AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #1 Skrevet 29. april 2023 Om ca. 4 måneder skal jeg på 3 dagers ferietur til utlandet med jobben. Det er jobben som har gitt oss ansatte dette i gave, og de har slått på stortromma med hotellfasiliteter osv. Jeg har selvsagt gledet meg veldig og lenge til dette. Nå har jeg fått vite av mamma at min bror og kjæresten har bestemt seg for å gifte seg akkurat den helga vi skal på tur. Jeg ble såklart veldig skuffet, samtidig som jeg er glad på min brors vegne. Jeg føler jo at det ikke er noe spørsmål om hva som må vike her, men jeg synes det er veldig kjipt å gå glipp av turen. Så til spørsmålet mitt: mamma skulle strengt tatt ikke fortalt om bryllupet, men hun klarte ikke å holde det inne. Så nå går jeg og venter på en telefon fra min bror hvor han forteller meg nyheten. Jeg lurer på om jeg skal si noe til han om turen? Eller skal jeg holde det for meg selv? Er det en mulighet for at de kan flytte bryllupet? Om jeg forteller om turen, vil de føle at jeg egentlig ikke vil være i bryllupet? Help.. Anonymkode: ce1ab...b0f 1
Luckiness Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 Du ringer din bror. Sier hva din mor har fortalt og at du dessverre er vekkreist den helgen. Og at du har jo ikke visst at de hadde satt av den datoen til bryllup. Så ser du hva han sier. Kanskje utsetter de, kanskje ikke. Uansett veldig spesielt å ikke ha invitert enda, spesielt siden det er i sommer. Husk også at det ikke er gitt at alle inviteres. Kanskje har de tenkt å gifte seg alene. 11 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Skrevet 29. april 2023 Det høres ikke ut som du har så tett forhold til din bror, når du får vite om bryllupet av din mor og det skal være allerede til sommer. På så kort varsel hadde jeg reist på turen, du har jo ikke fått noen invitasjon en gang. Anonymkode: 1caf9...5b2 20 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 Veldig dårlig stil å invitere til bryllup i sommerferie først nå! Anonymkode: 51c25...58d 22
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 Jeg ville ikke avlyst turen Anonymkode: 2de4f...72a 16
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 Var det noen som visste om denne turen du skal på? Jeg ville iallefall sagt ifra så raskt som mulig, kanskje ikke alt er satt i stein. Hvis de visste om turen så.. 🤷 Når vi giftet oss forhørte vi oss rundt og plasserte datoen utifra når det passet best. 4 måneder var da heller ikke særlig til forvarsel. Anonymkode: 3bb29...d5a 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 De er sent ute med å sette dato. Hadde reist. Du er jo fortsatt nå (snart i mai mnd) invitert i dette bryllupet. Anonymkode: 0e3df...837 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #8 Skrevet 29. april 2023 Mamma hadde ganske nylig fått vite om det også, de har med andre ord nettopp bestemt seg for det. Hun spurte om han hadde ringt meg, og da jeg svarte «nei, hvordan det?» sa hun at hun egentlig ikke skulle si noe fordi han ville si det selv. Jeg er jo glad hun sa det, for min umiddelbare reaksjon da jeg fikk høre datoen, var ikke så fin, og jeg er glad den ikke kom til min bror. For å være tydelig - jeg er ikke i tvil om at jeg skal prioritere bryllupet foran ferieturen. Spørsmålet er om det er riktig av meg å fortelle broren min om turen, i håp om å kanskje få til begge deler, eller om jeg bare skal holde det for meg selv så de slipper å forholde seg til det. TS Anonymkode: ce1ab...b0f 2
svartkatt Skrevet 29. april 2023 #9 Skrevet 29. april 2023 Hadde reist på turen. Si ifra og snakk med bror din. 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #10 Skrevet 29. april 2023 Når de velger bryllup i sommer og med så kort varsel må de påregne at mange ikke kan komme. De burde sendt ut invitasjoner allerede høsten 2022 Anonymkode: e7ab6...89c 7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #11 Skrevet 29. april 2023 Jeg ville ringt broren min og sagt at moren deres har sagt han skal gifte seg den helgen du er bortreist i forbindelse med jobb (jobbtur er jobb uansett hvor fancy opplegget er). Og du lurer på om du er invitert siden du ikke har mottatt noen invitasjon eller hørt noe fra ham om bryllupet, og du trenger å vite om du er invitert med tanke på ev planlegging i forbindelse med jobb. Anonymkode: 0fe59...91e 10 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #12 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mamma hadde ganske nylig fått vite om det også, de har med andre ord nettopp bestemt seg for det. Hun spurte om han