Gjest Abendstern Skrevet 1. mai 2023 #21 Skrevet 1. mai 2023 Dere er like ille begge to. Stakkars barn som må forholde seg til dette tøvet.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #22 Skrevet 1. mai 2023 Abendstern skrev (10 minutter siden): Dere er like ille begge to. Stakkars barn som må forholde seg til dette tøvet. Jeg bruker hele navnet til barnet, barnet og halvsøsken har selv reagert på at bf bruker kun mellomnavnet til barnet og kommet til meg å sagt det. Jeg har ikke tatt det opp med bf, men vurderer å nevnte på fvk at navnet i innkallingen er feil. Ts Anonymkode: cc4be...747 1
Gjest Abendstern Skrevet 1. mai 2023 #23 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bruker hele navnet til barnet, barnet og halvsøsken har selv reagert på at bf bruker kun mellomnavnet til barnet og kommet til meg å sagt det. Jeg har ikke tatt det opp med bf, men vurderer å nevnte på fvk at navnet i innkallingen er feil. Ts Anonymkode: cc4be...747 Hva er greia? Er det så utrolig viktig for deg? Hvordan oppleves det for barna at foreldrene til stadighet krangler om bagateller? Barn skal få lov til å være glad i begge sine foreldre. Det blir vanskelig når det til stadighet er krangler og drittslenging. Målet må være en stabil oppvekst for barnet og at barnet blir kjent med begge sider av familien. Noen ganger må man heve seg over småting. Man får heller ta kampen, hvis det er en større uenighet som krever handling.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #24 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hvis jeg ville så kunne jeg ha kun skrevet fornavn og etternavn i papirer til bhg og skole? Så han "slipper" å bruke mellomnavnet? Nå har jeg brukt hele navnet så ikke aktuelt uansett, men bare lurer på om det er greit i fremtiden. Ts Anonymkode: cc4be...747 Du misser hele poenget mitt; Om mannen min konsekvent hadde brukt sitt etternavn i protest ville jeg tatt det opp med han. Solid. Om man allerede er i en konflikt, faren sårer barna ved å ikke møte opp, dere må til mekling, og det har skjedd "mange ting". Da dropper du virkelig kampen om dette navnet på et årskort til lekeland. Ellers kommer han til å få all sympati, om det er nivået ditt. Anonymkode: 133cb...4e4 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #25 Skrevet 1. mai 2023 Abendstern skrev (1 time siden): Hva er greia? Er det så utrolig viktig for deg? Hvordan oppleves det for barna at foreldrene til stadighet krangler om bagateller? Barn skal få lov til å være glad i begge sine foreldre. Det blir vanskelig når det til stadighet er krangler og drittslenging. Målet må være en stabil oppvekst for barnet og at barnet blir kjent med begge sider av familien. Noen ganger må man heve seg over småting. Man får heller ta kampen, hvis det er en større uenighet som krever handling. Det er viktig for barnet ettersom barnet selv bruker hele navnet sitt. Syns ikke det er riktig å frarøve identiteten til barnet. Vi bor ikke sammen så barna opplever ikke at vi til stadighet krangler. Jeg har ikke nevnt det for barna at jeg syns det er dårlig at bf ikke bruker etternavnet til barnet, det er barna som har sagt ifra. Selvfølgelig er det også viktig for meg at det blir brukt fornavn og etternavn på barna når det kreves, da kan man vel ikke utelate etternavnet og kun bruke et mellomnavn og late som det er etternavnet til barnet? Syns bare det virker merkelig at det er lov til å fjerne etternavnet på barnet eller skrive et annet navn som etternavn når det ikke stemmer. Er en mye større ting vi skal til fvk for, far er suicidal, truer meg, ser/tenker kun seg selv (handlinger som går utover barna) og tenker ikke på barnas beste. Ts Anonymkode: cc4be...747 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #26 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du misser hele poenget mitt; Om mannen min konsekvent hadde brukt sitt etternavn i protest ville jeg tatt det opp med han. Solid. Om man allerede er i en konflikt, faren sårer barna ved å ikke møte opp, dere må til mekling, og det har skjedd "mange ting". Da dropper du virkelig kampen om dette navnet på et årskort til lekeland. Ellers kommer han til å få all sympati, om det er nivået ditt. Anonymkode: 133cb...4e4 Har ikke nevnt dette angående navnet på årskort til far. Men jeg reagerer når han til fvk oppgir mellomnavnet til barnet som et etternavn, noe det ikke er. Ts Anonymkode: cc4be...747 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #27 Skrevet 1. mai 2023 Helt ærlig! Jeg hadde ikke giddet å bry meg. Han om det! I alle offentlige brev, skoler, HelseNorge, journaler osv vil barnet til barnet stå, da de forholder seg til folkeregisteret. Så hva far gjør på privaten, hadde jeg ikke forholdt meg til. En dag, vil nok barnet gi beskjed selv. Anonymkode: d67d3...e62
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #28 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke nevnt dette angående navnet på årskort til far. Men jeg reagerer når han til fvk oppgir mellomnavnet til barnet som et etternavn, noe det ikke er. Ts Anonymkode: cc4be...747 Det betyr ikke noe i den store sammenhengen. Om barnet reagerer på det, så si det til far så får han selv finne ut hva han skal gjøre det med. Det er ikke en kamp som er verdt å ta fra din side. Anonymkode: 58499...aad
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #29 Skrevet 1. mai 2023 Loven bestemmer. Heter man Georg Anker-Hansen, så er det ikke lov å dele etternavnet i to. Bindestreksnavn regnes som ett navn. Da er det kun tillatt å bruke etternavnet i sin helhet. Men dersom man heter Georg Anker Hansen er det lov å bruke Georg A. Hansen eller også bare Georg Hansen. Anonymkode: 671c1...593 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #30 Skrevet 1. mai 2023 Dette hadde jeg ikke brukt en kalori på, en gang. Anonymkode: 6a1aa...2f2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #31 Skrevet 1. mai 2023 De som skriver at de ikke ville giddet å ta opp dette har ikke skjønt hva kjernen i problemet er. Det å bytte navn på barnet er en hersketeknikk, og de på fvk kjenner det igjen som klassisk forsøk på foreldrefremmedgjøring. Det er kun det siste etternavnet som er gyldig som etternavn, mens det i midten er mellomnavn (som er helt verdiløst, egentlig…). Selvfølgelig er det feil av far å bevisst droppe dette. Et (eks)vennepar som gikk fra hverandre har feks vært i «krig» i flere år etter bruddet, og moren har valgt å bytte fornavn på barnet uten fars godkjenning. Selvsagt gjør hun dette for å utslette far fra barnets liv, og for å demonstrere makt. Anonymkode: b9631...2a2 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #32 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De som skriver at de ikke ville giddet å ta opp dette har ikke skjønt hva kjernen i problemet er. Det å bytte navn på barnet er en hersketeknikk, og de på fvk kjenner det igjen som klassisk forsøk på foreldrefremmedgjøring. Det er kun det siste etternavnet som er gyldig som etternavn, mens det i midten er mellomnavn (som er helt verdiløst, egentlig…). Selvfølgelig er det feil av far å bevisst droppe dette. Et (eks)vennepar som gikk fra hverandre har feks vært i «krig» i flere år etter bruddet, og moren har valgt å bytte fornavn på barnet uten fars godkjenning. Selvsagt gjør hun dette for å utslette far fra barnets liv, og for å demonstrere makt. Anonymkode: b9631...2a2 Ser ut som du har forstått problemet her.