Gå til innhold

Datteren min har atferdsendringer..

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har ekstremt mye indre uro, men har alltid tenkt at det er psykisk. Har tenkt at jeg har vært mildt deprimert siden jeg begynte på vgs.. 

Bør kanskje ta kontakt for en evt utredning.. 

Jepp. Han mater henne, bærer henne, lar henne holde på. Toåringen må pent vente 😢

Anonymkode: 80550...d94

Hm….ja. 

Er hun skolestarter nå? Og sier barnehagen noe som helst angst uro/oppmerksomhet/hvordan samspillet er i grupper og hvordan hun tåler sensoriske inntrykk/det sosiale osv?

Ville tatt en samtale med barnehagen evt skolen om det. 

Litt rart ingen merker noe som helst om det er «såpass», altså i relativ forstand selvsagt. 

Mange forveksler adhd (eller autismespekter) med gjenvendende depresjon/utmattelse ja. Det er jo mer en «burnout» fordi hjernen/kroppen er sliten og man forer på med teknikker/løsninger som funker dårlig over tid. Endel kvinner særlig kan gå på en smell når de får barn eller i overgsngsalder pga hormoner og at det blir mer synlig da når man jo som forelder har mye mindre å gå på enn før ansvar for barn. 

Skolestartere er ekstra utfordrende fordi det er SÅ store spenn og forskjeller. Synes det ble kjempetydelig ettersom min ble skolestarter og var født i januar. 

Om noen er litt etterslengere sosialt/modenhetsmessig og i tillegg er født sent på året så kreves jo mye mer av dem både på skole og sosialt for å henge med. 

Endret av AprilLudgate
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Hm….ja. 

Er hun skolestarter nå? Og sier barnehagen noe som helst angst uro/oppmerksomhet/hvordan samspillet er i grupper og hvordan hun tåler sensoriske inntrykk/det sosiale osv?

Ville tatt en samtale med barnehagen evt skolen om det. 

Litt rart ingen merker noe som helst om det er «såpass», altså i relativ forstand selvsagt. 

Mange forveksler adhd (eller autismespekter) med gjenvendende depresjon/utmattelse ja. Det er jo mer en «burnout» fordi hjernen/kroppen er sliten og man forer på med teknikker/løsninger som funker dårlig over tid. Endel kvinner særlig kan gå på en smell når de får barn eller i overgsngsalder pga hormoner og at det blir mer synlig da når man jo som forelder har mye mindre å gå på enn før ansvar for barn. 

Hun er skolestarter, men begynte i ny bhg i forbindelse med skilsmissen. Den nye barnehagen har ikke påpekt noenting, annet enn at hun leker fint med alle er en god venn. Hun trives godt i barnehagen og er kjempeflink på skolegruppen hvor de jobber med tall.. 

Så det kan jo være at denne atferdsendringen kun er helt uskyldig og ikke noe dypere. Jeg håper jo mest det. Ingen andre har sagt noe.. 

Kanskje jeg kan snakke med helsestasjonen.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun er skolestarter, men begynte i ny bhg i forbindelse med skilsmissen. Den nye barnehagen har ikke påpekt noenting, annet enn at hun leker fint med alle er en god venn. Hun trives godt i barnehagen og er kjempeflink på skolegruppen hvor de jobber med tall.. 

Så det kan jo være at denne atferdsendringen kun er helt uskyldig og ikke noe dypere. Jeg håper jo mest det. Ingen andre har sagt noe.. 

Kanskje jeg kan snakke med helsestasjonen.. 

Det kan godt hende dette «bare» er fordi mange store omveltninger i livet.

Skilsmisse, snart skole og lillesøsken på 2 kan være mye å fordøye for ei lita ei. 

Akkurat den matingen og bæringen blir det nok kjapt slutt på etter skolestart - etterhvert er alt «småbarn» kleint i hennes øyne 😅 Men nå kan det jo være hun finner en trygghet i å leke baby og få oppmerksomhet av pappa som står på pinne. Ikke så rart egentlig

Går jo an å ta en prat med helsestasjon og lærer etterhvert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...