Det var på denne måten jeg fikk meg jobb når jeg gikk på skolen. Jeg jobbet hver trosdag, og annenhver lørdag, og av og til litt ekstra om det trengtes, og jeg hadde mulighet.

Gjest gjest1
Skrevet

Takk for raske svar :)

Hvor mye tjente du på dette ca? Siden det var så skjeldent?

Eneste jeg har erfaring å jobbe i er barnehage, men det holder jo typisk på mens jeg er på skolen :(

Nå er jeg blitt så gira på å komme meg ut at jeg vurderer å slutte, men vet det er idiotisk siden jeg er halvveis ferdig med året, og kan få gode jobber (reklame illustrasjon og design er det jeg går på).

Skrevet

Jeg fikk utbetalt drøyt 3000 kr i måneden. Men det er jo fullt mulig å jobbe mer, jeg bodde hjemme hele vgs, så alle mine penger ble brukt på "tull", hadde jeg bodd for meg selv, hadde jeg garantert jobbet mer!

Jeg hadde overhodet ingen jobb erfaring da jeg begynte å jobbe.

Skrevet

Og ikke slutt på skolen.. Jeg var selv veldig fristet til å hoppe av midt i siste året på vgs, for jeg var så ufattelig lei. Men er glad for at jeg bet tenna sammen, og holdt ut! Er det siste året du går? I så fall er det jo ikke lenge igjen!

Skrevet

Jeg tjente 2-3000kr mens jeg gikk på vgs. Når jeg begynte på høgskolen var det mindre undervisning, så da jobbet jeg opp i mot 50%stilling og tjente rundt 8000 imnd.

Gjest gjest1
Skrevet

Er siste året ja, så jeg tenker jeg holder ut. Tida går jo så fort også!

Men hvordan går jeg fram? Sjekket avisa for stilling ledig, og så det var for telefonsalg. Der var det på kveldstid. Har veldig lyst til å drite i telefonskrekken min, og søke på den jobben, men så var det å tørre å ta steget.

Huff, jeg har ca 0 erfaring med å bli voksen, skummelt å ikke ane hvor jeg skal begynne..

Skrevet

Får fort kurert telefonskrekken din hvis du prøver deg på telefonsalg iallfall! Jeg gikk rundt på kafeer og klesbutikker jeg, hadde med en generell søknad + CV og bad om å få snakke med daglig leder. Alle var hyggelige og tok i mot søknadene. Ble oppringt av 3 steder etter runden min. ellers trenger vel sykehjem/helsevesenet generelt alltid folk!

Skrevet

Jobben jeg fikk var ikke utlyst..

Ellers er det jo ikke verre enn at du kan søke på telefonselger jobben, og evt slutt hvis du finner ut at det overhodet ikke er noe for deg.

Skrevet

Jobber som ekstrahjelp i butikker/kafeer blir ofte ikke utlyst, nettopp fordi mange studenter går rundt og søker selv. Gode muligheter til å få jobb på den måten. :) Du kan vel også kanskje få større stipend hvis du flytter ut? :klø:

Og ikke slutt på skolen! :fy_fy:

Hilsen Tante Hu :sjarmor:

Gjest Mito24
Skrevet

Jeg synes helt seriøst at du burde få jobb som skribent eller noe lignende. Du har en særegen og sjarmerende skrivestil.

Skrevet

Ikke slutt på skolen i alle fall! Jeg tror du er klok nok til å fortsette skolen.

Gå rundt med CV'en din i diverse butikker du kunne tenke deg og be om å få snakke med daglig leder. Jeg har søkt jobb siden november, men dessverre så har ikke fått noe, mange om benet når det gjelder jobber her i Kristiansand. Spesielt når det er ens første jobb og man ikke har noen erfaring..

Du kan jo også gå ned på Aetat, de kan være behjelpelige med å finne noe til deg.

Skrevet

Hei er kristiansandsjente selv. Jeg jobbet selv på matbutikk to dager den ene uken og tre den andre. Dette gikk helt fint. Tjente ca. 6000- 7000 i måneden og bodde for meg selv. Dette var og på videregående. Jobber du i matbutikk og mer enn 13 timer i uken, får du gode tillegg på kvelden og i helgen. Jeg fullførte ikke 3. klasse og angrer som pokker, selv om det var pga. sykdom. Er nå snart 22 og har enda ikke studiekompetanse. En trenger som regel ikke så mye erfaring for å få jobb i butikk. Og det å få en hybel litt utenfor byen, koster mindre. Du kan få stipend hvis du får et brev fra foreldre/helsesøster på at det ikke er bra for deg å bo hjemme, familære problemer...osv...Det gjorde jeg og også en venninne av meg, selv om det ikke stemte så veldig, og vi måtte legger på litt fikk vi 3500 i måneden fra lånekassen. Litt sleipt, men jeg har ikke dårlig samvittighet.

Lykke til

Gjest gjest1
Skrevet

Du kan søke om høyere stipend og lån fra lånekasse. Leiligheterog hybler finner du finn.no..

ofte er det mye møblert å finne også :)

Skrevet
Er siste året ja, så jeg tenker jeg holder ut. Tida går jo så fort også!

Men hvordan går jeg fram? Sjekket avisa for stilling ledig, og så det var for telefonsalg. Der var det på kveldstid. Har veldig lyst til å drite i telefonskrekken min, og søke på den jobben, men så var det å tørre å ta steget.

Huff, jeg har ca 0 erfaring med å bli voksen, skummelt å ikke ane hvor jeg skal begynne..

Jeg har en venninne som er veldig stille og forsiktig av seg, men hun ruler av en eller annen grunn som telefonselger. Hun forteller om noen slagstriks som får meg til å gå og gjemme meg av skam, så det klarer du helt sikkert! :)

Men hvis jeg var deg ville jeg vel heller satset på butikk/cafe av noe slag... For i en telefonselgerjobb må du prestere noe hele tiden, kan bli pes å konse nok på skole da

Gjest gjest1
Skrevet

Helst ingen sarkastiske svar, mito. Takktakk.

Til alle andre: Tusen takk for veldig utfyllende og hjelpsomme svar. Jeg slutter ikke på skolen, selv om jeg er drittlei fagene og enkelte folk i klassen.

Det er ikke god nok grunn.

Hvis ikke jeg finner noe annet, så har jeg ei venninne i klassen som jobber med telefonsalg, kanskje hun kan hjelpe å få jobb der :)

Skrevet

Tipper det ordner seg brillefint jeg. ;)

Gjest Mito24
Skrevet
Helst ingen sarkastiske svar, mito. Takktakk.

Jeg var dønn seriøs.

Skrevet

Som Chica allerede har nevnt, kan det være at sykehjem i nærheten kan trenge assistenter. Da kan du jobbe sånn det passer deg, med kveldsvakter og helgevakter.

Men nå kjenner jeg deg ikke særlig godt og vet dermed ikke hvor mye du tåler av bleieskift og tørking av romper på toalettet da ;)

Jeg har forresten hatt sommerjobber på sykehjem selv, og det ER ikke så ille altså..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...