Gå til innhold

Inspirasjon til stil for 45+?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 47 år gammel og synes plutselig det er veldig vanskelig å kjøpe tøy. Føler at mye av det tøyet jeg ser er veldig ung pike-aktig, med blomsterprint og store volanger, eller utfordrende, med korte kjoler og stor utringning. Jeg blir derfor helt usikker på hva som passer på en dame over 45. Jeg har en enkel smak (liker ikke polyester eller altfor mye stæsj) og vil gjerne ha tips til enten butikker eller personer man kan følge litt med på for inspirasjon til stil. Akkurat nå føler jeg af man må være rik for å være velkledd som litt voksen, men det kan jo ikke stemme.  Kan noen hjelpe? 

Anonymkode: 6d16b...5bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket ut Frøken Dianas salonger? Synes de har mye fint, og bra nettbutikk. De har mye fargerike klær, men ikke sånn sukkersøtt eller utfordrende, der er jeg helt enig med deg.

Hilsen K43

Anonymkode: b9887...272

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut Freya på IG. Jeg svimet innom butikken deres på Sandvika storsenter, og kom ut blakk🤣

Anonymkode: 2d803...9b1

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes Stilkontot på IG har endel fint.

Mye der jeg ikke går med selv også - men hun er god på sammensetning av plagg.

Du får nok opp endel forslag og derfra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 23.34):

Jeg er 47 år gammel og synes plutselig det er veldig vanskelig å kjøpe tøy. Føler at mye av det tøyet jeg ser er veldig ung pike-aktig, med blomsterprint og store volanger, eller utfordrende, med korte kjoler og stor utringning. Jeg blir derfor helt usikker på hva som passer på en dame over 45. Jeg har en enkel smak (liker ikke polyester eller altfor mye stæsj) og vil gjerne ha tips til enten butikker eller personer man kan følge litt med på for inspirasjon til stil. Akkurat nå føler jeg af man må være rik for å være velkledd som litt voksen, men det kan jo ikke stemme.  Kan noen hjelpe? 

Anonymkode: 6d16b...5bd

Hvilken stil liker du da? Jeg synes @buttonsandblazers har en fin stil -  sporty klassisk med litt trendinnslag. Andre IG-kontoer du kan ta en titt på, er f.eks. @msbeltempo og @trishmoneill. Jeg liker også @thesilverkat. Ta også en titt på f.eks. @useless_dk og @modelmouth - de er i 30-årene, men har begge en stil som fint passer for oss litt mer voksne også.

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (14 timer siden):

Hun eier jo ikke stil. Turkise tights på en overvektig dame over 45? Virkelig? 

Anonymkode: f25fb...44c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har godt renommé jo, og får samarbeid med seriøse aktører. 

At du synes hun er tjukk og har fettfobi er jo ikke av relevans. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Overvektig????

Anonymkode: 86742...da5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Overvektig????

Anonymkode: 86742...da5

Ikke si at du ikke ser at hun medisinsk sett er overvektig. Estetikken skal jeg ikke legge meg borti.

Anonymkode: 73506...cdf

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Hun har godt renommé jo, og får samarbeid med seriøse aktører. 

At du synes hun er tjukk og har fettfobi er jo ikke av relevans. 

Jeg sa ikke tjukk, jeg sa overvektig. Det er ikke estetisk pent å gå med (turkise) tights når du har ekstra kilo på kroppen. Det er de færreste som kler tights, og i alle fall de færreste over 45 år. Det er estetisk uappellerende. At enkelte her mener hun ikke er overvektig, viser hvilket samfunn vi lever i - chubby er blitt normalen. 

Og slutt med å kategorisere meg som fettfobisk, det kan du ikke påstå på bakgrunn av en setning. 

Det er mange andre damer på 40+ man kan se til: janka polliani, Petra dieners osv. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan se ut som hun er gravid, da må jeg i så fall trekke tilbake at hun er overvektig. Men synes fortsatt hun kler seg uattraktivt for kroppsformen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut

virtuallystyledbyannmarie

doesmybumlook40

Og ikke minst: grece ghanem

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig. Tok en titt på IG-kontoen hennes og der var det ikke mye stil å se. Synes noen at det der er inspirerende? 

TS: Sjekk ut IG eller bloggen til Emilie Tømmerberg. Hun er noe yngre enn deg (midten av 30-årene tror jeg). Men hun har en tidløs, feminin og enkel stil som passer både yngre og vår alder. Jeg er også 40+ og finner mye inspirasjon der. Hvis du som meg ikke liker for mye stæsj. 

Anonymkode: de92b...4a1

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

adidas.no

Hilsen jente 53 år ;) 

Anonymkode: 7e7cf...79d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig. Tok en titt på IG-kontoen hennes og der var det ikke mye stil å se. Synes noen at det der er inspirerende? 

TS: Sjekk ut IG eller bloggen til Emilie Tømmerberg. Hun er noe yngre enn deg (midten av 30-årene tror jeg). Men hun har en tidløs, feminin og enkel stil som passer både yngre og vår alder. Jeg er også 40+ og finner mye inspirasjon der. Hvis du som meg ikke liker for mye stæsj. 

Anonymkode: de92b...4a1

Enig. Masse oversize og ustrøkne klær, pluss antrekk som hverken passer sammen eller  passer kroppsformen. 13.000 følgere er vel heller ikke noe å rope hurra for. Skjønner ikke at hun ble trukket frem når det finnes SÅ mange flinke andre! 

Camilla pihl er og verdt å sjekke ut. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For min del er denne Stilkontot eksempel på hvordan man IKKE kler seg som 40+. 

CADC6DB6-4B55-444C-9069-E485476954BA.jpeg

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

4FB698D1-57CF-4735-8A71-C68C4F78FE37.png

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig ikke fin stil!!

302BEE82-6076-437E-A682-4BAC216258F1.png

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Merker jeg liker, med mye fint som passer bla 45 +: Munthe, Filippa K, Cavour, Cos, Arket, By malene Birger. Endel dyrt, men så synes jeg det passer for 45 + med litt dyrere, men færre plagg.

Anonymkode: 9032e...77f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (21 timer siden):

Uff, der var det ikke mye pent. 

Anonymkode: ae12b...5ae

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...