hadde ringt meg, og da jeg svarte «nei, hvordan det?» sa hun at hun egentlig ikke skulle si noe fordi han ville si det selv. Jeg er jo glad hun sa det, for min umiddelbare reaksjon da jeg fikk høre datoen, var ikke så fin, og jeg er glad den ikke kom til min bror. For å være tydelig - jeg er ikke i tvil om at jeg skal prioritere bryllupet foran ferieturen. Spørsmålet er om det er riktig av meg å fortelle broren min om turen, i håp om å kanskje få til begge deler, eller om jeg bare skal holde det for meg selv så de slipper å forholde seg til det. TS Anonymkode: ce1ab...b0f Jeg synes det er helt på sin plass at de må forholde seg til dette når dette kommer frem så sent. Du er jo faktisk ikke engang invitert ennå - du har fått høre om dette fra noen andre. Jeg synes du skal reise på turen istedet (hvis du vil såklart ), for dette burde de 100% ha tatt høyde for med så kort tid, og ingen spørsmål om det passer for aller nærmeste familie. Anonymkode: 3bb29...d5a 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #13 Skrevet 29. april 2023 Ikke normalt med så kort "varsel" på bryllupsinvitasjoner. Vi sendte ut våre 6 mnd før, og dette var sent. Vi var derfor forberedt på at en del kanskje ikke hadde anledning til å delta. De fleste setter dato året før og sender ut "save the date" Anonymkode: e1673...c97 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #14 Skrevet 29. april 2023 Dra på turen. I og med at din bror ikke engang har fortalt deg dette selv, er det ikke sikkert datoen er spikret i stein heller. Anonymkode: 5b8b1...eba 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #15 Skrevet 29. april 2023 Jeg er overrasket over at alle hadde valgt tur med jobb… Enig i at det var avtalt først, så du har god grunn til å melde avbud, men vil du virkelig heller på tur med jobb enn å delta i bryllupet til din bror? Jeg ville heller reist i bryllupet, selv om jeg også liker turene med jobb. Anonymkode: 1b828...b40 11 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #16 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er overrasket over at alle hadde valgt tur med jobb… Enig i at det var avtalt først, så du har god grunn til å melde avbud, men vil du virkelig heller på tur med jobb enn å delta i bryllupet til din bror? Jeg ville heller reist i bryllupet, selv om jeg også liker turene med jobb. Anonymkode: 1b828...b40 Jeg er enig med deg, og som sagt, jeg er ikke i tvil om at jeg heller skal bli med i bryllupet. Spørsmålet er om bror skal få vite om turen eller ikke. TS Anonymkode: ce1ab...b0f 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #17 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er enig med deg, og som sagt, jeg er ikke i tvil om at jeg heller skal bli med i bryllupet. Spørsmålet er om bror skal få vite om turen eller ikke. TS Anonymkode: ce1ab...b0f Det vil jo i stor grad avhenge av om de kan flytte bryllupet eller ikke. Er de av den impulsive typen, er det ikke sikkert de har verken bestilt mat, festlokale eller gjort andre forberedelser. Du spør i HI om det er en mulighet for at bryllupet kan flyttes. For å finne svaret på det, bør du fortelle din bror om turen, eller i hvert fall spørre om din mor kan fiske litt for deg. Er jo kjedelig dersom du takker nei til jobbturen, og så får du beskjed om at bryllupet måtte flyttes fordi de fikk verken tid til å finne brudekjole eller catering, og alt av festlokaler var booket allerede. Anonymkode: 5b8b1...eba 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #18 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er enig med deg, og som sagt, jeg er ikke i tvil om at jeg heller skal bli med i bryllupet. Spørsmålet er om bror skal få vite om turen eller ikke. TS Anonymkode: ce1ab...b0f Da hadde jeg ringt og spurt. Jeg hadde lagt det frem som at jeg hørte det via mamma, og at hvis det stemmer at det er den datoen avbestiller jeg turen, men hvis ikke har jeg lyst å gjøre begge deler. Jeg hadde sagt at jeg må si ifra tidlig. Anonymkode: 1b828...b40 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #19 Skrevet 29. april 2023 Du bør i så fall ringe asap så de har mulighet til å gjøre endringer. Anonymkode: 65552...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #20 Skrevet 29. april 2023 Jeg ville hørt med broren min om det er helt sikkert at det blir den datoen (kanskje det kun var da lokalet var ledig, f.eks.), fordi du har en tur du da vil avlyse, men du ville være helt sikker på at datoen var bestemt og ikke sånn ca. Anonymkode: 6b29c...5b7 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå