Gå til innhold

Mobbeoffer og mobber i samme bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg håper du drar, selv om jeg skjønner det føles uutholdelig. Du har gledet deg og så skal han fortsatt få ødelegge. Det beste hadde vært om han hadde vokst seg til en mann med gode verdier og hadde kontaktet deg på forhånd og sagt unnskyld. Selv da er det nok vanskelig for deg. Jeg vet heller ikke bedt om å bytte bord, for det ligger nok en del planlegging rundt bordplassering. Nå kommer ikke dette som en overraskelse på deg og det er da enda godt. Du får spille scenarioet av i hodet så er du godt forberedt. Det kan også være terapeutisk og se han med voksne øyne og se han bare er et menneske uten makt over deg. 

Anonymkode: 9f1b5...578

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde kontaktet brudeparet (eller latt mannen kontakte brudgom) og be om ny bordplassering og samtidig informere om årsaken. Så kan brudeparet velge om dette er en person de i det hele tatt ønsker i sin omgangskrets. 
 

Urinering i munn - fy fader, Trond fortjener absolutt ingenting. Og jeg har null tro på at en som har gjort det han har gjort er i stand til å angre. Han er nok en av de samfunnet hadde klart seg bedre uten.

Anonymkode: 955be...c95

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gått. De fortjener årsaken, men jeg er redd denne mannen er for farlig.

 

Anonymkode: 9b5e7...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode innspill.

Jeg føler det i hovedsak er bordplasseringen som er problemet her.  I et bryllup med 70-80 gjester kunne jeg fint unngått ham omtrent helt, men mange timer tett på og med få andre og spille på...  Jeg må også gjøre det klinkende klart at det er min egen reaksjon jeg er redd for - jeg frykter jo ikke at Trond skal bli voldelig under festen.

Jeg har heller ikke spesielt lyst til å stå fram som et slags offer for min svigerfamilie, der jeg langt fra er "stjerna" i familien.  Min erfaring med de ytterst få menneskene jeg har fortalt historien min til, er at de blir ubekvemme, vet ikke hva de skal si.

Vet ikke om det er dumt, men å spørre svoger/svigerinne om vi kan bytte plass med dem fordi mannen hører litt dårlig (helt sant) og gjerne vil få med seg alt av taler og sanger (ikke helt sant)...  Kanskje det ser litt rart ut, men heller virke litt rar enn helt på gråten?

Anonymkode: e0153...4b0

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville enten ikke dratt dit eller ville kontaktet brudeparet, fortalt alt og bedt om å velge mellom meg / kjæresten min og Trond og kona. 

Anonymkode: f3d8e...2c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for mange gode innspill.

Jeg føler det i hovedsak er bordplasseringen som er problemet her.  I et bryllup med 70-80 gjester kunne jeg fint unngått ham omtrent helt, men mange timer tett på og med få andre og spille på...  Jeg må også gjøre det klinkende klart at det er min egen reaksjon jeg er redd for - jeg frykter jo ikke at Trond skal bli voldelig under festen.

Jeg har heller ikke spesielt lyst til å stå fram som et slags offer for min svigerfamilie, der jeg langt fra er "stjerna" i familien.  Min erfaring med de ytterst få menneskene jeg har fortalt historien min til, er at de blir ubekvemme, vet ikke hva de skal si.

Vet ikke om det er dumt, men å spørre svoger/svigerinne om vi kan bytte plass med dem fordi mannen hører litt dårlig (helt sant) og gjerne vil få med seg alt av taler og sanger (ikke helt sant)...  Kanskje det ser litt rart ut, men heller virke litt rar enn helt på gråten?

Anonymkode: e0153...4b0

Du lar jo han få overtaket om du ikke sier noe som helst.

Om han har utsatt deg for såpass grov vold kommer du til å få en reaksjon på festen, eventuelt så kommer du i en ubehagelig situasjon med ham. 
 

I minste fall for din egen del kan du si «beklager sen forespørsel, men kan jeg&mann plasseres på et annet bord, jeg klarer ikke sitte sammen med Trond av årsaker jeg ikke ønsker gå inn på rett før en hyggelig anledning og fest». 
 

Straks han får litt innabords kommer nok en bemerkning eller to i dokøen, garderoben eller liknende. Fyren er jo psykopat, ikke «tidligere drittunge». 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tusen takk for mange gode innspill.

Jeg føler det i hovedsak er bordplasseringen som er problemet her.  I et bryllup med 70-80 gjester kunne jeg fint unngått ham omtrent helt, men mange timer tett på og med få andre og spille på...  Jeg må også gjøre det klinkende klart at det er min egen reaksjon jeg er redd for - jeg frykter jo ikke at Trond skal bli voldelig under festen.

Jeg har heller ikke spesielt lyst til å stå fram som et slags offer for min svigerfamilie, der jeg langt fra er "stjerna" i familien.  Min erfaring med de ytterst få menneskene jeg har fortalt historien min til, er at de blir ubekvemme, vet ikke hva de skal si.

Vet ikke om det er dumt, men å spørre svoger/svigerinne om vi kan bytte plass med dem fordi mannen hører litt dårlig (helt sant) og gjerne vil få med seg alt av taler og sanger (ikke helt sant)...  Kanskje det ser litt rart ut, men heller virke litt rar enn helt på gråten?

Anonymkode: e0153...4b0

Hva om de sier at det ikke går da? Hva da? 

Anonymkode: 9b5e7...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv mobbeoffer i mange år, og vet ikke om jeg selv hadde klart å sitte ved samme bord som noen av de som var stygg mot meg, spesielt ikke den ene personen som var værst. 

Jeg hadde nok meldt avbud, prøvd å komme på en god nok grunn (evt reise vekk?). Selvfølgelig sendt gave til brudeparet. 

Synes også det er rart å vite bordplassering før bryllupet... 

Anonymkode: 85809...d98

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bedt brudeparet om å endre bordplasseringen og jeg hadde også forklart hvorfor. Hvis de ikke kunne endre så hadde jeg sagt at jeg dessverre må utebli fra bryllupet. 

 

 

Anonymkode: 68956...c1e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å se for seg hva jeg ville gjort siden jeg ikke har vært utsatt for det samme.

Men jeg ser for meg at jeg hadde hatt et snev av nytelse i å sitte der og gjøre stemningen jævlig og klein for dem. Se på han med maksimal avsky, kanskje komme med noen små stikk. Hvis han er blitt voksen og sitter der med kone og alt er denne settingen rimelig ubehagelig for han, og han håper sikkert at du ikke kommer. Den lettelsen fortjener han ikke.

Anonymkode: 47827...bae

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"fy faen og jævelig du var på skolen, nok om det. I dag er det bryllup" 

Ferdig.

 

Anonymkode: ee0a7...111

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"fy faen og jævelig du var på skolen, nok om det. I dag er det bryllup" 

Ferdig.

 

Anonymkode: ee0a7...111

Og fortsette Håper du har skjerpet deg men jeg har min tvil....

Anonymkode: 4b756...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tusen takk for mange gode innspill.

Jeg føler det i hovedsak er bordplasseringen som er problemet her.  I et bryllup med 70-80 gjester kunne jeg fint unngått ham omtrent helt, men mange timer tett på og med få andre og spille på...  Jeg må også gjøre det klinkende klart at det er min egen reaksjon jeg er redd for - jeg frykter jo ikke at Trond skal bli voldelig under festen.

Jeg har heller ikke spesielt lyst til å stå fram som et slags offer for min svigerfamilie, der jeg langt fra er "stjerna" i familien.  Min erfaring med de ytterst få menneskene jeg har fortalt historien min til, er at de blir ubekvemme, vet ikke hva de skal si.

Vet ikke om det er dumt, men å spørre svoger/svigerinne om vi kan bytte plass med dem fordi mannen hører litt dårlig (helt sant) og gjerne vil få med seg alt av taler og sanger (ikke helt sant)...  Kanskje det ser litt rart ut, men heller virke litt rar enn helt på gråten?

Anonymkode: e0153...4b0

Urinering i munnen? 

Hadde virkelig ikke klart å være i samme rom som denne mannen uten å konfrontere alle om hva han hadde gjort. Nå er selvsagt ikke et bryllup rette plassen å gjøre dette på, men fy faen! 

Blir helt matt. Og føler med deg ❤️ 

 

Anonymkode: 04d94...33e

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig hadde ikke utsatt meg for dette. Men jeg er som 45-åring ødelagt pga mobbing🥲. Og må bare skjerme meg i dag😌

Anonymkode: 17ff7...c2b

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden om jeg hadde vært i samme rom som en som har mobbet meg slik lye som du her opplevd. Sender deg en god klem ts❤️ Jeg hadde ikke dratt i bryllupet hadde jeg vært deg

Anonymkode: 43a55...831

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gifter meg i sommer og er nettopp ferdig med bordplasseringen nå. Det er en skikkelig kabal som skal gå opp. 

MEN…hvis det skulle være sånn at en av gjestene mine har den samme utfordringen som deg, så håper jeg for alt i verden at vedkommende sier ifra til meg. Plasseringen er planlagt med tanke om at alle som vi er så glade i, skal ha en hyggelig kveld. Og det hadde føltes helt forferdelig dersom jeg senere fikk vite at jeg hadde satt mobber og mobbeoffer på samme bord. Eller at noen uteble fra bryllupet pga dette, fordi de ikke turte å si ifra til oss.

Vi er så glade i alle gjestene våre, og ville strukket oss langt for å ordne opp i en slik situasjon. 

Så fra mitt ståsted: si ifra til brudeparet. Du trenger ikke fortelle alle detaljene, men å si at du har opplevd grov mobbing, vold og overgrep fra denne gjesten er faktisk helt innafor. ❤️

Anonymkode: 5bd9a...6d1

  • Liker 13
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vanskelig å se for seg hva jeg ville gjort siden jeg ikke har vært utsatt for det samme.

Men jeg ser for meg at jeg hadde hatt et snev av nytelse i å sitte der og gjøre stemningen jævlig og klein for dem. Se på han med maksimal avsky, kanskje komme med noen små stikk. Hvis han er blitt voksen og sitter der med kone og alt er denne settingen rimelig ubehagelig for han, og han håper sikkert at du ikke kommer. Den lettelsen fortjener han ikke.

Anonymkode: 47827...bae

Eller fortelle ALT til kona der og da! Foran han og andre ved bordet 

Anonymkode: f3d8e...2c7

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg gifter meg i sommer og er nettopp ferdig med bordplasseringen nå. Det er en skikkelig kabal som skal gå opp. 

MEN…hvis det skulle være sånn at en av gjestene mine har den samme utfordringen som deg, så håper jeg for alt i verden at vedkommende sier ifra til meg. Plasseringen er planlagt med tanke om at alle som vi er så glade i, skal ha en hyggelig kveld. Og det hadde føltes helt forferdelig dersom jeg senere fikk vite at jeg hadde satt mobber og mobbeoffer på samme bord. Eller at noen uteble fra bryllupet pga dette, fordi de ikke turte å si ifra til oss.

Vi er så glade i alle gjestene våre, og ville strukket oss langt for å ordne opp i en slik situasjon. 

Så fra mitt ståsted: si ifra til brudeparet. Du trenger ikke fortelle alle detaljene, men å si at du har opplevd grov mobbing, vold og overgrep fra denne gjesten er faktisk helt innafor. ❤️

Anonymkode: 5bd9a...6d1

Spørsmål: hvis en av gjestene dine hadde kontaktet deg og spurt om endret bordplassering og fortalt deg årsaken, hvordan ville du agert overfor mobberen? 

Anonymkode: 955be...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...