AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 De er mange damer, og de alle er veldig godt og høyt utdannet og har mye spennende livserfaring, er gift, og har livet ordentlig på stell. Selv er jeg tidligere mobbeoffer. Jeg ble såpass mobbet at hele skolegangen ble ødelagt for meg, og jeg har derfor ingen utdanning. Jeg har vært fattig hele livet mitt, har såvidt reist noen plass, har lite spennende opplevelser å snakke om, og er for tiden arbeidsledig. Jeg er ikke gift, men er i et forhold med en mann med livet på stell. Han er dog ikke noe særlig god mot meg lengre, og jeg er ulykkelig. Jeg har failet helt i livet og føler meg liten. Jeg har konstant dårlig samvittighet for barnet mitt, mens de snakker om de flotte tingene de skal med sine barn og dyre ting de kjøper til dem. Disse damene snakker om jobb som er såpass innviklet at jeg ikke skjønner hva de snakker om en gang, eller så er det snakk om de flotte reisene, dyre sommerplanene eller den kommende oppussingen av det store huset. Det er fint for dem, men jeg bare sitter og smiler og sier jaja, for jeg har ikke peiling på det livet. Jeg har vært i utlandet to ganger i mitt liv, hvis man ikke regner med sverigeturer. De har romantiske menn de skryter masse av, jeg har en samboer som overser meg og aldri vil finne på noe med meg. Det er snart 2 år siden jeg fikk en blomst. Jeg har lyst til å trekke meg ut av gruppen, for jeg føler meg så lite vel når jeg er med noen som gjør at jeg blir påminnet hvor lite jeg har fått til i livet. Jeg kan jo komme med masse unnskyldninger, men det er slitsomt i lengden det også. De er veldig aktive disse damene, så det er stadig treff. Hvordan trekke meg ut av denne gruppen på en god måte? De er hyggelige damer, men jeg takler det ikke. Anonymkode: e7c76...626 1 33
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 Blir livet ditt bedre om du trekker deg fra gruppen? Anonymkode: 875b3...c31 9 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Skrevet 27. april 2023 Trekk deg ut, bare si at du ikke har tid. Du skylder dem ingen videre forklaring. Jeg vil også bare si, at tankene du sliter med høres vonde og tøffe ut. Det kan kanskje høres litt som at du burde snakke med noen, har du snakket med jordmor eller helsestasjonen om dette? Barseltiden er tøff. Ikke slit med alt det tunge alene. Stor klem ❤️ Anonymkode: 82de3...905 12 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #4 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir livet ditt bedre om du trekker deg fra gruppen? Anonymkode: 875b3...c31 Nei, men jeg har det ikke hyggelig inni meg nå jeg er sammen med dem. Så hvorfor være med tenker jeg. Anonymkode: e7c76...626 5 9 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #5 Skrevet 27. april 2023 De er vel heller mer høytsvevende enn høytstående. Mest sannsynlig er det mye fasade med en del grums bak fasaden. Anonymkode: a5077...4d5 14 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #6 Skrevet 27. april 2023 Jeg fikk covid-baby, så jeg har ikke hatt kontakt med barselgruppe i det hele tatt. Har masse venninner som har barn som litt eldre enn min, så hadde ikke så mye behov for å treffe andre i gruppen. Tror jeg dro på trilletur med en dame en gang. Kan du ikke bare si at det ikke passer å treffe de? Anonymkode: 2b788...c5c 1 1
Gjest T-AA Skrevet 27. april 2023 #7 Skrevet 27. april 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: De er vel heller mer høytsvevende enn høytstående. Mest sannsynlig er det mye fasade med en del grums bak fasaden. Anonymkode: a5077...4d5 Det er ingen automatikk i det.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #8 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trekk deg ut, bare si at du ikke har tid. Du skylder dem ingen videre forklaring. Jeg vil også bare si, at tankene du sliter med høres vonde og tøffe ut. Det kan kanskje høres litt som at du burde snakke med noen, har du snakket med jordmor eller helsestasjonen om dette? Barseltiden er tøff. Ikke slit med alt det tunge alene. Stor klem ❤️ Anonymkode: 82de3...905 Takk for gode ord ❤️ Det er tungt og vondt, og ting blir ekstra tøft når ens andre halvdel også svikter og forandrer seg. Så skal jeg liksom være ute i samfunnet og smile, noe jeg gjør for å gli inn. Om ikke jeg kan noe annet i livet, så er jeg ihvertfall mester på å sette på meg et ansikt. Jeg er redd for å snakke med noen, redd for å bli stemplet. Man hører historier der folk ber om hjelp, men heller fikk masse nye problemer. Så da lukker jeg ting inni meg og smiler. Men jeg orker ikke sitte å smile og late som jeg har det fint i denne barselgruppen lengre, jeg blir helt deprimert av det. Anonymkode: e7c76...626 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #9 Skrevet 27. april 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk covid-baby, så jeg har ikke hatt kontakt med barselgruppe i det hele tatt. Har masse venninner som har barn som litt eldre enn min, så hadde ikke så mye behov for å treffe andre i gruppen. Tror jeg dro på trilletur med en dame en gang. Kan du ikke bare si at det ikke passer å treffe de? Anonymkode: 2b788...c5c Kan legge til at babyer og barn trenger verken dyrt utstyr eller dyre opplevelser. Men de har godt av en mamma som har det godt med seg selv. Håper du kan finne måter å bli fornøyd med deg selv og ikke sammenligne deg med andre. Anonymkode: 2b788...c5c 10 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #10 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De er vel heller mer høytsvevende enn høytstående. Mest sannsynlig er det mye fasade med en del grums bak fasaden. Anonymkode: a5077...4d5 Kanskje det, men at de har god utdanning, høye stillinger, mye penger, flott hus, mann, og muligheter i livet, det har de. Sikkert grums hos dem også, men de har likevel fått livet til. Anonymkode: e7c76...626
Tanuki Skrevet 27. april 2023 #11 Skrevet 27. april 2023 Jeg skjønner deg, men har du prøvd å bli ordentlig kjent med dem? Høres ut som et flott nettverk å ha. 6 2
Kelsier Skrevet 27. april 2023 #12 Skrevet 27. april 2023 Du skylder dem ingen forklaring og kan fint bare fase deg ut hvis det ikke gir det noe positivt å delta. Det skjer hele tiden, og er helt vanlig i barselgrupper, så ingen vil tenke særlig mye over det. Men - problemet ditt er vel egentlig ikke barselgruppen. Jeg håper du får det bedre, og at du oppsøker og får hjelpen du fortjener. 2
Carrot Skrevet 27. april 2023 #13 Skrevet 27. april 2023 Hva med å snu litt på dette? At du ikke føler du har noe å bidra med, at deres perfekte liv er en utopi du bare kan håpe på og at du til tross for dette satser på at du blir den beste mammen barnet ditt kan få fordi du vil overøse det med tid, omsorg og kjørlighet og har en erfaring fra livets tøffe sider som kan komme godt med i dagens samfunn? Det er ingen som kan gjøre noe med følelsene dine og selvbildet ditt, men jeg vil du skal vite at det ikke er noe galt med deg, du er ikke mindre verdt eller fortjener å bli behandlet som et medmenneske. Og om far til barnet er en dust får du helt enkelt og grusomt vanskelig på samme tid rett og slett forsøke finne styke til å si fra og sette grenser for deg selv nå før det blir for utfordrende senere og du ender opp i en relasjon som er dårlig både for deg selv og barnet ditt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #14 Skrevet 27. april 2023 Bare dropp det, barselgruppe er ikke obligatorisk. Men det er godt å ha NOEN rundt seg. Har du noen andre å lene deg på? Enig med en over her om at dette bør du ta opp, feks med helsestasjon eller like gjerne fastlege og si at du trenger noen å snakke med, for at du skal klare å være en best mulig mor resten av livet, må du begynne å lege egne sår ❤️ Anonymkode: 7da37...187 1
Fru Uperfekt Skrevet 27. april 2023 #15 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, men jeg har det ikke hyggelig inni meg nå jeg er sammen med dem. Så hvorfor være med tenker jeg. Anonymkode: e7c76...626 Om det ikke gir deg noe positivt men trekker deg ned så dropp de 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #16 Skrevet 27. april 2023 En barselgruppe skal bidra med noe positivt , og i motsatt fall kutt ut å delta. Jeg orker ikke slike grupper der man setter opp en fasade og det er om å gjøre å fremheve mest mulig hvor fantastisk liv man har. Tro meg ts: Disse tilsynelatende vellykkede kvinnene har nok også sitt å stri med. Leit å lese at du har opplevd mye vondt ❤️ Men vær så snill å husk på: Du har fortsatt mulighet til å skape deg den fremtiden du vil ha ❤️ Anonymkode: acf69...5ee 2
Kelsier Skrevet 27. april 2023 #17 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje det, men at de har god utdanning, høye stillinger, mye penger, flott hus, mann, og muligheter i livet, det har de. Sikkert grums hos dem også, men de har likevel fått livet til. Anonymkode: e7c76...626 Jeg kan sjekke av på alle de boksene der selv, men jeg har fortsatt venner som er uføre, som sliter psykisk (gjort mye av det selv også), som er skilt etter kjempekorte ekteskap, som ikke får det til i de høye stillingene sine og går på en smell, som har blitt heftig mobbet. Du må ikke dømme deg selv så hardt, og du er ikke ved livets endestasjon, så hvem vet hvordan listen over dine meritter er innen det er over 11 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #18 Skrevet 27. april 2023 Jeg følte meg ikke vel i barselgruppa. bare droppa å stille opp mer. Ingen drama. Fant etterhvert folk jeg match'a bedre med. i likhet med deg har jeg også vært et mobbeoffer så jeg er super-var på status-forskjeller. Fantastisk å treffe folk man har noe til felles med, eller ihvertfall ikke føler seg underlegen overfor. Anonymkode: 92070...b98
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #19 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje det, men at de har god utdanning, høye stillinger, mye penger, flott hus, mann, og muligheter i livet, det har de. Sikkert grums hos dem også, men de har likevel fått livet til. Anonymkode: e7c76...626 Kanskje du kan prøve å snu tankegangen litt - for jeg vil ikke nødvendigvis si at det er de som "har fått livet til". Jeg vil heller si at det er du som ble utsatt for overgrep og traumer som barn, at det er du som har vært uheldig og fått en start på livet ingen skulle hatt. Det er kjempetrist, og lov å sørge over. For hvem vet hvordan deres liv hadde sett ut idag om det hadde startet som ditt kjære venn ❤️ Noen andre ødela totalt for deg - DET VAR IKKE DIN SKYLD! Anonymkode: 7da37...187 4 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #20 Skrevet 27. april 2023 Nå begynte jeg faktisk å gråte her, for det var ganske godt med gode ord og forståelse. Jeg trengte visst det. Takk for svar dere ❤️ Anonymkode: e7c76...626 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå