Gå til innhold

Finnes det menthol sigaretter fortsatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tar en sigarett i ny og ne, men kun menthol som ikke er for sterk. Kjøpte en kartong i Sverige for mange år siden men den er nesten tom nå. Er menthol sigaretter fremdeles lov i Norge? Og finnes det noen som smaker mye menthol og ikke er så sterke? 

Den jeg har liggende er grønn marlboro og den liker jeg. 

Finnes det noe filter med menthol e.l man kan sette på dersom det ikke lenger er mulig å få tak i menthol sigaretter? Mener jeg har hørt om det. 

Er menthol sigaretter lov i andre land i Europa, feks Hellas? Skal dit i sommer så kunne kjøpt på tax-free der. 

Anonymkode: 83e35...508

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det finnes fortsatt i Norge. Prince og marlboro ihvertfall 

Anonymkode: 7b142...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo ta deg bryet med å google så finner du svaret selv. 

Anonymkode: df604...022

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, det finnes fortsatt i Norge. Prince og marlboro ihvertfall 

Nei, de er ikke. Det ble slutt med den tilsetningen i 2020. De heter green/grønn, men det er ikke mentol i de.

Anonymkode: a4f21...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får kjøpt røyk som inneholder mental, blåbær og noe annet. De er fylt med en ampul som du selv klemmer på før du skal røyke. Selges i butikken. Heter m crisp Flow og lucky strike har en type med mentol. 

Anonymkode: 4143a...162

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Øst Europere er glade i de de tynne sigarettene med ampuller. Så de finnes enda. Fikk en sånn av en ukrainsk mann. De ble forbudt her fordi folk tok dypere trekk med slike og man trodde at de var mere kreftfremkallende.

Anonymkode: 25223...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er helt vanlige, men selges i butikkene. Kjøpte en pakke for 10 minutter siden.

Anonymkode: 4143a...162

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes ikke lengre innen EU/EØS.

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, de er ikke. Det ble slutt med den tilsetningen i 2020. De heter green/grønn, men det er ikke mentol i de.

https://oda.com/no/products/17593-marlboro-marlboro-green-menthol/

Så denne påstår du at det ikke er menthol i? 

Hvorfor svarer du på noe du åpenbart ikke har greie på? 

Kjempefascinerende egentlig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MollyJones skrev (24 minutter siden):

https://oda.com/no/products/17593-marlboro-marlboro-green-menthol/

Så denne påstår du at det ikke er menthol i? 

Hvorfor svarer du på noe du åpenbart ikke har greie på? 

Kjempefascinerende egentlig. 

Ja jeg så den men ble usikker hvor mye menthol det er i de og om det er gjort endringer, for trodde ikke det var lov lenger? Klarer ikke å Google heller for finnes ikke bilder av pakkene som finnes noe sted. Sikkert ikke i butikken heller, så da kan man ikke se hva som er mild og ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja jeg så den men ble usikker hvor mye menthol det er i de og om det er gjort endringer, for trodde ikke det var lov lenger? Klarer ikke å Google heller for finnes ikke bilder av pakkene som finnes noe sted. Sikkert ikke i butikken heller, så da kan man ikke se hva som er mild og ikke. 

Kan du ikke bare gå i butikken og kjøpe en sånn Marlboro Menthol da og prøve den? Det står i vareteksten hos Oda at det er menthol, og det er jo bare å teste og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel kun de sigarettene med "klikkere" i som ikke er lov i norge lengre? Kjøpte mentol sigaretter for senest 3 uker siden (Marlboro green) på en tilfeldig circle K. 

Mannen kjøpte også med uhell Tobakk (Tidemans rødmix 3) med mentol med uhell i november i fjor, visste ikke at det eksisterte rødmix 3 med mentol en gang.  

Anonymkode: 80b44...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har 2 gamle pakker liggende her, 1 marlboro green og 1 annen grønn marlboro. Den til venstre smaker mye mer menthol og er mye mildere enn marlboro green til høyre. 

Oda selger marlboro green menthol, så vet ikke hvem av de det er? Noen som vet? 

Uansett synes jeg ikke marlboro green som jeg har er god i det hele tatt, så om det er den som selges butikken smaker ikke den mye menthol

16827576856628002671507524008654.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fant en uåpna pakke marlboro White menthol her også. Er det mer menthol i den tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er vel kun de sigarettene med "klikkere" i som ikke er lov i norge lengre? Kjøpte mentol sigaretter for senest 3 uker siden (Marlboro green) på en tilfeldig circle K. 

Mannen kjøpte også med uhell Tobakk (Tidemans rødmix 3) med mentol med uhell i november i fjor, visste ikke at det eksisterte rødmix 3 med mentol en gang.  

Anonymkode: 80b44...d42

Joda, mange forskjellige med klikk. Prince fine green plus, marlboro double burst, marlboro fuse beyond, Lucky strike crisp flow som jeg vet om. De tre første er mentol og siste er med bærsmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Joda, mange forskjellige med klikk. Prince fine green plus, marlboro double burst, marlboro fuse beyond, Lucky strike crisp flow som jeg vet om. De tre første er mentol og siste er med bærsmak.

Og disse selges i butikkene i Norge? Skjønner ingenting jeg nå, dersom menthol er ulovlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og disse selges i butikkene i Norge? Skjønner ingenting jeg nå, dersom menthol er ulovlig 

Ja. Mentol er ikke ulovlig i Norge enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pinkee skrev (27 minutter siden):

Marlboro Fuse Beyond har noe mintsmak, kjøpt i Norge har de 0,5 mg nikotin 

Har den klikk funksjon? Ser slik ut på bilder fra utlandet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...