AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Skrevet 30. april 2023 Jobber med ei som har forferdelig med rynker i en alder av 51. Ville ikke Blu som henne og startet med retinol. Nå er ansiktet mitt svidd av. Wtf??? Anonymkode: 7d488...66c 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Ansiktet ditt er nok ikke svidd av, men hvis du kjenner sterk svie så er det vanlig i begynnelsen. Anonymkode: 25154...dce 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #3 Skrevet 30. april 2023 Da har du startet altfor stort. Hvilket produkt bruker du? Husk at retinol kun skal brukes på kvelden. Anonymkode: ed6a4...450 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da har du startet altfor stort. Hvilket produkt bruker du? Husk at retinol kun skal brukes på kvelden. Anonymkode: ed6a4...450 Og hold deg unna sola!! Anonymkode: 554c0...0ef 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #5 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hold deg unna sola!! Anonymkode: 554c0...0ef Godt poeng, kjempeviktig. Anonymkode: 25154...dce 1
Lonehill Skrevet 30. april 2023 #6 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jobber med ei som har forferdelig med rynker i en alder av 51. Ville ikke Blu som henne og startet med retinol. Nå er ansiktet mitt svidd av. Wtf??? Anonymkode: 7d488...66c Nå er det hormonet som cellene lager av D-vitamin som styrer fornying og produksjon av hudceller. A-vitamin er også viktig for denne prosessen, men hvis hudcellene ikke finner D-vitamin blir det ikke noen fornying. Øk D-vitaminnivået ditt og prøv igjen, så vil du sannsynligvis oppleve et annet resultat. Sitat fra artikkelen "Vitamin D og huden: Fysiologi og patofysiologi": Sitat Mange funksjoner i huden reguleres av vitamin D og/eller dets reseptor. Disse inkluderer regulering av celledeling, stimulering av differensiering (spesialisering av celler) inkludert dannelse av permeabilitetsbarrieren (huden), fremme av medfødt immunitet, regulering av hårsekksyklusen og undertrykkelse av kreftdannelse. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3687803/ Det er altså D-vitamin som hemmer hudkreft og styrer dannelsen av ny hud. Rart at det ikke er mer fokus på det hos de som er bekymret for solskader og rynker. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #7 Skrevet 30. april 2023 Lonehill skrev (2 minutter siden): Nå er det hormonet som cellene lager av D-vitamin som styrer fornying og produksjon av hudceller. A-vitamin er også viktig for denne prosessen, men hvis hudcellene ikke finner D-vitamin blir det ikke noen fornying. Øk D-vitaminnivået ditt og prøv igjen, så vil du sannsynligvis oppleve et annet resultat. Sitat fra artikkelen "Vitamin D og huden: Fysiologi og patofysiologi": Det er altså D-vitamin som hemmer hudkreft og styrer dannelsen av ny hud. Rart at det ikke er mer fokus på det hos de som er bekymret for solskader og rynker. Nå var det reaksjonen på bruk av retinol som var temaet her da.. Anonymkode: 25154...dce
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #8 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Da har du startet altfor stort. Hvilket produkt bruker du? Husk at retinol kun skal brukes på kvelden. Anonymkode: ed6a4...450 Jeg falt for cosrx først med 0,5 % retinol. Etter et par mnd tenkte jeg at en økning var på sin plass og forsøkte Paulas choice 1 %. Slik ser jeg ut nå. Ikke rør retinol folks Anonymkode: 7d488...66c 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #9 Skrevet 30. april 2023 Lonehill skrev (8 minutter siden): Nå er det hormonet som cellene lager av D-vitamin som styrer fornying og produksjon av hudceller. A-vitamin er også viktig for denne prosessen, men hvis hudcellene ikke finner D-vitamin blir det ikke noen fornying. Øk D-vitaminnivået ditt og prøv igjen, så vil du sannsynligvis oppleve et annet resultat. Sitat fra artikkelen "Vitamin D og huden: Fysiologi og patofysiologi": Det er altså D-vitamin som hemmer hudkreft og styrer dannelsen av ny hud. Rart at det ikke er mer fokus på det hos de som er bekymret for solskader og rynker. Hei og hå. jeg har tatt berit Nordstrand sin tran i mange år. Tror ikke d-vit mangel er problemet. Anonymkode: 7d488...66c
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #10 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Og hold deg unna sola!! Anonymkode: 554c0...0ef Bruker la roche posay 50 spf Anonymkode: 7d488...66c
Lonehill Skrevet 30. april 2023 #11 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå var det reaksjonen på bruk av retinol som var temaet her da.. Anonymkode: 25154...dce Tilførsel av A-vitamin starter prosesser som cellene må ha tilgang til D-vitamin for å gjennomføre. Å ta retinol er ikke lurt hvis du har lavt D-vitaminnivå, fordi det ofte ender med ubehagelige opplevelser. Folk som har høyt D-vitaminnivå blir ikke så ofte solbrent heller, av samme grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #12 Skrevet 30. april 2023 Lonehill skrev (Akkurat nå): Tilførsel av A-vitamin starter prosesser som cellene må ha tilgang til D-vitamin for å gjennomføre. Å ta retinol er ikke lurt hvis du har lavt D-vitaminnivå, fordi det ofte ender med ubehagelige opplevelser. Folk som har høyt D-vitaminnivå blir ikke så ofte solbrent heller, av samme grunn. Så du svaret mitt? Jeg mangler ikke d-vit Anonymkode: 7d488...66c
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #13 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg falt for cosrx først med 0,5 % retinol. Etter et par mnd tenkte jeg at en økning var på sin plass og forsøkte Paulas choice 1 %. Slik ser jeg ut nå. Ikke rør retinol folks Anonymkode: 7d488...66c Shit! Det ser forferdelig vondt ut også? Anonymkode: 70e5e...73f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei og hå. jeg har tatt berit Nordstrand sin tran i mange år. Tror ikke d-vit mangel er problemet. Anonymkode: 7d488...66c Tran inneholder faktisk veldig lave doser d vitamin. For noen vil det være tilstrekkelig, men hvis det foreligger en vesentlig mangel, vil det ikke ha særlig effekt. Anonymkode: 25154...dce 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #15 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bruker la roche posay 50 spf Anonymkode: 7d488...66c Poenget var at du ikke skal i sola etter behandling med retinol, selv ikke med solkrem. Anonymkode: 25154...dce 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #16 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg falt for cosrx først med 0,5 % retinol. Etter et par mnd tenkte jeg at en økning var på sin plass og forsøkte Paulas choice 1 %. Slik ser jeg ut nå. Ikke rør retinol folks Anonymkode: 7d488...66c Å steikje! Det må då vere voldsomt vondt! Har du aloe vera eller anna du kan lindre med? ❤️ Anonymkode: 6656f...6f2
Pjukset Skrevet 30. april 2023 #17 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du svaret mitt? Jeg mangler ikke d-vit Anonymkode: 7d488...66c Dette vet du faktisk ikke med mindre du tar en test. Mange tror de har gode nivåer fordi de tar tilskudd daglig, men så viser det seg at de har mangel fordi dosene er for lave. Trenger ikke være tilfelle for deg, men du kan ikke vite før du tar en test.
Lonehill Skrevet 30. april 2023 #18 Skrevet 30. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hei og hå. jeg har tatt berit Nordstrand sin tran i mange år. Tror ikke d-vit mangel er problemet. Anonymkode: 7d488...66c Tran gir ikke D-vitaminnivå i øvre halvdel av normalområdet. Helsedirektoratet sluttet å anbefale tran til spedbarn da Havforskningsinstituttet dokumenterte at halvparten av spedbarna som fikk tran hadde D-vitaminmangel etter seks måneder. https://www.mdpi.com/2072-6643/12/8/2271 Øvre del av normalområdet for D-vitamin er ifølge Helsedirektoratet 150 nmol/L. Det er umulig å nå i nærheten av det med tran. Tran inneholder derimot mye A-vitamin. Hvis du tar tran, har du allerede høyt A-vitaminnivå. Retinol i tillegg trenger ikke å være lurt. Endret 30. april 2023 av Lonehill Redigert for tasteleif 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #19 Skrevet 30. april 2023 Det ser ille ut, men er det etter kun en gangs bruk?! Så høy prosent Retinol må du begynne med en-to ganger i uka max i en måned, så trappe om en dag til i en måned så en dag til i en måned. Aldri gå rett på daglig påføring flere dager på rad. Man kan bli lurt til at man tåler det en kveld pga effekten ikke syns på huden før tre dager etter påføring men man skal ikke påføre kvelden etter selvom man ikke får noen irritasjon, vente tre dager alltid i begynnelsen for å bygge opp toleranse og se hvordan huden tåler det. Det kan også ha skapt en ekstra sterk reaksjon om du f eks har brukt sterk niacinamide serum samtidig eller andre syrer med BHA, AHA, Azelaic Acid eller lignende??? Eller har vært i solen uten beskyttelse?! Huff ser virkelig ikke bra ut håper smerten lindres raskt og det blir fint igjen når du er ferdig peelet. Hudbarrieren din er ødelagt nå så du bør vente noen måneder før du bruker produkter med syrer eller parfyme eller alkohol i. Anonymkode: de3db...359 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #20 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber med ei som har forferdelig med rynker i en alder av 51. Ville ikke Blu som henne og startet med retinol. Nå er ansiktet mitt svidd av. Wtf??? Anonymkode: 7d488...66c Huff. Så vondt ut det bildet ditt. Jeg tenker at sol, for lite drikke, og mangel på bruk av solkrem er det som vil hjelpe. Og ikke røyk / alkohol. Jeg har også retinol krem, men har ikke turt å bruke etter at jeg har hørt om tilfeller som ditt. Håper det blir bedre raskt. Anonymkode: 761e3...833
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå