Gå til innhold

Uff,hva kan jeg gjøre??!!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg håper at dere kan hjelpe meg, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg ønsker å gå ned i vekt. I dag spiste jeg 2 brødskive med brunost, 2 epler,1 sjokolade, liten porsjon middag. Er dette for mye? Går jeg ned i vekt da? Jeg er 1.60 og veier 63kg.

Også lurer jeg på hva skal jeg spise når jeg har oppnådd drømmevekta? Hvor går all maten når man spiser? Til fett i kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke spise sjokolade når du skal ned i vekt - for det første.

For det andre var dette overhode ikke for mye, heller tvert om, om du skal ned i vekt, så bør man spise 4-5 ganger om dagen.

For det tredje - du veier ikke for mye - og bør ikke gå ned i vekt. Om du føler deg litt kvapsete, er det trening som gjelder - å stramme opp kroppen. Men slanke deg? Nei, det bør du neppe.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svaret, Tusenfryd:)

Men, jeg trenger virkelig å gå ned i vekt:( Jeg har venner som er 1.55 til venner som er 1.70 og alle veier ca.50kg. Jeg sier ikke at jeg MÅ være som dem, men når man ofte får kommentarer fra folk, så må man gjøre noe med det. Guttevenner mine mener også at jeg bør få bort noen kilo:( Så, vet du/dere om hva man skal gjøre etter oppnådd drømmevekta?

Jeg trener, men det hjelper dessverre ikke mye. Får bare mindre bryst og bak ( og de stedene ønsker jeg å beholde!!! )

Takk igjen, Tusenfryd:)

Gjest Anonymous
Skrevet

skaff deg nye venner som driter i hvordan kroppen din ser ut! fy og skam! :evil:

Skrevet

Ja, jeg er helt enig med Gjest her - du burde holde deg for god til slike venner. Men det er en utopi, for sånn funker ikke verden.

Men bare vent et par år, så er det deg gutta kommer til å løpe etter, for da har du kvinnelige former, og en på 170 cm og veier 50 kg, er som enbrødfjøl i sammenligning. Det høres ganske sykt ut med så lav vekt på så høye mennesker... men de kan selvsagt være naturlig magre, mange er det. Men du må tenke på deg selv.

Du må tenke på er at mennesker som kan se helt like ut, kan veie helt forskjellig. Dette kommer an på om du har mye muskler, hva slags benbygning du har etc. Jeg veier skrekkelig mye i forhold til høyden min - men jeg kan ikke se på det, jeg må se på hvordan jeg ser ut og hvilken størrelse jeg bruker. Det har også mye å si hva slags kroppsfasong du ha - rett og slett hvordan kiloene fordeler seg.

Så - ikke sammenlign deg med vennene dine.

Du høres ganske ung ut. Tar jeg feil, så må du unnskylde. Da kan det hende at du ikke er helt utvokst. At hvis du føler deg litt for "myk" enkelte steder, så er det sånn som vil jenke seg etterhvert.

Men hvis man er et sted i ungdommen, er man bare så utålmodig. Ikke sant. Jeg var også det. Og begynte å slanke meg. Nei, jeg fikk ingen spiseforstyrrelse. Men jeg satte i gang et systematisk arbeid for å ødelegge forbrenningen min, som ble fulgt opp de påfølgende 10-15 år - og i dag må jeg leve med en større kropp enn jeg egentlig vil. Jeg kan ikke styre det selv, men må bare legge all energi i å være i kjempegod form, jeg har masse styrke i - og masse glede av kroppen min.

Men jeg skulle ønske at jeg ikke hadde begynt å slanke meg. Det var nemlig aldri nødvendig. Men det så jeg ikke da, jeg ser det nå.

Skrevet

Dropp slankningen og kanskje dropp vennene? Bytt fokus - bruk energien din på noe positivt fremfor å telle kalorier. Du er IKKE for tykk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Wow, nå føler jeg virkelig lettet. Det er ikke sånn at jeg går rundt og tenker: "jeg er TYKK!" hele dagen. Men det føles herlig å få vite at ( fra dere )jeg egentlig ikke er tykk, bare har kvinnelig form. Okie, fra nå av skal jeg kun spise sunt og mett, ikke slanking:) Takker og bukker alle dere ( spesielt Tusenfryd ) for svarene.

NB: sier dere bare for å oppmuntre meg, eller er det sant at gutter liker fyldige jenter mer enn tynne,slanke jenter som vi ser på TV og blader???

Skrevet

Gutter er forskjellige de og..de liker tynne jenter, høye, lave, fyldige, tjukke, veltrente jenter....men det aller viktigste er personligheten!

Det hjelper ikke med et vakkert utseende hvis du oppfører deg som en skikkelig bitch!

Hvorfor er verden så fokusert på utseende?

Mannen min er hverken høy eller mørk, han har ikke sixpack heller. Men han har verdens nydeligste smil og er utrolig morsom og snill og god!

Så det så.

Skrevet

Til Englepus (og til gjest):

Sånn er min sambo, også! Han er ingen fotomodell, men jeg elsker ham likevel over alt på denne jord! For meg er han den kjekkeste, fineste og deiligste mann som vandrer rundt i denne verden! Jeg er heller slett ingen fotomodell selv, det henger litt her og der, og jeg er heller ikke superslank. Men likevel har jeg en kjæreste som elsker meg og ikke kunne tenke seg andre enn meg (sier han, iallfall... :wink: ). Så ikke vær så opphengt i utseendet, folkens! Personligheten teller mest! Er den vakker, er hele mennesket vakkert! Det er da min mening! :D

Klemmer fra ikke perfekte, men likevel lykkelige

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...