Gå til innhold

Hvilket land hadde du flyktet til dersom det ble krig i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilket land hadde du valgt? Og hadde du kvittet deg med pass og identitetspapirer på veien? 

Anonymkode: 226dd...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For de som ikke har tilknytning til andre land så er svaret selvfølgelig Sverige, kanskje Danmark.

Hvorfor skulle jeg kvittet meg med ID-papirer? Det gjør jo alt mye vanskeligere.

Anonymkode: f767f...dc7

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forresten så ville nok de fleste blitt værende. I de fleste kriger så blir hovedparten av sivilbefolkningen værende der de bor.

Spørsmålet ditt er egentlig umulig å svare på, da både 3 dager med 50 soldater som skyter på hverandre på Finnmarksvidda, og 5 år med 100 millioner soldater på utryddelsesinvasjon over hele Europa er krig begge deler.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

USA uten tvil da Norge er medlem av nato, blir det krig i Norge blir det flere land involvert. 

Anonymkode: a9dca...70a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

USA uten tvil da Norge er medlem av nato, blir det krig i Norge blir det flere land involvert. 

Anonymkode: a9dca...70a

det spørs hvor kjapt NATO egentlig klarer å komme seg på beina da, og mobilisere de nødvendige styrkene da. 

mest sannsynlig kommer de til å sitte på rævva deres så lenge at Norge hadde blitt fullstendig rævkjørt før de muligens dukker opp.   

Anonymkode: 3407d...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finland. Lett å komme seg dit, finsker er seig som faen og sier ikke en dritt (liten mulighet for å bli sendt tilbake) og mye grisgrendt strøk man nærmest usett kan bosette seg i. Og sinnsykt mye god kaffe👍🏻😊

Anonymkode: e6eee...ee2

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du flykter ikke, du blir her og ordner opp. Med den innstillingen du legger for dagen ts, kan du dra nå. Folk som bare skal stikke av og overlate problemene til andre...

Anonymkode: dde43...ff4

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Ingen. Fordi jeg hadde ikke flyktet. Aldri. Vil heller kjempe for landet mitt❤️

I Norge skal jeg være hele livet mitt. Krig eller ikke krig. Ingen får vinne over landet vårt uten kamp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det eneste legitime for nordmenn er å flykte til nærmeste naboland..ellers er man jo lykkejeger? 

Hadde forøvrig ikke flyktet..det er Norge som er mitt land. Og det vil jeg kjempe for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde flyktet til Afghanistan og begynt et nytt liv som 16-åring. Det skylder de meg.

Anonymkode: 1be1c...c7e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kina.

Levestandarden er på vei opp. De blander seg ikke i kriger rundtom i verden (bortsett fra å forsøke være fredsmeglere). De rykker stadig frem på områder som teknologi og helse, og vil sannsynligvis bli bedre enn vesten. Vesten er for opptatt med å krigshisse og gjøre egne areidere i egne land fattige mens de rike blir rikere. Samtidig som det ønskes stadig mer overvåkning av egne borgere. Norge er på vei mot å bli et dystopisk samfunn. Det skal bare en liten råtten elite til før vi er alle fanget i overvåkning og utnyttelse.

Det er også en av grunnene til at det er så mye løgn om Kina i norske medier. De vil ikke at vi skal vite at andre land utvikler seg i positiv retning, mens vi blir fattigere, har mer kriminalitet og psykisk sykdom. Samt stadig dårligere lønn for arbeidere. Pluss høye strømpriser og generelt dårligere levestandard. Vår trend går nedover. Kina sin trend går oppover. Selv om det selvsagt er langt fra et perfekt land, så går utviklingen i riktig retning. Her til lands går den feil retning

Anonymkode: 52b02...79f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Samtidig som det ønskes stadig mer overvåkning av egne borgere. Norge er på vei mot å bli et dystopisk samfunn. Det skal bare en liten råtten elite til før vi er alle fanget i overvåkning og utnyttelse.

Da passer neppe Kina for deg, hvis du er redd overvåking og en "råtten elite". 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Tanuki said:

Da passer neppe Kina for deg, hvis du er redd overvåking og en "råtten elite". 

Ikke tro for mye på det vesten sier om Kina. Samt mennesker som har "flyktet" fra Kina og gjør karriere av å stå frem som talepersoner for hvor fælt det er i Kina. De samme menneskene som står frem på den måten, får også god lønn og stillinger som kompenserer for propagandaen de bedriver. De er tilknyttede politiske personer som er sikret jobb.

Det er ikke verre overvåkning eller mer råtten elite i Kina enn her. I Kina går utviklingen i det minste fremover. Mens i Norge blir energien vår stjelt der vi sitter igjen med den høye strømregningen. Arbeidere får ikke streike før de får tvungen lønnsnemd og blir tvunget tilbake til en utakknemelig arbeidshverdag med dårligere lønn enn de burde hatt. Flere blir fattigere, mens de rike lurer unna mer på toppen.

Anonymkode: 52b02...79f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hadde nok prøvd å komme meg til Sør-Amerika eller blitt her på Kanariøyene.

"Flyktninger" som kvitter seg med identitetspapirer gjør det fordi at de ikke er reelle flyktninger og de vet de må lyve om identitet eller alder for å få opphold. 

Anonymkode: 560fb...82c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde sendt baby med min stridsUdyktige familie og så hadde jeg blitt værende for å kjempe for landet vårt. Var ikke i militæret for ingenting, og jeg vil at barnet mitt skal vokse opp trygt. Selv om det koster meg enormt. 

Anonymkode: c11b4...d9f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at noen har god grunn til å flykte. Jødene i Norge kunne ikke bli igjen og kjempe for eksempel.

Rent praktisk måtte der blitt Sverige siden vi har grense mot dem.

Hvis det var full krig i Europa og jeg lunne valgt fritt måtte det blitt Australia. De er langt borte, kulturelt vestlig og ikke noe typisk mål for atomangrep sånn som USA.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

For de som ikke har tilknytning til andre land så er svaret selvfølgelig Sverige, kanskje Danmark.

Hvorfor skulle jeg kvittet meg med ID-papirer? Det gjør jo alt mye vanskeligere.

Finland i Nord-Troms og Finnmark. Hadde ikke kasta bort verdifull tid til å komme meg så langt sør som til svenskegrensa.

Anonymkode: 1783c...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...