Gå til innhold

Ville dere hatt åpent forhold ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne dere tenk dere å hatt åpent forhold.??. Hvorfor (ja/nei). Har vert  i kontakt med par som har det. Problemet er at dama kan velge og vrake og mannen finner ikke noen. Skjønner det godt om dama kan nyte en ny nesten hver helg, mens han sitter der å venter. Søker på nettet og får ikke napp.

Da er det vel bedre å møte par og ha partnerbytte. Hva synes dere👍👍😊??

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Magwen skrev (11 minutter siden):

Kunne dere tenk dere å hatt åpent forhold.??. Hvorfor (ja/nei). Har vert  i kontakt med par som har det. Problemet er at dama kan velge og vrake og mannen finner ikke noen. Skjønner det godt om dama kan nyte en ny nesten hver helg, mens han sitter der å venter. Søker på nettet og får ikke napp.

Du har et godt poeng der. Er ikke lett lenger for menn å få kontakt med damer men lett motsatt. Det var faktisk mye enklere for menn å få kontakt med damer før. Da tenker jeg for ca. 10 år siden og bakover. Fikk da kontakt med mange både for ONS og FF. De fleste jenter ville ha det diskret. Er det noen som kan forklare hva som har blidt endret. Er sikker på at at damer er omtrent like kåte som menn

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, da er det bedre å være singel og bare ligge rundt. Orker ikke forholde meg til en "partner" og h*ns potensielle sykdommer og graviditet jeg må ta stilling til.

Anonymkode: 97804...a01

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenner overhodet ikke på ideen, verken å ha sex med andre menn eller å tenke på at mannen min har sex med andre kvinner, så neitakk.

Får også frysninger av tanken på at en av oss kan få en kjønnssykdom eller et uplanlagt svangerskap/barn, siden ingen prevensjon er 100% sikker. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne godt tenkt meg å hatt et åpent forhold fordi jeg har lavere sexdrift enn mannen min. Da hadde det bare vært han som hadde flydd rundt, men jeg tror det hadde gjort det godt å få litt press av meg.

Anonymkode: 42432...310

• Hjerte 5
Skrevet

Nei, tanken på at noen andre skulle knulla dama gjør meg kvalm, og hun hadde ikke taklet det selv. Og min erfaring er at ett veldig stort antall av de med åpent forhold ender dårlig tilslutt, det er ofte bedre i tanken enn i praksis 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg er ikke i ett forhold per nå, men har lekt med tanken på at det er noe jeg er åpen for i ett eventuelt forhold. 

Dette er for begge partners del, om det er noen seksuelle fantasier, ønsker som dagens partner ikke ønsker å delta i, så kan man finne en sex partner som ønsker dette.

Nå er det allerede noen fordommer i denne tråden, at man ikke ønsker sykdommer, graviditeter osv. Da glemmer jo folk at de menneskene som har åpne forhold gjerne har også KLARE grenser på hvordan dette skal foregå, og derav også ett strengt krav til kondom-bruk og eventuelle andre prevensjonsmetoder for å unngå sykdom. 

Edit: det er jo også en fordom i hovedinnlegget at kvinnen i forholdet er den som kan nyte av det, og få mange potensielle partnere. Og det stemmer vel ikke helt det heller, for det handler jo om hvilken type partner man vil ha. Men om du i hovedinnlegget mener at en kvinne kan spre beina og få en penis inn og ut av fitta, så joda. Alle kvinners drøm det 🙄

Endret av anon01
la på edit
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Magwen skrev (3 timer siden):

Jeg lever i et åpent forhold på 8 året nå.

Vi har det helt supert. Jeg har skrevet et par tråder her på forumet om dette.

Anonymkode: f70ce...b3a

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kunne tenkt meg et åpent forhold. Gift i 20 år og spenningen er ikke lengre tilstede i ekteskapet. Vi fungerer veldig godt på alle andre arenaer og har felles barn. Vi er bestevenner.

Tror et åpent forhold kunne vært bra for oss begge :) Da kunne vi få levd ut litt spenning og fantasier.

Anonymkode: 204aa...62b

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, eller flerkoneri. 

Så mange kvinner bare forfaller, etter de kommer i forhold..

Anonymkode: 8239c...589

• Hjerte 1
Skrevet

Virker utrolig kjedelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, anon01 said:

Nå er det allerede noen fordommer i denne tråden, at man ikke ønsker sykdommer, graviditeter osv. Da glemmer jo folk at de menneskene som har åpne forhold gjerne har også KLARE grenser på hvordan dette skal foregå, og derav også ett strengt krav til kondom-bruk og eventuelle andre prevensjonsmetoder for å unngå sykdom. 

...nei, det er ikke fordommer, det er realisme.

Hvis man har et åpent forhold og prøver å få ha sex med en utenforstående, så er man allerede i en halvdårlig posisjon forhandlingsmessig, siden man ikke kan tilby et forhold (ofte ikke engang et fast FWB-forhold, avhengig av reglene man har for det åpne forholdet). Da stikker nok den nye partneren fort dersom man i tillegg begynner å kreve kjønnssykdomsattest i 3 eksemplarer, bevis på dobbel eller trippel prevensjonsbruk og underskrevet kontrakt på at det blir abort om uhellet skulle være ute. Og ENDA fortere dersom man sier "jeg og kona har et åpent forhold, vil du bli elskerinna mi? Du må være 100% trofast mot meg altså, selv om jeg puler kona i tillegg"...

Anonymkode: 96a5d...f1f

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

...nei, det er ikke fordommer, det er realisme.

Hvis man har et åpent forhold og prøver å få ha sex med en utenforstående, så er man allerede i en halvdårlig posisjon forhandlingsmessig, siden man ikke kan tilby et forhold (ofte ikke engang et fast FWB-forhold, avhengig av reglene man har for det åpne forholdet). Da stikker nok den nye partneren fort dersom man i tillegg begynner å kreve kjønnssykdomsattest i 3 eksemplarer, bevis på dobbel eller trippel prevensjonsbruk og underskrevet kontrakt på at det blir abort om uhellet skulle være ute. Og ENDA fortere dersom man sier "jeg og kona har et åpent forhold, vil du bli elskerinna mi? Du må være 100% trofast mot meg altså, selv om jeg puler kona i tillegg"...

Anonymkode: 96a5d...f1f

Men det er da ingen garanti for at man i lukket forhold holder seg unna sykdommer eller graviditet heller. 

Kjenner ingen som krever 100% trofasthet fra sexpartnere som er i åpent forhold. Jeg kjenner til sunn grensesetting, som at man bare ligger med tilfeldig person en gang, ingen kommunikasjon i ettertid og en klar åpenhet om at kun vil ligge. 

AnonymBruker
Skrevet
feliek54 skrev (3 timer siden):

Det var faktisk mye enklere for menn å få kontakt med damer før. Da tenker jeg for ca. 10 år siden og bakover. Fikk da kontakt med mange både for ONS og FF. De fleste jenter ville ha det diskret. Er det noen som kan forklare hva som har blidt endret.

Du har blitt 10 år eldre

Anonymkode: 09bfd...e6e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål. Jeg tenker for egen del at jeg ville valgt partnerbytte, for det er noe man koser seg med å gjøre sammen. Noe man kan glede seg til i felleskap.
I et åpent forhold blir det mer skjult, og forhold kan utvikle seg uten at den andre får det med seg. Det andre er tryggheten som forsvinner - derfor vil jeg heller ikke at min partner har sex med andre uten at jeg er tilstede.

M40

Anonymkode: 09bfd...e6e

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Det er dessverre risken med å avtale noe slikt, at den  ene får velge og vrake, mens den andre ikke får napp. Da må dere avtale at dere har partnerbytte og bli kjent med andre par som vil det samme. 

Skrevet
32 minutter siden, anon01 said:

Men det er da ingen garanti for at man i lukket forhold holder seg unna sykdommer eller graviditet heller. 

...det er ingen garanti for at man i et lukket forhold ikke får kjønnssykdommer? Hvordan skulle det gått til, mener du?

Dersom du først skal dra inn "men partneren kan jo være utro!" så må du legge til grunn at ingen kan stole på partneren sin, uansett om forholdet er åpent eller lukket, og da kan du heller ikke stole på at partneren din i det åpne forholdet bruker kondom eller holder seg til resten av reglene dere har blitt enige om.

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, Veggdyret said:

...det er ingen garanti for at man i et lukket forhold ikke får kjønnssykdommer? Hvordan skulle det gått til, mener du?

Dersom du først skal dra inn "men partneren kan jo være utro!" så må du legge til grunn at ingen kan stole på partneren sin, uansett om forholdet er åpent eller lukket, og da kan du heller ikke stole på at partneren din i det åpne forholdet bruker kondom eller holder seg til resten av reglene dere har blitt enige om.

voldtekt?

• Liker 1
Skrevet (endret)

De fleste par som driver med åpent krever jo sykdomstester. Og skal man ha åpent forhold, må nok den ene av de være litt bi seksuell.. eller at begge er det. Sjelden at det skjer i forhold der begge er 100% hetero..  Så av svarene her som sier nei, er vel heller ikke interessert i samme kjønn.. Alt kommer ann om forholdet er basert på FFM (Kvinne kvinne mann) FMM (Kvinne, mann mann) og FFF (Fuck for free)

FFM: Da blir det jo vanskeligere for mannen å finne en singel kvinne som er bi, som atpåtil vil kobles inn i et åpent forhold. Sjansene for at 3 av disse delene må klaffe, er minimal..

FMM: Da må jo mannen være bi, og dermed null problem..

FFF: Da kan man jo knulle hver for seg, uten at den andre er tilstedet. Og den passer jo for alle legninger, men den er pussig nok sjelden brukt i parforhold😉

Altså.. svaret mitt er nei, jeg er 100% hetero.. Å det kommer ann på hun om vi går for FFF. Men jeg tviler egentlig på det kommer til å skje, for da har vi det ikke godt sammen.. Jeg har prøvd åpent forhold, og det endte i brudd😪

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
Skrevet
anon01 skrev (30 minutter siden):

voldtekt?

Ok, så teorien er at åpent forhold reduserer faren for at man blir voldtatt? Har du noen statistikk på det?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...