AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Del Skrevet 26. april 2023 Hei! Er det noen som har kjennskap med båtførerprøven? Hvordan oppfattet dere eksamen? Var den vanskelig, litt midt på eller veldig enkel. Skal straks ha eksamen, der det er et kurs i forveien. Jeg er stressa for at det skal være vanskelig, og vil høre deres meninger. Jeg har noe kunnskap med båtliv fra før, men er ikke veldig kjent. - Gutt 24 Anonymkode: 6405d...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Del Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Er det noen som har kjennskap med båtførerprøven? Hvordan oppfattet dere eksamen? Var den vanskelig, litt midt på eller veldig enkel. Skal straks ha eksamen, der det er et kurs i forveien. Jeg er stressa for at det skal være vanskelig, og vil høre deres meninger. Jeg har noe kunnskap med båtliv fra før, men er ikke veldig kjent. - Gutt 24 Anonymkode: 6405d...ece Du må belage deg på litt pugging, men det meste er ting som gir mening. Vil si at prøven var ganske enkel. Hadde ingen erfaring med sjø fra før. Anonymkode: c8116...34d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glenda27 Skrevet 26. april 2023 #3 Del Skrevet 26. april 2023 Hei! Jeg tror ikke båtførerprøven skal være alt for vanskelig, iallefall ikke etter gjennomgått kurs. Har ikke tatt den selv, men hører fra venner at den gikk ganske fint. Man kan jo tross alt ha 10 feil på prøven (bare 2 innenfor det viktigste tema). Dette er nok overkommelig så lenge du følger med på, og er engasjert i kurset du skal på! Lykke til, du klarer deg nok godt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Del Skrevet 26. april 2023 Gjennomførte og besto på 30 min. men du må øve på forhånd!! se på YouTube, der er det videoer med tips og triks og småkurs du kan se før kurset Anonymkode: 2190c...943 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Del Skrevet 26. april 2023 Jeg tok den i fjor. Kunne ingenting fra før. En full dag med undervisning, så eksamen rett etterpå. Litt vanskelig eksamen, da du får mye navigering på kart med linjal, så følg godt med når dere går igjennom det. Besto eksamen, men var et par i gruppa som strøyk. Da kan du ta eksamen igjen to uker etterpå tror jeg det var ☺️ Anonymkode: 61c0f...d98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Del Skrevet 26. april 2023 kanskje det sitter en del folk på Båt-forumet (baatplassen.no) som har vært gjennom dette. Anonymkode: 9aec2...3c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Del Skrevet 26. april 2023 Hvis man skal kjøre fortere med båt dvs over 50 knop så må man nok også ha høyhastighetsbevis. Gjelder vist fra 01.Juni 2023. Anonymkode: a33d4...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #8 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis man skal kjøre fortere med båt dvs over 50 knop så må man nok også ha høyhastighetsbevis. Gjelder vist fra 01.Juni 2023. Anonymkode: a33d4...8d5 Ja, jeg fikk faktisk med meg det. Litt kjipt at jeg alt har bestilt kurs nå, så jeg må ta det i en to-gang men det får bare være... Anonymkode: 6405d...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #9 Del Skrevet 27. april 2023 Prøven er enkel, men ikke bli overmodig. Følg med på kurset, så går det fint. Kjøp eller lån boka på forhånd, så finner du fort ut hvilke temaer du må følge ekstra godt med på. Det som etter min mening blir lagt altfor lite vekt på, er at fritidsbåter skal vike for rutetrafikk (ferger osv), og hvor lang tid det tar for større fartøy å stoppe eller endre kurs. Anonymkode: c99ae...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #10 Del Skrevet 27. april 2023 Prøven er enkel. Hadde kurs og eksamen samme dag. Moderat kjennskap til sjø, men jeg er god på navigering. Hadde 0 feil på prøven. Anonymkode: a0e70...bae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå