AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #41 Del Skrevet 4. mai 2023 jukkapalme skrev (7 minutter siden): Det er sant, men for meg så er det ikke så farlig om noen skulle finne ut hvem jeg er ut i fra hvilke sminkemerker jeg liker, hvilken klesstørrelse jeg bruker eller hva slags mat jeg liker best. Men jeg ville aldri skrevet nøyaktig hvor jeg bor. Lagde svigerinnen din en veldig spesiell rett den helgen siden du kjente henne igjen? For lagde hun f.eks lasagne kan det ha vært tilfeldig siden hun neppe var alene om å lage akkurat det den helgen. Men lagde hun noe veldig spesielt/sjeldent så skjønner jeg det jo. Jeg har ikke barn selv, men hadde jeg hatt hadde jeg skrevet anonymt om de var noe jeg ville ta opp, ja. Akkurat som jeg skriver anonymt om jeg skriver om noe vanskelig/flaut/veldig privat. Så jeg skjønner hva du mener, men jeg lurer på hvorfor det er så farlig å bli gjenkjent når man skriver kun om uskyldige, hverdagslige ting som mat, sminke, klær osv? Det eneste flaue der er vel kanskje det å ha en bruker her inne 🙈😂 Man kan jo bli gjenkjent basert på anonyme innlegg også, da vet man jo at personen har bruker her inne. Jeg har helt tilfeldig kjent igjen flere anonyme basert på skrivestil osv. Ingen spesiell rett. Men hun hadde en liten vri, og en liten formulering, som jeg kjente igjen fra noe hun hadde sagt noen dager før. Tenk deg typ lage tacokrydder selv, eller nellikspirer i ribba, eller vanskelig å få tak i mynte til en middelhavsrett. Hadde hun vært AB ville jeg nok ha glemt det to minutter senere. Men jeg var nysgjerrig. Så klikket meg videre inn på profilen. Problemet med å være bruker er også at du blir tatt på faktumfeil hele tiden, så man kan ikke vri til noe. Det var nok tydelig fra noen av svarene mine at jeg bor i Oslo. Men i et innlegg brukte jeg studiebyen min for å anonymisere det. Og ble "tatt" på det med en gang. Som AB kan jeg bare hoppe fra ingen barn til tre, om jeg ønsker å være fullstendig AB selv som AB. Og som du selv påpeker; skrivestil. Du har din særegenhet. Hadde min venninne Anne hatt det samme ville jeg absolutt husket det. Kommabruk, osv, etc. Er jeg AB har du en mistanke, og kanskje en mistanke på neste innlegg. Er du Jukkapalme kan jeg lese alle de 5300 innleggene du har skrevet i tur og orden. Anonymkode: 20b54...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 4. mai 2023 #42 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ingen spesiell rett. Men hun hadde en liten vri, og en liten formulering, som jeg kjente igjen fra noe hun hadde sagt noen dager før. Tenk deg typ lage tacokrydder selv, eller nellikspirer i ribba, eller vanskelig å få tak i mynte til en middelhavsrett. Hadde hun vært AB ville jeg nok ha glemt det to minutter senere. Men jeg var nysgjerrig. Så klikket meg videre inn på profilen. Problemet med å være bruker er også at du blir tatt på faktumfeil hele tiden, så man kan ikke vri til noe. Det var nok tydelig fra noen av svarene mine at jeg bor i Oslo. Men i et innlegg brukte jeg studiebyen min for å anonymisere det. Og ble "tatt" på det med en gang. Som AB kan jeg bare hoppe fra ingen barn til tre, om jeg ønsker å være fullstendig AB selv som AB. Og som du selv påpeker; skrivestil. Du har din særegenhet. Hadde min venninne Anne hatt det samme ville jeg absolutt husket det. Kommabruk, osv, etc. Er jeg AB har du en mistanke, og kanskje en mistanke på neste innlegg. Er du Jukkapalme kan jeg lese alle de 5300 innleggene du har skrevet i tur og orden. Anonymkode: 20b54...57c Aha, skjønner Jeg "lyver" aldri her inne, så kan ikke bli tatt på faktafeil sånn sett. Har skrevet at jeg bor på Østlandet, men det gjør jo de fleste av oss. Har ikke skrevet kommunen en gang, selv det blir for privat for meg. Haha, den som gidder å lese alle mine innlegg i tur og orden skal få en medalje Ikke mye spennende der, gitt Jeg skjønner absolutt hva du mener, men finner noen ut at jeg er Ragna Rekkverk utifra hva jeg skriver om sminke, mat, klær og fjas så gjør ikke det meg noe. Bortsett fra at det er litt flaut å ha bruker her inne da 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #43 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ingen spesiell rett. Men hun hadde en liten vri, og en liten formulering, som jeg kjente igjen fra noe hun hadde sagt noen dager før. Tenk deg typ lage tacokrydder selv, eller nellikspirer i ribba, eller vanskelig å få tak i mynte til en middelhavsrett. Hadde hun vært AB ville jeg nok ha glemt det to minutter senere. Men jeg var nysgjerrig. Så klikket meg videre inn på profilen. Problemet med å være bruker er også at du blir tatt på faktumfeil hele tiden, så man kan ikke vri til noe. Det var nok tydelig fra noen av svarene mine at jeg bor i Oslo. Men i et innlegg brukte jeg studiebyen min for å anonymisere det. Og ble "tatt" på det med en gang. Som AB kan jeg bare hoppe fra ingen barn til tre, om jeg ønsker å være fullstendig AB selv som AB. Og som du selv påpeker; skrivestil. Du har din særegenhet. Hadde min venninne Anne hatt det samme ville jeg absolutt husket det. Kommabruk, osv, etc. Er jeg AB har du en mistanke, og kanskje en mistanke på neste innlegg. Er du Jukkapalme kan jeg lese alle de 5300 innleggene du har skrevet i tur og orden. Anonymkode: 20b54...57c Bare husk at du kan ta feil. Jeg har blitt anklaget for å være diverse folk her og på Jodel (skrev det tidligere i tråden her). Jodel har jeg ikke, og jeg har ikke vært noen av brukerne jeg er blitt anklaget for å være. Anonymkode: 180b7...b88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 5. mai 2023 #44 Del Skrevet 5. mai 2023 Skriver det meste med Nick. Føler det er anonymt nok. Har skrevet noen trolletråder under anonym bruker, men det er fordi det er hypotetiske situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 5. mai 2023 #45 Del Skrevet 5. mai 2023 0 Innlegg som anonym Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #46 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bare husk at du kan ta feil. Jeg har blitt anklaget for å være diverse folk her og på Jodel (skrev det tidligere i tråden her). Jodel har jeg ikke, og jeg har ikke vært noen av brukerne jeg er blitt anklaget for å være. Anonymkode: 180b7...b88 Neida. Det blir veldig tydelig veldig raskt. Men jeg driver ikke og anklager folk. Og jeg sørget bevisst for å ikke lese hennes innlegg videre. De som driver og slenger ut slikt har vel ikke så nær relasjon til personen, og kan ikke nok om dem til å være sikker? Og jeg har ikke kjent igjen "diverse folk", men to helt konkrete. Anonymkode: 20b54...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #47 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Neida. Det blir veldig tydelig veldig raskt. Men jeg driver ikke og anklager folk. Og jeg sørget bevisst for å ikke lese hennes innlegg videre. De som driver og slenger ut slikt har vel ikke så nær relasjon til personen, og kan ikke nok om dem til å være sikker? Og jeg har ikke kjent igjen "diverse folk", men to helt konkrete. Anonymkode: 20b54...57c I det ene tilfellet har antakeligvis brukeren en av mine beste venner trodde jeg var skrevet en historie her inne som jeg har fortalt henne, ellers har en annen person gjort akkurat det samme som meg (sjansen er isåfall ekstremt liten). At folk serverer andres historier/ting de er blitt fortalt eller lyger, til og med bevisst (som jeg skrev om at jeg også har opplevd i kommentaren min) for å late som at de er deg, kan jo skje. Eller at man bare tilfeldigvis har opplevd/gjort noe veldig likt. Det kan jo være i en slik grad at folk tenker det utelukker at det kan være noen andre, men vi er nå en del folk i dette landet, så at det kan være to av samme historie er jo ikke utenkelig selv i tilfeller der det virker helt usannsynlig. I et annet tilfelle var det totalen av flere innlegg som gjorde at vedkommende trodde det var meg, og jeg kan jo forstå det da alt så ut til å kunne stemme, men likevel var det jo ikke meg. Anonymkode: 180b7...b88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #48 Del Skrevet 5. mai 2023 50 nick, 50 ab. Jeg bruker ab der jeg vet jeg kan utløse Gjenkjennelse. Stalking. Svin i innboks. Trakkasering. Eller når jeg skal trolle. Anonymkode: 05097...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonas95 Skrevet 5. mai 2023 #49 Del Skrevet 5. mai 2023 Ingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #50 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 3.53): Tror de fleste her får meldinger fra ekle menn uansett hva de skriver. Anonymkode: 60fa6...2a6 Vel jeg har aldri fått, kanskje fordi innleggene mine viser litt ‘bein i nesa’ og gjerne litt feministisk. Skikkelig turn off for gutta😆 Et råd til de som syns dette er plagsomt er å skifte nick og ikke oppgi at du er kvinne. Anonymkode: 05445...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #51 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 0.04): Skriver alt jeg kan med anonymbruker av flere grunner: - Eksen snoket og fant ut hvem jeg var her uten å si ifra (for å se om jeg skrev her inne hvordan han var, heldigvis gjorde jeg aldri det, da hadde jeg antakelig ikke vært i live i dag) - Jeg har blitt både mistenkt og beskyldt for å være noen her inne som IKKE er meg (samme med Jodel, har ikke Jodel engang) - I ungdommen laget noen en bruker på et annet forum, og skrev alt der som om de var meg (alder, bosted, forhold, hintet om ditt og datt). Når mange hadde "skjønt" at det var meg (det var jo ikke det da), så begynte vedkommende å skrive jævlige ting: "Hei, jeg har endtarmsprolaps", "jeg tenner påmelding *syke og ekle ting*", "æææsj jeg hater *kjæresten min*, *bestevenninnen min*, *foreldrene mine*, *venninner* og *andre rundt meg*", "hjelp, jeg er bare 16 år og har ligget med over 100 menn. Flere av de har vært ekle gamle griser. Er jeg nymfoman?" og alt mulig dritt. At jeg hadde sykdommer, var urenslig, skapte splid og konflikt mellom meg og venner, skrev nedlatende om alt og alle, drøye politiske meninger, syke meninger og alt mulig sånt, regner med dere skjønner "tegningen". Viste seg i ettertid (flere år etterpå) at det var en venninne som var veldig sjalu på meg. Det verste er at hun er en kjent politiker i dag. Håper ihvertfall at hun ikke er slik lenger da, spesielt mtp stillinger/verv hun har hatt og har. Det ødelagte SÅ mye for meg, det hun gjorde. - For at man ikke skal kunne sette sammen litt og litt av hva jeg skriver under brukernavn, og dermed vite hvem jeg er (til tross for at folk har antatt at noen er meg uten at det var det også kan det jo skje at noen hadde fått rett også). - Det over her er ikke bare for å beskytte meg selv, men også folk rundt meg. Om folk kjenner igjen meg, vil de jo også samtidig vite hvem foreldrene mine er, venner, lege, søsken, kjæreste, ekser etc i samme slengen. Hvis jeg da har skrevet noe personlig eller kjipt om de er jo ikke det så kult heller. - Og litt for at jeg skal slippe å stresse så mye over alt jeg har skrevet over. Hehe. Anonymkode: 180b7...b88 Oi du har virkelig vært maks uheldig og virkelig worst case av hvordan det kan ende om man blir for personlig i sine faste nick innlegg. En annen viktig grunn til at jeg bruker mest anonym er at samboer kjenner nicket mitt her. Og jeg vet han er såpass nysgjerrig at han sikkert snoker litt innimellom;) Så da unngår jeg generelt personlige innlegg med nick og anonymiserer godt innlegg som tar opp familiære problemer o.l. Anonymkode: 05445...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #52 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi du har virkelig vært maks uheldig og virkelig worst case av hvordan det kan ende om man blir for personlig i sine faste nick innlegg. En annen viktig grunn til at jeg bruker mest anonym er at samboer kjenner nicket mitt her. Og jeg vet han er såpass nysgjerrig at han sikkert snoker litt innimellom;) Så da unngår jeg generelt personlige innlegg med nick og anonymiserer godt innlegg som tar opp familiære problemer o.l. Anonymkode: 05445...c4e Hva av det jeg skrev/du siterer mener du har med å være for personlig mener du? ...det er vel ikke noe av det som handler om/skyldes det? Eller mener du at det var uflaks hos meg, men kunne vært pga det med noen andre? Eller? Eksen min videoovervåket meg uten at jeg visste det i flere år (blant annet), og var helt i særklasse hva jeg gjelder kontrollerende/overvåkende/isolerende å leve med... At jeg har blitt mistenkt og beskyldt for å være noen som IKKE er meg er vel heller ikke min skyld... Heller ikke at noen har utgitt seg for å være meg, eller at noen f. eks. har skrevet ting jeg har sagt til de/noen andre... Anonymkode: 180b7...b88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #53 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vel jeg har aldri fått, kanskje fordi innleggene mine viser litt ‘bein i nesa’ og gjerne litt feministisk. Skikkelig turn off for gutta😆 Et råd til de som syns dette er plagsomt er å skifte nick og ikke oppgi at du er kvinne. Anonymkode: 05445...c4e Jeg er kvinne. Jeg er her for å skrive om prøverør (tidligere), jeg deltar i samlivstråder, jeg skriver om sminke. Om det står "vil ikke oppgi" så vil likevel alle anta at jeg er kvinne. Om det står "mann" ville det vel blitt kommentert på hver eneste tråd. Anonymkode: 20b54...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 7. mai 2023 #54 Del Skrevet 7. mai 2023 Bruker utelukkende brukernavnet mitt. Har kun brukt Anonym bruker funksjonen 1 eller 2 ganger. Mest for å se hvordan det var 😂 Jeg har vært her inne i et par år nå og har utelukkende brukt brukernavnet mitt. Jeg synes Anonym bruker funksjonen er en uting på dette forumet. Det er vanskeligere å holde styr på de forskjellige kodene og det kan lett gå i surr på hvem som har sagt hva. Bruker man brukernavnet sitt, så kan man lettere ha oversikt. Det er dessuten ingen som kan finne ut nøyaktig hvem jeg er, utifra mitt brukernavn. Ikke er jeg redd for å bli "stalket" eller hetset. Det klarer jeg fint å stå i, brukernavn eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå