AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Skrevet 1. mai 2023 Hva pleier du å spise i løpet av en dag? Drikker du kaffe/brus eller kun vann? Tar du ekstra vitaminer? Skriv gjerne hvor langt du er på vei også Anonymkode: a0210...e12
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Skrevet 1. mai 2023 Spiser frokost og middag. Drikker kaffe, brus, saft og vann. Kostholdet mitt er så og si likt som før jeg ble gravid, spiser bare ikke det som ikke er anbefalt. Andregangs, uke 24. Anonymkode: a5c5d...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Uke 21 Spiser 2 knekkebrød eller 2 brødskiver til frokost. Det samme til lunsj. Noen ganger rundstykke til lunsj. Middag: har ikke hatt så lyst på varmmat og hatt litt aversjoner mot en del mat, så må innrømme at det har blitt litt dårlig mat som pølse i brød, hjemmelaget pizza osv. Tar multivitaminer og omega 3. Spiser frukt som mellommåltid Anonymkode: 9bd2f...1c7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Jeg må ha det jeg raver den dagen på grunn av kvalme. Klarer utrolig nok å spise sykt mye, for det er kun npr jeg spiser jeg ikke er kvalm. Går dessverre mye i usunn mat og godteri. Anonymkode: c4736...e36
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 Kuttet ned på kaffe, men ellers levde jeg egentlig som vanlig. Pluss på litt cravings så har man det. Cravingene var vannmelon, smågodt (syrlige kastanjer) og tine iskaffe mocca. Anonymkode: 4f5f0...cd3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Nylig ferdig med graviditet. Tok «gravidvitaminer» (og godt var det, for kostholdet var generelt dårlig). Spiste stort sett bare Brunsj og middag, sørget for å få ekstra grønnsaker inn i middagen, men den bransjen….😂 Hadde cravings på ostebaguette med smør, surt smågodt og lakris. Begrenset mengden lakris men spiste noe, og spiste baguette typ annenhver dag😂 Joker ble min gode venn! Kaffe fristet ikke lengre, så da lot jeg meg selv drikke Pepsimax. Ellers prøvde jeg å følge råd, holdt meg unna det som var frarådet. Jeg var sykemeldt nesten hele svangerskapet og jeg er ELENDIG på å spise fornuftig når jeg er hjemme. Helt annerledes når jeg har fullt skjema med jobb osv. Anonymkode: 68252...213
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 Uke 11. Drikker kun vann. Spiser kun ubehandlet kjøtt, fisk osv, grønnsaker og frukt. Tar folat, d vit og tran. Anonymkode: 5be0f...5b7 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uke 11. Drikker kun vann. Spiser kun ubehandlet kjøtt, fisk osv, grønnsaker og frukt. Tar folat, d vit og tran. Anonymkode: 5be0f...5b7 Er sånn det burde være for alle, det handler om å gi barnet en best mulig start på livet. Virker som mange er såpass egoistiske at de ikke bryr seg om akkurat det. Anonymkode: b0c2c...49c 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Er sånn det burde være for alle, det handler om å gi barnet en best mulig start på livet. Virker som mange er såpass egoistiske at de ikke bryr seg om akkurat det. Anonymkode: b0c2c...49c Vet du, det skal du være forsiktig med å si. Jeg har ikke lyst på mat i det hele tatt, brekker meg av å åpne kjøleskapet, er konstant kvalm og sulten - samtidig. Jeg skulle veldig gjerne løpt en tur hver morgen, etterfulgt av yoga og en sunshine smoothie bowl, spist en fargerik salat til lunsj, egenfanget fisk til middag, og avsluttet dagen med to knekkebrød med salat og to osteskiver (kalsium!), men det klarer jeg ikke. Jeg tar gravidvitaminene mine med et glass eplejuice til frokost. Så snacker jeg på det jeg føler for gjennom dagen. Det går mye i Ritz-kjeks og cherrytomater. Babyen tar det den trenger, og frem til jeg føler meg bedre, så gjør jeg så godt jeg kan. Anonymkode: 92c33...485 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #10 Skrevet 1. mai 2023 Er kvalm og sulten likt. Dilla på surt godteri, litt syrlig yoghurt, syrlig frukt og syrlige smoothies. Spiser alt for mye for det lindrer liksom kvalmen litt i 5 minutter. Drikker brus og spiser for mye godteri. Tar multivitamin med folat. Anonymkode: b38d1...e5f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg må ha det jeg raver den dagen på grunn av kvalme. Klarer utrolig nok å spise sykt mye, for det er kun npr jeg spiser jeg ikke er kvalm. Går dessverre mye i usunn mat og godteri. Anonymkode: c4736...e36 Akkurat sånn er jeg også. Folk får det ikke til å rime med de mengdene mat jeg spiser samtidig som jeg sier at jeg er kvalm 😅 Anonymkode: b38d1...e5f
Helene Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 Kan huske, jeg var gravid på vinteren. Spiste fastelavnsboller. Men mest av alt, hadde kravings på frukt.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 Hadde svangerskapsdiabetes så her var det minimalt med karbohydrater og sukkerholdig mat og drikke, 1 eple på kvelden var innafor, eller en neve jordbær… Hadde fødebagen full av sjokolade, lakris og sukkerholdig brus😂 Anonymkode: 8d3ae...009
Angg Skrevet 1. mai 2023 #14 Skrevet 1. mai 2023 Spiser som før, bare mye mer... Prøver å passe på, men er så sulten så vanskelig å la være. Alltid spist og vært glad i mye sunn mat, men spiser også mer bakst og lignende nå. Spiser også mer frukt. Og følger anbefalingene for det man ikke skal spise selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #15 Skrevet 1. mai 2023 Spis sunt. Nyere forskning viser at forholdene barnet lever i under svangerskapet, påvirker utviklingen. Selv om man er kvalm, kan man velge sunnere alternativer enn snop, boller og brus. Vitaminer må tas uansett. Anonymkode: b025b...446 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #16 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva pleier du å spise i løpet av en dag? Drikker du kaffe/brus eller kun vann? Tar du ekstra vitaminer? Skriv gjerne hvor langt du er på vei også Anonymkode: a0210...e12 Her gikk det mye i egg, avokado, tomater, knekkebrød, te (eller en liten iskaffe), omelett med skinke og brokkoli , skyr yoghurt eller mager kesam med frukt. Middag var kjøtt/fisk, masse grønnsaker / salat, litt fullkornspasta/potet/ris. Frukt, grønnsaker og farris / vann. Proteinpudding og fruktsalat når jeg ville ha noe godt 😁 Drakk 1-2 glass Pepsi Max ila dagen.. For min del tenkte jeg mest på barnet i magen når jeg valgte hva jeg puttet i meg og ikke… Mine behov ble satt på vent. Anonymkode: 8d3ae...009
Tanuki Skrevet 2. mai 2023 #17 Skrevet 2. mai 2023 Spiser ganske likt som før, er i uke 14. Prøver å unngå for mye søtt. Ellers går det mye i grønnsaker, elsker brokkoli, avokado, gulerøtter, salat etc. Aldri vært en stor kjøttspiser, men glad i fisk. Tar vitaminer og folat. drikker brus 1 gang i uka, og koffeinfri kaffe innimellom. Bor i et land som er varmere enn Norge så har veldig liten lyst på brød, ris, poteter etc, går mer i frukt og grønt.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #18 Skrevet 2. mai 2023 Er i uke 9. Spiser økologisk når det er mulig, men utvalget er ikke særlig bra. Spiser sjeldent rødt kjøtt, men en del kylling og kalkun. Fisk, egg, avokado, grønnsaker. Mye melkeprodukter som ost og yoghurt. Drikker kaffe, men kun decaf. Prøver å unngå for mye frukt og sukker. Lite prosessert mat. Tåler ikke kunstige søtstoffer som sukkeralkoholer, så disse er jeg nøye på å unngå. Har vært mye 24/7 kvalme og oppkast siden uke 4, så særlig de første ukene før jeg aksepterte at jeg må ta kvalmestillende (Postafen og B6 vitamin, etter anbefaling av fastlege) spiste jeg nesten ingenting. Var utrolig slapp og sliten. Sliter fortsatt å akseptere at jeg må ta medisiner for å holde kvalmen under kontroll, men føler at jeg hadde ikke noe valg. Anonymkode: 7a6b2...558
melatonin Skrevet 2. mai 2023 #19 Skrevet 2. mai 2023 Jeg er i uke 29. Spiser ganske normalt, prøver å styre unna unødvendige fristelser i hverdagen. Går mye i den yougurten uten fett og sukker, som jeg blander med frø og korn. Knekkebrød og brød med smør og ost, aldri vært så glad i ost! Vanlig middag, men mindre enn før da middag gjør jeg ubehagelig mett. Og ekstremt glad i frukt! Drikker normalt drikke, mye vann, litt jus, melk, biola av og til cola zero eller solo super. Tar vanlig med multivitaminer og tran. Er veldig glad jeg ikke har noe kvalme, hang ups eller ekstrem apetitt. Generelt føler jeg meg heldig og er takknemlig for det.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #20 Skrevet 2. mai 2023 Spiser egentlig det samme som når jeg ikke er gravid (bortsett fra spekemat osv. selvfølgelig). Spiser frokost, lunsj og middag, og mellommåltid om jeg er ekstra sulten. Frokost/lunsj består vanligvis av knekkebrød, yoghurt bowl, smoothie, havregrøt eller rundstykker. Middag varierer veldig men prøver å spise fisk/skalldyr to ganger i uka. Drikker et pr kopper kaffe ila. dagen, og bringebærbladte på kvelden nå som fødselen nærmer seg I helgene spiser jeg myyye godteri og brus😅 Anonymkode: 8416b...d51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå