Gå til innhold

Når barnefar straffer barna!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min har hatt stort behov for å straffe meg etter bruddet. Det har roet seg i det siste, men nå skjedde det igjen. Vi hadde en avtale om å bytte en helg pga de små skulle være med i konfirmasjon til søskenbarna sine. Han ble forbannet en dag og sa at avtalen gjelder ikke lenger. Han skulle forklare de at det er mamma sin feil. Dette river meg i stykker og barna har gledet seg sånn til konfirmasjonen. Jeg vurderer hente barna i barnehagen uansett og heller ta det på meg for barna sin skyld, men jeg vet han kommer til å klikke. Det nytter ikke å prøve å få han til å skifte mening. Er det noe jeg kan gjøre med dette? 

Hilsen en frustret og trist mamma. 

Anonymkode: eec80...299

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må i alle fall fortelle det åpent til andre, og ikke dekke over for ham.
Kommuniser skriftlig rundt avtaler, og ta vare på meldingene.
Forklar at forutsigbarhet er viktig for barna, fordi dette er noe de har gledet seg til. Han har ikke lov til å la sin hevngjerrighet gå ut over barna. Jeg synes at du gjør rett i å overholde det dere opprinnelig avtalte. Ikke ta telefonen, og la han vise seg fram skriftlig.
Er han stygg på melding kan du søke råd hos familien hans. Er han truende så kontakter du politiet. Med bilder.

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (Akkurat nå):

Du må i alle fall fortelle det åpent til andre, og ikke dekke over for ham.
Kommuniser skriftlig rundt avtaler, og ta vare på meldingene.
Forklar at forutsigbarhet er viktig for barna, fordi dette er noe de har gledet seg til. Han har ikke lov til å la sin hevngjerrighet gå ut over barna. Jeg synes at du gjør rett i å overholde det dere opprinnelig avtalte. Ikke ta telefonen, og la han vise seg fram skriftlig.
Er han stygg på melding kan du søke råd hos familien hans. Er han truende så kontakter du politiet. Med bilder.

Takk for svar. Jeg har tenkt det samme, men får vondt i magen for vet aldri hvordan han reagerer. Han har tidligere truet i sinne med ting han i etterkant sa ikke gjaldt. Jeg mener at barna må få lov å bli med og min familie er like oppgitt og har så lyst at de små skal bli med. Han truer med at det er jeg som ikke kan forholde meg til avtalen pga jeg ikke gjør som han sier🙄

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Eksen min har hatt stort behov for å straffe meg etter bruddet. Det har roet seg i det siste, men nå skjedde det igjen. Vi hadde en avtale om å bytte en helg pga de små skulle være med i konfirmasjon til søskenbarna sine. Han ble forbannet en dag og sa at avtalen gjelder ikke lenger. Han skulle forklare de at det er mamma sin feil. Dette river meg i stykker og barna har gledet seg sånn til konfirmasjonen. Jeg vurderer hente barna i barnehagen uansett og heller ta det på meg for barna sin skyld, men jeg vet han kommer til å klikke. Det nytter ikke å prøve å få han til å skifte mening. Er det noe jeg kan gjøre med dette? 

Hilsen en frustret og trist mamma. 

Hvis du henter de på noe som ikke er din dag kan han anmelde deg for kidnapping. 

Anonymkode: 5a9a4...3e6

Skrevet

Ha lav terskel for å kontakte politiet om han opptrer truende på noe vis.
Derfor bør du også holde kommunikasjonen mest mulig skriftlig, så kan du vise det fram.
Lykke til ❤️

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du henter de på noe som ikke er din dag kan han anmelde deg for kidnapping. 

De har avtalt å bytte helg... så da er det en avtale, som han nå prøver å benekte.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (17 minutter siden):

Ha lav terskel for å kontakte politiet om han opptrer truende på noe vis.
Derfor bør du også holde kommunikasjonen mest mulig skriftlig, så kan du vise det fram.
Lykke til ❤️

Takk jeg skal det. Har ellers også kun kontakt over meldinger heldigvis. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi hadde en avtale frem til han fikk seg en bye! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (19 minutter siden):

De har avtalt å bytte helg... så da er det en avtale, som han nå prøver å benekte.

Gjelder kun om den er skriftlig, i tilfelle han er jævelig nok til å anmelde. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjelder kun om den er skriftlig, i tilfelle han er jævelig nok til å anmelde. 

Vi har den skriftelig. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har den skriftelig. 

Da er det ikke noe problem å hente for deg, verre er det om han kommer til konfirmasjonen å lager bråk. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det ikke noe problem å hente for deg, verre er det om han kommer til konfirmasjonen å lager bråk. 

Det tror jeg ikke at han tørr, men at han kommer på døra hjemme hos meg å truer meg og krever få barna med seg😏 Ellers hva han kan finne på ang mer straff i etterkant, men han kan ikke holde på å bestemme alt ut i fra hans dagsform. Han er bastant at vi skal ha de like mye, men livet skjer og det vil alltid skje store ting selv om vi ikke har barna som de bør være med på. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde lett hentet ungene, reist til familie og blitt der for å feire konfirmasjon. I hvert fall ikke holdt meg hjemme.

Du har skriftlig avtale på bytting og du gjør det enkelt, du har ikke sett at han han skiftet mening. 

Anonymkode: 38235...cfd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde lett hentet ungene, reist til familie og blitt der for å feire konfirmasjon. I hvert fall ikke holdt meg hjemme.

Du har skriftlig avtale på bytting og du gjør det enkelt, du har ikke sett at han han skiftet mening. 

Anonymkode: 38235...cfd

Jeg har desverre komentert på meldingen, angret på at jeg svarte men ble så oppgitt🙄 Jeg kommer nok til å hente barna og låse døra! 

AnonymBruker
Skrevet

Hent barna, men ha gjerne noen hjemme hos deg hvis han skulle dukke opp.. 

Anonymkode: c69d7...841

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk hentet de og som forventet ble det et h... Jeg har tatt med meg til familien. Ellers hadde han komt hjem til oss! Truer med at all samarbeid er ødelagt å slengt ut masse dritt. Dette handler kun om hans problemer å bitterhet mot meg og makt/kontroll! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk hentet de og som forventet ble det et h... Jeg har tatt med meg til familien. Ellers hadde han komt hjem til oss! Truer med at all samarbeid er ødelagt å slengt ut masse dritt. Dette handler kun om hans problemer å bitterhet mot meg og makt/kontroll! 

Tatr barne med meg til familien skulle det stå. 

AnonymBruker
Skrevet

Som fryktet har nok eksen meldt meg til barnevernet pga dette😪 Har ikke fått snakket med de, ringte opp igjen flere ganger. Det er helt for j... Å frykte en eks som nok vil prøve få mer omsorgsrett for de💔 Håper å tror at de forstår hvorfor jeg hentet de. Jeg sendte sms til han når jeg hadde hentet de og han klikket. Jeg prøvde få kontakt med han etter konfen siden han sa han skulle ha ungene. Jeg har ikke hørt en lyd siden fredag!  Han er ikke frisk i hode og det eneste han tenker på hva han kan straffe meg med!  Han sa han skulle snakke mef barnehagen så kanskje de har sendt inn bekymring pga dårlig samarbeid. Jeg kommer ikke til å få sove i natt merker jeg, er helt ødelagt😪

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 13.09):

I norge er det lov å kidnappe, så lenge barnet har det  bra. Bv eller politi gjør ingenting. Snakker av erfaring!

Anonymkode: d264c...ca8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I norge er det lov å kidnappe, så lenge barnet har det  bra. Bv eller politi gjør ingenting. Snakker av erfaring!

Anonymkode: d264c...ca8

De hadde vel ikke ringt meg om de ikke var bekymret? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...