Gå til innhold

Katten er borte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pappa hadde en pus som ble påkjørt han lette og lette og tilslutt fant han henne på en treplate i skjulet bak ved Haugen hun slepet bakparten etter seg pappa hentet en kurv og la henne oppi dagen etter Bærte det avgårde til veterinæren og han sa hun hadde fått brist og det ville gro selv noe det  gjorde så pusen din kan ha klart seg men det tar sikkert litt tid vi håper hun/han  kommer hjem 😻 🐈‍⬛ :katt2:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (5 minutter siden):

Pappa hadde en pus som ble påkjørt han lette og lette og tilslutt fant han henne på en treplate i skjulet bak ved Haugen hun slepet bakparten etter seg pappa hentet en kurv og la henne oppi dagen etter Bærte det avgårde til veterinæren og han sa hun hadde fått brist og det ville gro selv noe det  gjorde så pusen din kan ha klart seg men det tar sikkert litt tid vi håper hun/han  kommer hjem 😻 🐈‍⬛ :katt2:

Aw, skulle ønske jeg også fant. Har en sånn skrekk om at hun ligger skadet en eller annen plass og jeg klarer ikke finne hun. Håper hun i så fall greier å komme seg hjem, eller hvertfall komme seg ut hvor noen kan finne hun

Anonymkode: d4904...b4c

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aw, skulle ønske jeg også fant. Har en sånn skrekk om at hun ligger skadet en eller annen plass og jeg klarer ikke finne hun. Håper hun i så fall greier å komme seg hjem, eller hvertfall komme seg ut hvor noen kan finne hun

Ja hun har nok ikke gått så langt mulig hun er redd dersom hun forsvant så tyder det jo på at det ikke har vært så alvorlig jeg har sett noen sånne stygge påkjørsler og de har ikke forsvunnet fra veien så du må bare lete videre 300 meter omkrets er det vel når det gjelder katter men jeg tror hun gjemmer seg har du ikke sett blodspor må det jo ha gått greit hun er ikke inne hos noen da for forpleining ? 

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Ja hun har nok ikke gått så langt mulig hun er redd dersom hun forsvant så tyder det jo på at det ikke har vært så alvorlig jeg har sett noen sånne stygge påkjørsler og de har ikke forsvunnet fra veien så du må bare lete videre 300 meter omkrets er det vel når det gjelder katter men jeg tror hun gjemmer seg har du ikke sett blodspor må det jo ha gått greit hun er ikke inne hos noen da for forpleining ? 

Hun er veldig redd for andre mennesker så ser ikke for meg at hun er inne hos noen. Jeg har lagt plakater om savnet pus i 100 postkasser rundt her, og tenkte å ta 100 til i morgen. Så folk vet hvertfall om hun ^^,

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun er veldig redd for andre mennesker så ser ikke for meg at hun er inne hos noen. Jeg har lagt plakater om savnet pus i 100 postkasser rundt her, og tenkte å ta 100 til i morgen. Så folk vet hvertfall om hun ^^,

Hun er veldig redd for andre ja ☹️ ja håper du får positiv respons da i den forstand at det er bra med henne om noen vet om henne ja da satser vi på at du finner henne du får lete litt etter henne også brått så kommer hun 😻:katt2:

AnonymBruker
Skrevet

Ingen tegn til pus på over to uker.. har vel gitt opp håpet nå, egentlig. Håper virkelig at hun er på langtur og koser seg veldig, men frykter egentlig det verste. Det er så grusomt å ikke vite noe :gråter:

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen tegn til pus på over to uker.. har vel gitt opp håpet nå, egentlig. Håper virkelig at hun er på langtur og koser seg veldig, men frykter egentlig det verste. Det er så grusomt å ikke vite noe :gråter:

Ja sånt er vondt føler med deg :gråter:❤️ :katt2: 

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kom katten til rette igjen?

Anonymkode: f1e4e...d8b

AnonymBruker
Skrevet

Hadde to katter for mange år siden. Den ene, en kastrert mons tok seg ofte turer bort. kunne være borte både en og to uker før han var tilbake. 

Den andre ble påkjørt og stygt skadet. Vi lette og lette men fant den ikke. Den kom hjem etter en uke, forslått og skadet i hodet. Hun ble blind på et øye og ustø resten av livet, men ble en gammel katt.

Anonymkode: 6a3fc...7bf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd 2 ganger at katten har forsvunnet. Første gang var når jeg flyttet fra foreldre og i egen bolig, tok med meg katten men den var stressa og ulykkelig inne og rømte med en gang jeg slapp den ut. Hun hadde vert borte i kanskje et halvt år når jeg fant henne via facebook gruppe, og det endte med at hun fikk leve sine siste år som utekatt tilbake hos mine foreldre. Dette er så lenge siden at jeg husker desverre ikke alle detaljer

Nå mer nylig så rømte min andre katt etter hun ble skremt. Henne fant jeg igjen med at jeg er medlem i facebookgruppe «dyr savnet/funnet i «navn på nærområde»». Ofte er det mange grupper, både for fylke, by, mange nabolag har også grupper for sitt område. Hun hadde vandret et stykke og slo seg ned i boligfelt nær et stort vann i 3mnd. Først så jeg noen andre som la ut innlegg med bilde av henne, også la jeg ut mitt eget innlegg med beskrivelse og mitt tlf nr. Tilslutt ble jeg oppringt av noen som hadde sett katten utfor huset sitt for 5 minuter siden, jeg hoppet i bilen og nesten 2 timer senere var jeg hjemme igjen med katten.

Anonymkode: 4d127...873

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kom katten til rette igjen?

Anonymkode: f1e4e...d8b

Nei :( ser nok ikke noe mer til pus 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Håper du har funnet katten din! Vår katt var borte i en uke en gang. Vi har også katteluke. En morgen når jeg kom ut fra soverommet satt hun bare der som om ingenting var skjedd. 

Ett spørsmål. Når katter er chippet, vil du ikke få beskjed dersom den er skadet og levert inn til veterinær?

Anonymkode: 7388a...f92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 13.21):

Håper du har funnet katten din! Vår katt var borte i en uke en gang. Vi har også katteluke. En morgen når jeg kom ut fra soverommet satt hun bare der som om ingenting var skjedd. 

Ett spørsmål. Når katter er chippet, vil du ikke få beskjed dersom den er skadet og levert inn til veterinær?

Anonymkode: 7388a...f92

Ja, det får man

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...