AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #21 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da bør du jo bytte lege. Hvis legen mener det er tegn på alvorlig underliggende sykdom og ikke gjør noe, er jo det en stor svikt.. Anonymkode: 7c518...c53 Legen min er skyld i langt verre ting enn det der, men en som hadde samme lege som meg byttet vekk fra han for 1,5 år siden og enda ikke fått ny. Det er ikke ledige leger å bytte til. Man kan sette seg på venteliste, men det går jo månedsvis (minst, vet ikke om noen som har fått ny enda, bare at folk rundt meg har ventet i månedsvis/lenger)... Jeg er alvorlig syk og helt avhengig av å ha fastlege, både til å skrive ut resepter (vil få abstinens uten noen av de, og kroppen min er allerede så svak at jeg ikke får trappe ned en gang, sykehuset sier det er direkte farlig for meg å få abstinenser i den tilstanden jeg er i) og følge meg opp ellers (selvom han er langt fra bra nok, er det jo bedre enn ingenting). Jeg har hatt omfattende helseproblemer hele mitt liv, så det er utrolig mye å sette seg inn i. Jeg er også redd for å bytte pga jeg har vært uheldig og gått uten behandling, fått feil behandling osv. Først gikk jeg f. eks. rundt med noe dødelig i 2 år uten å få hjelp, og etter jeg ble operert for det fant de at det var langt mer omfattende og alvorlige problemer også. Per i dag er situasjonen at jeg har fått flere tilstander som kan bli akutt dødelig når som helst (har vært heldig og blitt lagt inn for andre ting slik at det har blitt oppdaget hittil, men fordi det har vært andre ting som har gjort at jeg har gått til legen er det jo ikke gitt at jeg vil få hjelp i tid neste gang det skjer...). Så for meg er det veldig risikabelt og ekstra vanskelig å bytte også. Anonymkode: 0365c...b1f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #22 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Legen min er skyld i langt verre ting enn det der, men en som hadde samme lege som meg byttet vekk fra han for 1,5 år siden og enda ikke fått ny. Det er ikke ledige leger å bytte til. Man kan sette seg på venteliste, men det går jo månedsvis (minst, vet ikke om noen som har fått ny enda, bare at folk rundt meg har ventet i månedsvis/lenger)... Jeg er alvorlig syk og helt avhengig av å ha fastlege, både til å skrive ut resepter (vil få abstinens uten noen av de, og kroppen min er allerede så svak at jeg ikke får trappe ned en gang, sykehuset sier det er direkte farlig for meg å få abstinenser i den tilstanden jeg er i) og følge meg opp ellers (selvom han er langt fra bra nok, er det jo bedre enn ingenting). Jeg har hatt omfattende helseproblemer hele mitt liv, så det er utrolig mye å sette seg inn i. Jeg er også redd for å bytte pga jeg har vært uheldig og gått uten behandling, fått feil behandling osv. Først gikk jeg f. eks. rundt med noe dødelig i 2 år uten å få hjelp, og etter jeg ble operert for det fant de at det var langt mer omfattende og alvorlige problemer også. Per i dag er situasjonen at jeg har fått flere tilstander som kan bli akutt dødelig når som helst (har vært heldig og blitt lagt inn for andre ting slik at det har blitt oppdaget hittil, men fordi det har vært andre ting som har gjort at jeg har gått til legen er det jo ikke gitt at jeg vil få hjelp i tid neste gang det skjer...). Så for meg er det veldig risikabelt og ekstra vanskelig å bytte også. Anonymkode: 0365c...b1f Uff høres ut som en tøff situasjon😞fastlegene er også ekstremt presset, de bruker vel mye av tiden til å slukke branner. Jeg har måttet velge en 50/50 løsning; fastlege+privat. Pga omfattende helseproblem som blir for komplisert for en stakkars fastlege. Det er rått økonomisk; måtte selge bilen min nylig for å klare å betale for privat hjelp😏 Anonymkode: 1dc70...939 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #23 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff høres ut som en tøff situasjon😞fastlegene er også ekstremt presset, de bruker vel mye av tiden til å slukke branner. Jeg har måttet velge en 50/50 løsning; fastlege+privat. Pga omfattende helseproblem som blir for komplisert for en stakkars fastlege. Det er rått økonomisk; måtte selge bilen min nylig for å klare å betale for privat hjelp😏 Anonymkode: 1dc70...939 Huff, kjipt å høre. Jeg har ikke sjans til å gå privat. Får bare hentet noen av medisinene jeg bruker hver mnd pga manglende økonomi, og har ikke kjøpt mat siden i fjor, så. Det skal jo ikke være slik vel.. Trist å høre. Håper du slipper å måtte selge noe mer! Anonymkode: 0365c...b1f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #24 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Huff, kjipt å høre. Jeg har ikke sjans til å gå privat. Får bare hentet noen av medisinene jeg bruker hver mnd pga manglende økonomi, og har ikke kjøpt mat siden i fjor, så. Det skal jo ikke være slik vel.. Trist å høre. Håper du slipper å måtte selge noe mer! Anonymkode: 0365c...b1f Har du ikke kjøpt mat siden i fjor😫lever du av gammel boksmat og tørrfor😱Kroppen min er ødelagt så den kan jeg ikke selge. Men ser ikke så lyst på fremtiden nei. Er så lei av å lese og bli fortalt hvor heldig jeg er som lever i Norge. Anonymkode: 1dc70...939
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #25 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har du ikke kjøpt mat siden i fjor😫lever du av gammel boksmat og tørrfor😱Kroppen min er ødelagt så den kan jeg ikke selge. Men ser ikke så lyst på fremtiden nei. Er så lei av å lese og bli fortalt hvor heldig jeg er som lever i Norge. Anonymkode: 1dc70...939 Nei, har ikke spist noe jeg har kjøpt selv, men det har skjedd at jeg har fått smake en bit hvis noen har spist noe hjemme hos meg eller jeg har fått en kjeks hvis noen har hatt, smaksprøve i butikk, litt chips i besøk eller sånne ting (altså, bare for å forsvare folk rundt meg: Jeg kunne jo fett et pizzastykke også, ikke bare en bit, men når man går lenge uten mat krymper magesekken slik at det blir vondt å spise for mye, så derfor spiser jeg lite/bare smaker hvis jeg skal, for å unngå altfor intens mageknip). Huff, så fælt! Har tenkt det samme selv. Huffa Huffa huffa meg! Jaaa, enig der. 🙈 Ikke bare er det mange som ikke vet bedre, men noen bare tror ikke på at det går an heller, eller er i fornektelse... Anonymkode: 0365c...b1f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå