Brunello Skrevet 29. april 2023 #21 Skrevet 29. april 2023 Det er ikke ferie. Det er jobbtur. Og det avlyser man for en av sine nærmestes bryllup. Hadde vært helt annerledes om du hadde bestilt ferie selv og tapt mangfoldige tusener. 4
RockyRose Skrevet 29. april 2023 #22 Skrevet 29. april 2023 Om du trur det kan vere mulig at dei byttar helg så ville eg ringt og sagt det til broren din no. Om ikkje ville eg ikkje sagt noko, du skal jo uansett i bryllupet 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #23 Skrevet 29. april 2023 Det skader ikke å spørre. Hvis jeg var broren ville jeg fått veldig dårlig samvittighet for å si fra så sent, og kanskje spandert ny tur på deg. Anonymkode: 63fac...40f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #24 Skrevet 29. april 2023 Er det helt sikkert at de tenker å ha festen samme dag som vielsen? Og skal de ha fest i det hele tatt? Vet av mange som har giftet seg med kun forlovere tilstede. Ville kanskje (for din egen del og for planleggingens skyld) funnet en måte å nevne jobbturen på sånn at de får mulighet til å fortelle om bryllupet. Siden du er helt tydelig på at du vil prioritere bryllupet (det hadde jeg gjort også), er du kanskje såpass nær din bror at dere møtes en del. Da kan du jo gjøre at poeng av å fortelle om jobbturen uten å si at du vet om bryllupet (hvis det er sånn at han hadde lyst til å fortelle det selv). Da vil jeg anta at han rimelig raskt etterpå, kommer med en invitasjon eller iallefall forteller at de har tenkt å gifte seg den helga… Anonymkode: 70e60...f3c 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #25 Skrevet 29. april 2023 Synes godt du kan fortelle din bror om turen, han har bare godt av å kjenne litt på følelsen av ekstremt dårlig planlegging. Anonymkode: 42e0e...474 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #26 Skrevet 29. april 2023 Blir også overrasket over at så mange ville velge en tur med jobben kontra søskens bryllup! Det blir flere turer med jobb,men bare dette bryllupet. Man prioriterer selvfølgelig familien. Må være mange her med usedvanlig dårlige familieforhold. Anonymkode: 97d47...de0 5
Tradegy Skrevet 29. april 2023 #27 Skrevet 29. april 2023 Reis på den turen . Tror du kommer til å angre på å ikke dra. Å være i en annerledes setting med kollegaer er utrolig sunt og bra for hele jobbmiljøet. Det er bror som har tatt risikoen ved å fortelle mor, samt vente med å fortelle deg. Legg det frem som at du allerede har planer som er viktige for deg, men ønsker å høre om det er rom for å endre. Kan de løpe risikoen ved å være altfor seint ute, kan du ta risikoen ved å være ærlig ❤️ 3
Mt3 Skrevet 29. april 2023 #28 Skrevet 29. april 2023 Du kan jo snakke med han også komme innpå at du driver å ser på ferieturer, også bare nevne at jobben har jo en sånn weekendtur du lurte på å slenge deg med på xx dato, om han da ikke nevner noe bryllup så har kanskje din mor hørt feil? Eller de skal bare ha en mini seremoni også ha selskap... senere Å ikke ha invitert til bryllup enda når det kun er 4mnd igjen er merkelig, i hvertfall når det er på sommeren (om de vil ha gjester da ihvertfall) 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #29 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir også overrasket over at så mange ville velge en tur med jobben kontra søskens bryllup! Det blir flere turer med jobb,men bare dette bryllupet. Man prioriterer selvfølgelig familien. Må være mange her med usedvanlig dårlige familieforhold. Anonymkode: 97d47...de0 Det vet man jo strengt tatt ikke. Anonymkode: 5b8b1...eba
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #30 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mamma hadde ganske nylig fått vite om det også, de har med andre ord nettopp bestemt seg for det. Hun spurte om han hadde ringt meg, og da jeg svarte «nei, hvordan det?» sa hun at hun egentlig ikke skulle si noe fordi han ville si det selv. Jeg er jo glad hun sa det, for min umiddelbare reaksjon da jeg fikk høre datoen, var ikke så fin, og jeg er glad den ikke kom til min bror. For å være tydelig - jeg er ikke i tvil om at jeg skal prioritere bryllupet foran ferieturen. Spørsmålet er om det er riktig av meg å fortelle broren min om turen, i håp om å kanskje få til begge deler, eller om jeg bare skal holde det for meg selv så de slipper å forholde seg til det. TS Anonymkode: ce1ab...b0f Jeg hadde ikke formulert meg sånn. Jeg hadde spurt om de har satt noen dato for et eventuelt selskap/vielse, du spør fordi du må avlyse en annen planlagt tur med billetter osv. Slik at dersom de ikke hadde planer om middag/fest/familietellerannet da så avlyser du jo ikke turen. At noen her mener en jobbtur skal prioriteres er jo helt merkelig 😅🫠 Anonymkode: 92ff2...a5f 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #31 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er overrasket over at alle hadde valgt tur med jobb… Enig i at det var avtalt først, så du har god grunn til å melde avbud, men vil du virkelig heller på tur med jobb enn å delta i bryllupet til din bror? Jeg ville heller reist i bryllupet, selv om jeg også liker turene med jobb. Anonymkode: 1b828...b40 Ja, DU ville heller reist til bryllupet. De andre klarer vel å bestemme selv. Anonymkode: 2de4f...72a 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #32 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir også overrasket over at så mange ville velge en tur med jobben kontra søskens bryllup! Det blir flere turer med jobb,men bare dette bryllupet. Man prioriterer selvfølgelig familien. Må være mange her med usedvanlig dårlige familieforhold. Anonymkode: 97d47...de0 Og? Bør vi skamme oss for det, mener du? Anonymkode: 2de4f...72a 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #33 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er enig med deg, og som sagt, jeg er ikke i tvil om at jeg heller skal bli med i bryllupet. Spørsmålet er om bror skal få vite om turen eller ikke. TS Anonymkode: ce1ab...b0f Er du sikker på at du er invitert til broren din da, ts? Det høres jo helt merkelig ut å ikke ha fått noen beskjed om bryllup i sommer når vi straks er i mai. Jeg ville ringt og avklart dette før jeg evt avlyste turen. Anonymkode: af50f...f23 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #34 Skrevet 29. april 2023 Hadde fortalt broren min om turen og at du har gledet deg, men samtidig gjort det klart overfor han at du så klart prioriterer hans bryllup foran denne turen. Kanskje det passer å flytte det til en annen helg? De er jo lovlig sent ute med å sette dato og sende invitasjoner. Anonymkode: 97d19...f66
Luckiness Skrevet 29. april 2023 #35 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mamma hadde ganske nylig fått vite om det også, de har med andre ord nettopp bestemt seg for det. Hun spurte om han hadde ringt meg, og da jeg svarte «nei, hvordan det?» sa hun at hun egentlig ikke skulle si noe fordi han ville si det selv. Jeg er jo glad hun sa det, for min umiddelbare reaksjon da jeg fikk høre datoen, var ikke så fin, og jeg er glad den ikke kom til min bror. For å være tydelig - jeg er ikke i tvil om at jeg skal prioritere bryllupet foran ferieturen. Spørsmålet er om det er riktig av meg å fortelle broren min om turen, i håp om å kanskje få til begge deler, eller om jeg bare skal holde det for meg selv så de slipper å forholde seg til det. TS Anonymkode: ce1ab...b0f Jeg hadde informert han. Hvis han vil ha deg tilstede (selv om du prioriterer bryllupet foran tur) så bør de kanskje vurdere ny dato. Siden de trolig enda ikke har bedt flere holde av dato. Kanskje de kan ta seg selv i at det er dårlig planlegging å invitere på sommeren med kort varsel. Skjønner at noen bestemmer seg mer spontant for når bryllup skal skje. Men hvis man da ønsker å ha de nærmeste tilstede så bør man kanskje være litt fleksibel. Har du mulighet til å få informert han om turen du skal på uten å nevne bryllupet? Slik det er han som må kontakte deg med info om bryllup pga han har fått med seg turen du skal på? Hvis dere snapper en del så kan du jo sende snap av invitasjonen til tur med jobben. Feks «klar for jobbtur siste helgen i juli». Men det må jo være en måte som er typisk deg da.
Luckiness Skrevet 29. april 2023 #36 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Blir også overrasket over at så mange ville velge en tur med jobben kontra søskens bryllup! Det blir flere turer med jobb,men bare dette bryllupet. Man prioriterer selvfølgelig familien. Må være mange her med usedvanlig dårlige familieforhold. Anonymkode: 97d47...de0 Ja, selvsagt bør man prioritere familie så fremt man har et godt forhold. Men synes det bør gå begge veier. Bare fordi man skal gifte seg så kan ikke alle slippe alt de har i hendene. Det er ren høflighet og folkeskikk å invitere i god tid, spesielt når det er om sommeren eller feks rundt høytider. Ønsker man å dele dagen med sine nærmeste så kan man også forhøre seg med de om aktuell dato passer/om noen har spesielle planer som er vanskelig å endre på.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #37 Skrevet 29. april 2023 kan du ikke ringe broren din og si at du snakka med mamma og spørre om datoen er riktig fordi det på så kort varsel er mye planer og reiser og jobb som må omprioriteres hvis det stemmer, du spør fordi du ble så overrasket over at de planlegger bryllup på så kort varsel siden folk flest nok har booket ferie osv for lenge siden.. Anonymkode: 24db9...55b 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #38 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke normalt med så kort "varsel" på bryllupsinvitasjoner. Vi sendte ut våre 6 mnd før, og dette var sent. Vi var derfor forberedt på at en del kanskje ikke hadde anledning til å delta. De fleste setter dato året før og sender ut "save the date" Anonymkode: e1673...c97 6 mnd flør er ikke sent Anonymkode: 430aa...76c 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #39 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og? Bør vi skamme oss for det, mener du? Anonymkode: 2de4f...72a Ja Anonymkode: 430aa...76c 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #40 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Blir også overrasket over at så mange ville velge en tur med jobben kontra søskens bryllup! Det blir flere turer med jobb,men bare dette bryllupet. Man prioriterer selvfølgelig familien. Må være mange her med usedvanlig dårlige familieforhold. Anonymkode: 97d47...de0 Enig Anonymkode: 430aa...76c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå