Gå til innhold

hvorfor tror narkomane at politiet bruker


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg har tidligere vært sammen med en rusmisbruker,og jeg har ofte hørt de snakke om hvor det blir av alt stoffet som politiet finner.mange av dem tror at politiet har store fester der de bruker opp alt stoffet selv :overrasket: er det flere av dere som har hørt folk si det?må nesten le litt jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det har jeg hørt mange ganger. Begrunnelsen jeg har fått er at man noen ganger blir siktet for besittelse/salg av mindre mengde stoff enn det som ble tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

For mange rusmisbrukere er det kanskje helt utenkelig at andre ikke "verdsetter" rusmidler på samme måte som de selv. Dvs at en rusmisbruker ville aldri drømt om å destruere kilovis med narkotiske stoffer, derfor tviler de på at andre faktisk gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg hørt mange ganger. Begrunnelsen jeg har fått er at man noen ganger blir siktet for besittelse/salg av mindre mengde stoff enn det som ble tatt.

Dette har jeg også hørt. Det finnes nok av korrupt politi. Har også hørt om folk som har solgt dop til både politi og andre høyt oppe i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilletroll
:overrasket: Det har jeg aldri hørt, og sånn kan jeg aldri tenke meg at det er heller. At det finnes noen sorte får i den saueflokken som i alle andre saueflokker ja det har jeg ingen problemer med å tro.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Dette har jeg også hørt. Det finnes nok av korrupt politi. Har også hørt om folk som har solgt dop til både politi og andre høyt oppe i systemet.

Hørt av noen som har hørt det. Men de som ble fortalt av de som ble fortalt det, var ganske sikker på at han som fortalte han som fortalte var sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt*

Noen politi som kjøper dop heter narkospanere... Oppfrisking: De later som om de er reelle narkokunder for å avdekke kriminalitet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Ja det har jeg hørt mange ganger. Begrunnelsen jeg har fått er at man noen ganger blir siktet for besittelse/salg av mindre mengde stoff enn det som ble tatt.

Nettopp - vi hadde en her nede som var kronisk når det gjaldt cannabis. han røyket seg nok en bønne i ny og ne selv ja...

De som ble dømt for mindre kvanta enn de faktisk hadde blitt bøsta med, sa selvfølgelig ikke i fra. Sønnen min er en av dem, så jeg har det rett fra hestens munn som det så fint heter.

Du må ikke tro at politifolk er noe annerledes enn andre - det finnes kjeltringer der også vettu ;)

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
*kremt*

Noen politi som kjøper dop heter narkospanere... Oppfrisking: De later som om de er reelle narkokunder for å avdekke kriminalitet .

Det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja
Ja det har jeg hørt mange ganger. Begrunnelsen jeg har fått er at man noen ganger blir siktet for besittelse/salg av mindre mengde stoff enn det som ble tatt.

Det stemmer, og de færreste sier selvsagt fra om det. Men jeg kjenner også til ett konkret tilfelle hvor en fyr faktisk sa fra i retten om at han egentlig satt på noen hekto mer enn han ble tiltalt for.

Endret av Varg-Menja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja
Noen politi som kjøper dop heter narkospanere... Oppfrisking: De later som om de er reelle narkokunder for å avdekke kriminalitet .

Ikke her i Norge. Politiet har ikke lov å begå kriminelle handlinger for å avdekke kriminalitet. Det kan selvsagt prøve, men det er ingen vits, fordi bevis som er innhentet på ulovlig vis ikke teller i en rettssak. (Jamfør en del av DNA-bevisene i Nokas-saken.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest barne- og familiemedister

Det som beslaglegges i norske fengsler brukes i hvert fall både til adventskos og på julebordet. Ikke noe slår gammel sats og rohypnol med bæsjesmak eller jordbærkondomsmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Sønnen min fortalte meg at 40% av det som blir beslaglagt brukes/omsettes av politiet selv etterpå...! Jeg protesterte selvfølgelig villt! Han sa dette var noe han hadde blitt fortalt av venner, så det er tydeligvis noe enkelte går rundt og tror.

Jeg skal ikke være så naiv at jeg tror dette aldri skjer, men 40%? Nei, det er for drøyt. Jeg tror nok heller at dette er tall fra ett eller annet superkorrupt land, historien har gått fra den ene til den andre, Nicaragua er blitt til Norge, fjæra er blitt til 14000 høns osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barne- og familiemedister

Det finnes neppe noen yrkesgrupper som er "rene," uten at man dermed skal tro for mye på taxirykter og deliriumsfantasier fra halvkjente. Advokater smugler for eksempel inn stoff i hauger og lass, fengselsansatte beslaglegger det, koser seg med noe og selger resten videre til innsatte på permisjon eller til politiet. Som igjen må ha sine frynsegoder, de er jo temmelig labert betalt.

Og noe av ovenstående avsnitt er helt sant. Andre ting er helt feil. Men alt er artige rykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta
Sønnen min fortalte meg at 40% av det som blir beslaglagt brukes/omsettes av politiet selv etterpå...! Jeg protesterte selvfølgelig villt! Han sa dette var noe han hadde blitt fortalt av venner, så det er tydeligvis noe enkelte går rundt og tror.

Jeg skal ikke være så naiv at jeg tror dette aldri skjer, men 40%? Nei, det er for drøyt. Jeg tror nok heller at dette er tall fra ett eller annet superkorrupt land, historien har gått fra den ene til den andre, Nicaragua er blitt til Norge, fjæra er blitt til 14000 høns osv...

Det hørtes veldig mye ut, ja. En del tror jeg også "forsvinner", men 40 % tror jeg ville blitt oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barne- og familiemedister
Det er en ganske vanlig myte i rusmiljøet ja.

Nesten like vanlig som "Elvis lever, jeg så ham i Børsparken i går"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hørt rykter om det. Det kan godt være sant, jeg trur ikke politiet er feilfrie. Mye av stoffet "forsvinner" vel, kan jeg tenke meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...