☺️ Ts Anonymkode: cc4be...747 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #33 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De som skriver at de ikke ville giddet å ta opp dette har ikke skjønt hva kjernen i problemet er. Det å bytte navn på barnet er en hersketeknikk, og de på fvk kjenner det igjen som klassisk forsøk på foreldrefremmedgjøring. Det er kun det siste etternavnet som er gyldig som etternavn, mens det i midten er mellomnavn (som er helt verdiløst, egentlig…). Selvfølgelig er det feil av far å bevisst droppe dette. Et (eks)vennepar som gikk fra hverandre har feks vært i «krig» i flere år etter bruddet, og moren har valgt å bytte fornavn på barnet uten fars godkjenning. Selvsagt gjør hun dette for å utslette far fra barnets liv, og for å demonstrere makt. Anonymkode: b9631...2a2 Det er nettopp derfor jeg ikke hadde brukt en kalori på dette. Det nytter ikke å herske over noen som ikke lar seg herske med. Anonymkode: d67d3...e62 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #34 Skrevet 1. mai 2023 Tenker det er bare fint å ta det opp på fvk, så får du på en måte dokumentert overfor dem hva far holder på med. Du vet ikke hva det neste blir. Ofte er slik hersketeknitt litt vag og vanskelig å bevise at er nettopp hersketeknikk, mens om man får presentert summen av alt så er det åpenbart for også utenforstående. Så i tilfelle dette utvikler seg og far finner på flere sprell, så tenker jeg det kan være fint at de vet om det. Anonymkode: b9631...2a2 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #35 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenker det er bare fint å ta det opp på fvk, så får du på en måte dokumentert overfor dem hva far holder på med. Du vet ikke hva det neste blir. Ofte er slik hersketeknitt litt vag og vanskelig å bevise at er nettopp hersketeknikk, mens om man får presentert summen av alt så er det åpenbart for også utenforstående. Så i tilfelle dette utvikler seg og far finner på flere sprell, så tenker jeg det kan være fint at de vet om det. Anonymkode: b9631...2a2 Takk, er dette jeg tenker på. Vil ha mest mulig dokumentert fordi dette ikke er første gang han kommer med hersketeknikk. Det er barna dette går utover og jeg vil gjerne at barna skal ha far i livet sitt, men syns han burde begynne å samarbeide, bry seg og se barnas behov. Håper vi får hjelp på fvk så han forstår litt mer av alt. Ts Anonymkode: cc4be...747 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #36 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ok, tydelig at det for de fleste ikke spiller noen rolle om man bruker etternavnet eller mellomnavnet. Trodde kanskje man måtte bruke hele navnet til offentlige etater, derfor jeg laget et innlegg. Jeg syns det er rart at man utelater barnets etternavn og at det virker som det er helt greit. Ts Anonymkode: cc4be...747 Ja, det er kjemperart. Men uansett hvordan navn han bruker så er det jo det som er registrert som er det riktige. Kanskje han syns det er sårt at du utelater hans navn på merkelapper. Du kan jo sette inn initial iallfall. Som Håvard V. Hansen? Vær raus her. Spør åpent om han tenker på dette med navn siden du har lagt merke til at ditt navn er utelatt. Evt ignorer og se det an en god stund til. Anonymkode: a9d4f...e43
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #37 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er kjemperart. Men uansett hvordan navn han bruker så er det jo det som er registrert som er det riktige. Kanskje han syns det er sårt at du utelater hans navn på merkelapper. Du kan jo sette inn initial iallfall. Som Håvard V. Hansen? Vær raus her. Spør åpent om han tenker på dette med navn siden du har lagt merke til at ditt navn er utelatt. Evt ignorer og se det an en god stund til. Anonymkode: a9d4f...e43 Barnet har ikke de klærne hos han så de merkelappene ser han ikke, men det er eneste sted jeg kun bruker fornavn og etternavn. Ellers bruker jeg hele navnet. Har prøvd å være raus i mange år uten at det hjelper dessverre. Får se hva som skjer på fvk. Ts Anonymkode: cc4be...747 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå