Gå til innhold

Mye Støv i Sengetøy ! (help?)

MissAnne

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor kjøper du sengetøyet ditt da, dynetrekk og putevar? Kjøper du de billige på Princess og Kid, så må du nesten forvente at de loer og støver verre. Min far klaget over det også, at pusten hans ble dårlig av det. Jeg ba han gå over til å kjøpe sengetøyet sitt kun hos Høie, og siden har pusten vært fin. Han har sluttet helt å bruke sengetøy til 98,- kr fra Princess.

Anonymkode: 2871c...403

Ja det var fra dem men ikke så billig 

det var kid / hemtex Oeko-Tex som har så mye støv...

Endret av MissAnne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
MissAnne skrev (29 minutter siden):

Ja det var fra dem men ikke så billig 

det var kid / hemtex Oeko-Tex som har så mye støv...

Da kjøper du skikkelig kvalitetssengesett fra Høie. Du finner det flere steder på nett, enten fra Høies egne nettsider eller forhandlere av dem.

Kjøp et sett med laken derfra og prøv det ut og se om ikke saken blir bedre da. Det er jeg ganske sikker på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Da kjøper du skikkelig kvalitetssengesett fra Høie. Du finner det flere steder på nett, enten fra Høies egne nettsider eller forhandlere av dem.

Kjøp et sett med laken derfra og prøv det ut og se om ikke saken blir bedre da. Det er jeg ganske sikker på. 

Ok , for noen dager siden ble jeg anbefalt dette av ikea , er det bra eller dårlig ? 

https://www.ikea.com/no/no/p/luktjasmin-dynetrekk-og-2-putevar-mork-gra-90442541/

og

https://www.ikea.com/no/no/p/nattjasmin-dynetrekk-og-2-putevar-hvit-50337165/

Endret av MissAnne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MissAnne skrev (3 minutter siden):

IKEA er generelt dårlig.

Anonymkode: 79566...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

IKEA er generelt dårlig.

Anonymkode: 79566...108

Ok , da tester jeg høye som du sier , hvis det ikke funker så blir det silke til tusenvis

jeg har allerede kjøpt asthma alergi dyna og puta fra høye , de dyreste , da blir trekk neste.

evt. prøve silke fra Astell, både dynetrekk, putetrekk

https://www.astell.no

Endret av MissAnne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Badebuksa2.0 skrev (13 timer siden):

Luftrenser som tar støv. En kraftig en.

Hvilken type luftrenser anbefaler du? Har hund og tenåringer, bor i et trangt hus som er 45 år gammelt. Har også mye støv, selv om normalt renhold. Ønsker en jeg kan flytte litt rundt. Er ikke allergisk.

Anonymkode: 0886d...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/2/2023 at 11:01 PM, AnonymBruker said:

Hvilken type luftrenser anbefaler du? Har hund og tenåringer, bor i et trangt hus som er 45 år gammelt. Har også mye støv, selv om normalt renhold. Ønsker en jeg kan flytte litt rundt. Er ikke allergisk.

Anonymkode: 0886d...edf

https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/inneklima-og-varme/luftkvalitet/luftrenser/blueair-5210i-dustmagnet-luftrenser/446627?utm_source=prisjakt&utm_medium=pricecomparison&utm_campaign=prisjakt-listing-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg rister laken og dyne daglig pga det kommer støv av at man sover i sengen. Men jeg har aldri hørt om at sengesett tiltrekker seg støv.

Anonymkode: 51d46...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både sengetøy og håndklær, vaskekluter og kjøkkenhåndklær er av langt dårligere kvalitet enn de var tidligere. De er ikke laget for å vare lenger (iflg. en av toppene i en av kjedene som selger slikt...).

Dette betyr at de slipper fiber ekstremt lett, som igjen skaper mye "støv".

Løsningen er å kjøpe dyrt kvalitetssengetøy og håndklær. Glatte satenglaken gir mye mindre støv enn frottelaken eller de andre glatte som er mykere.

Jeg har erfart at det også er stor forskjell på ulike vaskemaskiner. Noen vaskemaskiner er ikke gode nok, og selv om de forsåvidt vasker rent, så forblir det enormt mye løsfiber i det som vaskes. Men igjen, om det som vaskes er av virkelig god kvalitet blir det mindre løsfiber.

Anonymkode: d729f...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...