AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #1 Del Skrevet 1. mai 2023 Sett mye fint ullgarn, både melert og flerfarget. Feks Fjords and fibers har nydelig handfarga garn. Bør det være superwashbehandla til babyplagg, eller kan det være rein ubehandla ull? Anonymkode: 0f8b0...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #2 Del Skrevet 1. mai 2023 Går vel bra, så lenge mottaker vet det og ikke vasker teppet for hardt? Anonymkode: 39563...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Del Skrevet 1. mai 2023 Du kan fint bruke ikke-superwashbehandlet ull. Jeg foretrekker det til mine barn, og har strikket babyteppe i myk non-superwashgarn. Det blir enda mykere i bruk. Anonymkode: ab519...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #4 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du kan fint bruke ikke-superwashbehandlet ull. Jeg foretrekker det til mine barn, og har strikket babyteppe i myk non-superwashgarn. Det blir enda mykere i bruk. Anonymkode: ab519...140 Har du konkrete forslag til garn ?vurderer Peer gynt tweed. ts Anonymkode: 0f8b0...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #5 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har du konkrete forslag til garn ?vurderer Peer gynt tweed. ts Anonymkode: 0f8b0...450 Jeg ville nok styrt unna Peer Gynt til baby. Generelt blir nok norsk garn litt grovt rett inn mot huden til babyer. Merinoull er langt mykere, f.eks. Sunday eller Double sunday fra Sandnes. Soft merino fra Knitting for Olive (ev. lagt dobbelt). Alpakka silke er supermykt. Jeg har strikket i Lamauld fra Camarose. Du kan sikkert også strikke i ren alpakka. Anonymkode: ab519...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Del Skrevet 2. mai 2023 Unngå norsk ull (for stivt) og alpakka (masse løse fibre som baby kan puste inn)! Anbefaler merinoull! Anonymkode: dc63f...95a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Del Skrevet 2. mai 2023 Lamull er fint til baby. Mange håndfarger på lamull, så du har mange muligheter hvis du vil ha flerfarga garn. Rauma har et garn som heter bare lamull, og Hillesvåg har flere varianter i ulike tykkelser. Man bør ikke bruke superwashbehandlet garn, da behandlingen fjerner mange av de gode egenskapene til ulla, og det avgir mikroplast under vask. Jeg bruker bare ubehandlet ull til mine barn, og stort sett strikker jeg bare i norsk ull som for eksempel lamull. Anonymkode: 1dfca...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå