AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 Som blir oppbevart i kjøleskap? Leser noen plasser opptil 1 uke, mens noen steder maks 2-3 dager? 🍓 Anonymkode: 27204...d50
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 Syns det varierer veldig og avhenger nok av flere ting. Bl a kommer det jo an på hvor ferske de er når du kjøper de og hvordan er de oppbevart i butikken, noen ganger står de kjølig, andre ganger i romtemperatur i butikken. Jo lenger tid i romtemperatur, jo kortere holdbarhet, tenker jeg da. Men samtidig tåler de ikke å stå for kaldt, så jeg syns de holder seg best om de står øverst i kjøleskapet. Anonymkode: 7b1a8...18e
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Syns det varierer veldig og avhenger nok av flere ting. Bl a kommer det jo an på hvor ferske de er når du kjøper de og hvordan er de oppbevart i butikken, noen ganger står de kjølig, andre ganger i romtemperatur i butikken. Jo lenger tid i romtemperatur, jo kortere holdbarhet, tenker jeg da. Men samtidig tåler de ikke å stå for kaldt, så jeg syns de holder seg best om de står øverst i kjøleskapet. Anonymkode: 7b1a8...18e Jeg kjøpte jordbærene på meny, hvor de står kaldt, vet bare ikke helt om jeg skal tenke at de er innafor å spise rundt 5 dager i kjøleskap, men tror jeg skal satse på å kjøpe nye syns de begynte å bli litt for bløte Anonymkode: 27204...d50
Daisy-love Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 Her gjelder det å bruke sansene, rett og slett. Er som andre sier mange faktorer som avgjør som hvor ferske de er når de kjøpes, oppbevaring og annet. Er det litt bløtt på et bær, så skjærer jeg det bare av. Mugg på et bær, da kaster jeg hele bæret for så store er de ikke, så er lett mugg igjennom. Jeg kjøpte noen fantastiske jordbær på Rema for noen uker siden, og de holdt og holdt. Siste ble vel spist 6 dager etter kjøp. Jeg fulgte med, og planen var å fryse om jeg så de ble litt slappe, men de holdt seg godt, og ble nyt ferske 😋 Jeg hadde personlig ikke servert noen, eller dekorert en kake med jordbær som jeg hadde måttet fjerne masse bløtt på, men ingen problemer med å spise det selv. Av og til er det bløte at de har fått et lite slag enten i butikken, på vei hjem eller noe er dunket borti i kjøleskapet. Det bløte trenger ikke å være starten på mugg, det kan være fra «slag».
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 Kjøpte jordbær rundt påske hvor jeg spiste Dr siste over en uke etter jeg kjøpte dem. Så lenge det ikke er mugg på er de ikke farlige å spise, og er det litt bløtt på kan det lett skjæres bort. Anonymkode: e5993...1ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå