Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne jeg har hatt i flere år, og føler vi har et veldig godt forhold egentlig. Men noe jeg synes er utrolig rart er at hun aldri liker bildene jeg legger ut på insta. Hun følger meg der, men liker ingen av bildene jeg legger ut! Måtte spørre henne i går kveld, og hun synes jeg overreagerte og forstod ikke at dette kunne være noe problem.. men for meg er det jo litt sårende når en av de nærmeste venninnene mine nekter å like ting jeg legger ut, det er jo helt normal folkeskikk?? Legger daglig ut bilder av hunden min, mat, outfits osv. 

Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon. Er litt fortvilet så takk for hjelp:)

Anonymkode: ff67f...a10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regner med du tuller, man BER ikke om likes. Man trykker liker når man liker noe. Ellers lar man være. Likes har ingenting med folkeskikk å gjøre, da måtte man jo trykket liker på absolutt alt. Og mange følger hundrevis på instagram. Dessuten kommer bare en brøkdel av andres poster opp. 

Anonymkode: 785a8...825

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir konsekvent ikke likes til matbilder eller outfits. Å legge ut slike bilder er fjortistakter - ingen bryr seg. Dyr kan jeg like. Enig med venninnen din - du overreagerer. Legg ut bilder med litt substans, så skal du se det endrer seg.

PS - å spørre andre om hvorfor de ikke liker dine bilder på SoMe er om mulig mer fjortis enn å legge ut bilder av outfits

Anonymkode: 53d88...b50

• Liker 21
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis sosiale medier definerer hvordan du føler deg i dine vennskap på denne måten, så er det på tide å ta en pause.

Du skriver jo at dere har vært venner i mange år, det er jo åpenbart at hun liker deg som person og det vennskapet dere har. Jeg er enig med venninnen din, du overreagerer. Ikke ødelegg et vennskap bare på grunn av det her, sosiale medier er virkelig ikke så betydningsfullt som mange skal ha det til.

Anonymkode: 78ea3...9d5

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva jeg hadde gjort? 

Hadde jeg vært venninna di, så hadde jeg skygget banen! 😳

Har aldri tenkt på hvem som liker innholdet mitt på Instagram.

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Sententia skrev (2 minutter siden):

Hva jeg hadde gjort? 

Hadde jeg vært venninna di, så hadde jeg skygget banen! 😳

Har aldri tenkt på hvem som liker innholdet mitt på Instagram.

Samme her. Ts bruker liksom ordet ‘nekter’ som om venninnen gjør det med vilje og for å være stygg, merkelig oppførsel

Anonymkode: 78ea3...9d5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror TS bare er en som kjeder seg litt, men faktisk finnes det sånne folk. Jeg har selv fått et par forespørsler om å like, noe jeg selvsagt ikke har gjort på kommando. Men TS, hvis du mener alvor, sender du forespørsel om likes til alle andre som ikke trykker liker også, eller bare denne venninnen? For at alle andre trykker liker enn akkurat henne må du lengre ut på landet med. Det må bli fryktelig travelt å holde opptelling av likes og så sende meldinger rundt til alle som mangler. 

• Liker 5
Skrevet

Du er fortvilet faktisk - over at noen ikke "liker" bildene dine på Insta 🤣

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Not-sure-if-trolling-or-just-stupid.jpg

Anonymkode: 787dd...0f7

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en venninne jeg har hatt i flere år, og føler vi har et veldig godt forhold egentlig. Men noe jeg synes er utrolig rart er at hun aldri liker bildene jeg legger ut på insta. Hun følger meg der, men liker ingen av bildene jeg legger ut! Måtte spørre henne i går kveld, og hun synes jeg overreagerte og forstod ikke at dette kunne være noe problem.. men for meg er det jo litt sårende når en av de nærmeste venninnene mine nekter å like ting jeg legger ut, det er jo helt normal folkeskikk?? Legger daglig ut bilder av hunden min, mat, outfits osv. 

Du bør sette grenser for deg selv. Hvis hun ikke liker bildene på insta så slutter du å være venn med henne for hun kan umulig være noen venninne for deg hvis hun ikke liker bildene dine

Anonymkode: 4a7e1...066

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Mezzosoprena said:

Du er fortvilet faktisk - over at noen ikke "liker" bildene dine på Insta 🤣

"Liker", man kan spørre seg hvor glad man hadde blitt for en like man måtte tigge om. 😛 Men hovedpoenget for TS er vel at andre skal se hun får mange likes, antar jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du bør sette grenser for deg selv. Hvis hun ikke liker bildene på insta så slutter du å være venn med henne for hun kan umulig være noen venninne for deg hvis hun ikke liker bildene dine

forutsatt at du bare omgir deg på insta med de som gir deg likes så klart.. 

Anonymkode: 761fa...ddf

AnonymBruker
Skrevet

Regner med du kødder, men jeg vet jo det finnes folk der ute som genuint bryr seg om likes, snapscores og andre tilbakemeldinger på SoMe. Minner meg på å ta en ekstra runde med mine egne døtre om at SoMe ikke er virkeligheten, og at likes betyr mindre en ingenting.

Jeg fortsetter å være takknemlig for at jeg tilhører generasjonen som fikk vokse opp uten internett og smartphones, selv om jeg setter stor pris på teknologi når den brukes på vettug vis.

Anonymkode: b7a58...50b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Håper dette er trolling? 

Anonymkode: bc9ad...682

AnonymBruker
Skrevet

TS, hvordan går du selv frem for å gi samtlige du følger likes på alt? Med tanke på at bare en liten del kommer frem i feeden. Går du gjennom hele listen hver dag, åpner en og en konto, sjekker om de har postet noe nytt, og trykker liker? Eller oftere enn en gang om dagen? Hva føler du er tidsfrist for å gi en like, før man bør sende purring?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å spørre hvorfor hun ikke trykker liker på bildene dine er bare pinlig. Godt mulig hun generelt ikke trykker liker på noen bilder.  Du overreagerer til de grader 🙈

Anonymkode: e23fa...64b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er du seriøs?

AnonymBruker
Skrevet

Instagram, iallefall hos meg, er veldig følsom for likes. Liker jeg ett innlegg får jeg opp titalls foreslåtte innlegg i samme kategori. Jeg følger noen venner og familie men i utgangspunktet er Instagram noe jeg bruker som inspirasjon til hobbyer og ikke som en sosial arena. Nettopp derfor liker jeg sjeldent bilder venner legger ut.

Anonymkode: 61d08...5ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er noe som vitner om mangel på folkeskikk så er det å spørre om hvorfor noen ikke liker innlegg på SoMe. Skjerp deg ts. 

Anonymkode: 61d33...f70

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje din venninne med sine manglende likes ønsker å si noe hun er for taktfull til å nevne i samtale? 
Ja, det koster en intet å like et bilde av en hund eller en pizza. Men om du deler bilder av mini-måltid, lange turer og din egen kropp som du kler opp som en barbie-dukke (også kjent som «outfits») så blir jo enhver god eller middels god venn utrolig for din psykiske helse. Og at en venn sliter, det liker man ikke, selv på SoMe.

Anonymkode: a685a...4f0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...