AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Hei. Er ikke ute etter kritikk, eller at jeg syns synd på meg selv. Ønsker bare å høre andre sine erfaringer innen generalisert angst. Hvordan opplever dere hverdagen med symptomer på angst? Noen som har en strategi som kan fungere? Jeg sliter med ekstrem kvalme, svimmelhet, ustødig, skjelver mye, følelsen av å besvime, vil ut av min egen kropp. Går i behandlig, men kroppen fungere ikke helt for tiden til å styre tankene… håper noen har tid til å svare 😊 Anonymkode: 50698...320
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Puste. Rett og slett eneste som hjelper. Puste dypt og godt. Gjerne med gode tanker til. Anonymkode: 4d9dd...fab 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Får du emdr? Helt genial form for terapi når det kommer til angst og traumer. Anonymkode: 4d9dd...fab
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Går i behandling da jeg ikke klarer å fungere. Hjelper ikke enda. klarer ikke sende meldinger til folk jeg bryr meg om, er redd for å formulere meg teit. Klarer ikke gå på butikken, klarer ikke kjøre bil. klarer ikke gå på familiebesøk. klarer ikke ha jobb lenger, og klarer knapt å ha venner. det verste er endog at jeg ikke klarer å sove, fordi jeg er for engstelig til å finne roen. Døgner flere ganger i uken, og resten av nettene kollapser jeg og får omtrent 4 timer søvn. vet ikke hvordan jeg klarer å leve for å være ærlig, når jeg hører hvordan folk flest har det føles livet litt overveldende vanskelig sammenlignet. så jeg skjønner du syns synd på deg selv, føler angst er utrolig hemmende for livskvaliteten. Anonymkode: f2130...e64 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Får du emdr? Helt genial form for terapi når det kommer til angst og traumer. Anonymkode: 4d9dd...fab Nei aldri fått tilbud 🤷🏻♀️ Anonymkode: 50698...320
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Går i behandling da jeg ikke klarer å fungere. Hjelper ikke enda. klarer ikke sende meldinger til folk jeg bryr meg om, er redd for å formulere meg teit. Klarer ikke gå på butikken, klarer ikke kjøre bil. klarer ikke gå på familiebesøk. klarer ikke ha jobb lenger, og klarer knapt å ha venner. det verste er endog at jeg ikke klarer å sove, fordi jeg er for engstelig til å finne roen. Døgner flere ganger i uken, og resten av nettene kollapser jeg og får omtrent 4 timer søvn. vet ikke hvordan jeg klarer å leve for å være ærlig, når jeg hører hvordan folk flest har det føles livet litt overveldende vanskelig sammenlignet. så jeg skjønner du syns synd på deg selv, føler angst er utrolig hemmende for livskvaliteten. Anonymkode: f2130...e64 Dette hørtes ikke bra ut! Får du noe medisin som hjelper litt? Anonymkode: 50698...320
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Er ikke ute etter kritikk, eller at jeg syns synd på meg selv. Ønsker bare å høre andre sine erfaringer innen generalisert angst. Hvordan opplever dere hverdagen med symptomer på angst? Noen som har en strategi som kan fungere? Jeg sliter med ekstrem kvalme, svimmelhet, ustødig, skjelver mye, følelsen av å besvime, vil ut av min egen kropp. Går i behandlig, men kroppen fungere ikke helt for tiden til å styre tankene… håper noen har tid til å svare 😊 Anonymkode: 50698...32 Jeg sliter veldig i hverdagen med alle de symptomene. Har akkurat dei samme symptomene som deg, men og dårlig syn pga angsten ( har rett styrke på linser), og prikking/rykninger i fingrer, beina og lår, og ør i hodet. Svimmelheten er verst synes jeg. Er du svimmel hele dagen? Jeg har dessverre ingen strategi som fungere. Har ikke peiling selv. Bruker sobril på de verste dagene, noe jeg hater å bruke. Men noen ganger må jeg for å klare å fungere Anonymkode: 0c26d...235
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #8 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Puste. Rett og slett eneste som hjelper. Puste dypt og godt. Gjerne med gode tanker til. Anonymkode: 4d9dd...fab Nei. Det hjelper faktisk ikke alltid. Hjelper kanskje litt når en får panikk angst. Er så lei av folk sier at en må puste hele tiden. Det hjelper faktisk ikke om du går me de symptomene hele tiden og hver dag. Anonymkode: 0c26d...235 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #9 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Det hjelper faktisk ikke alltid. Hjelper kanskje litt når en får panikk angst. Er så lei av folk sier at en må puste hele tiden. Det hjelper faktisk ikke om du går me de symptomene hele tiden og hver dag. Anonymkode: 0c26d...235 Jeg går med de følelsene hele tiden. Og puste hjelper meg til å være oppegående. Nei det tar ikke bort men det demper litt, så pusting er viktig. Anonymkode: 4d9dd...fab
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #10 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg går med de følelsene hele tiden. Og puste hjelper meg til å være oppegående. Nei det tar ikke bort men det demper litt, så pusting er viktig. Anonymkode: 4d9dd...fab Ja det er helt sant at det er viktig. Har bare aldri funket for meg.. kanskje jeg gjør det feil. Bra at det hjelper deg❤️ingenting er bedre enn det! Anonymkode: 0c26d...235
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #11 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg sliter veldig i hverdagen med alle de symptomene. Har akkurat dei samme symptomene som deg, men og dårlig syn pga angsten ( har rett styrke på linser), og prikking/rykninger i fingrer, beina og lår, og ør i hodet. Svimmelheten er verst synes jeg. Er du svimmel hele dagen? Jeg har dessverre ingen strategi som fungere. Har ikke peiling selv. Bruker sobril på de verste dagene, noe jeg hater å bruke. Men noen ganger må jeg for å klare å fungere Anonymkode: 0c26d...235 Ja igrunnen har jeg svimlet gjennom hver dag i 2 år… men har klart meg bra, men da har jeg gått på medisin. Er uten medisin nå, å vil så gjerne klare dette. Ble oppdaget krystallsyke hos meg for 2 uker siden, å kiropraktor sier at dette er uvisst hvor lenge jeg har hatt. Men idag var nesten krystallene vekke, og jeg var kjempe svimmel idag. Så kiropraktor mener jeg har fått PPPS. Så har mange øvelser jeg skal gjøre ila dagen. Rart at du nevner , for jeg har mye rykninger i skulder når jeg slapper av å lukker øynene🙈 PPPS er visst vanlig å få etter mye panikkanfall også🤷🏻♀️ Anonymkode: 50698...320
flusa Skrevet 26. april 2023 #12 Skrevet 26. april 2023 Hei❤️så trist å høre at du sliter med angst😪 Jeg har slitt med angst siden jeg var veldig liten,men har perioder hvor jeh føler meg ganske okei. Bruker faste medisiner,som hjelper meg veldig. jeg strikker mye,for å holde angsten i sjakke,dette er terapi for meg❤️ Jeg er mye engstelig,urolig,distré,har store konsentrasjonsproblemer,mye kvalm,svimmel,har dårlig hukommelse,stresser mye,er trøtt å sliten nesten hele tiden,blir fort sliten av å være sammen med andre mennesker,har mye hjerteflimmer de dagene jeg er veldig dårlig,er anspent i kroppen. Da spesielt nakke og skuldre,og underliv. Har mye smerter,og har fibromyalgi som følge av mange år med angst fra barneårene. God klem til deg❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #13 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja igrunnen har jeg svimlet gjennom hver dag i 2 år… men har klart meg bra, men da har jeg gått på medisin. Er uten medisin nå, å vil så gjerne klare dette. Ble oppdaget krystallsyke hos meg for 2 uker siden, å kiropraktor sier at dette er uvisst hvor lenge jeg har hatt. Men idag var nesten krystallene vekke, og jeg var kjempe svimmel idag. Så kiropraktor mener jeg har fått PPPS. Så har mange øvelser jeg skal gjøre ila dagen. Rart at du nevner , for jeg har mye rykninger i skulder når jeg slapper av å lukker øynene🙈 PPPS er visst vanlig å få etter mye panikkanfall også🤷🏻♀️ Anonymkode: 50698...320 Så bra du er uten medisin du kommer til å klare det ❤️ skulle nesten ønske de fant ut at jeg hadde krystallsyken også, for er så lei av den svimmelheten som jeg tror er noe mer enn bare angst, tenker det verste. Og krystallsyken er jo ikke farlig, bare veldig ubehagelig. Har lest litt om ppps, kan godt være det er der jeg og har. Men hvordan finner legen ut det? har du lyst å dele øvelsene du må gjør? Anonymkode: 0c26d...235 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #14 Skrevet 26. april 2023 Svigerfar har. Han er i beredskap konstant, og den minste ting, som at postkassen har veltet, setter igang krisereaksjon umiddelbart. Veldig slitsomt for oss som er rundt, for man merker at han aldri slapper av, stiller ledende spørsmål osv.. men han har heller aldri fått noen behandling for det.. Anonymkode: b26f1...27b
flusa Skrevet 26. april 2023 #15 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Går i behandling da jeg ikke klarer å fungere. Hjelper ikke enda. klarer ikke sende meldinger til folk jeg bryr meg om, er redd for å formulere meg teit. Klarer ikke gå på butikken, klarer ikke kjøre bil. klarer ikke gå på familiebesøk. klarer ikke ha jobb lenger, og klarer knapt å ha venner. det verste er endog at jeg ikke klarer å sove, fordi jeg er for engstelig til å finne roen. Døgner flere ganger i uken, og resten av nettene kollapser jeg og får omtrent 4 timer søvn. vet ikke hvordan jeg klarer å leve for å være ærlig, når jeg hører hvordan folk flest har det føles livet litt overveldende vanskelig sammenlignet. så jeg skjønner du syns synd på deg selv, føler angst er utrolig hemmende for livskvaliteten. Anonymkode: f2130...e64 Uff,så utrolig trist å lese😪 Mye sånn har jeg det også. Kan ikke sette meg i bilen og kjøre når som helst,jeg må 'manne meg opp' til det,ellers får jeg mannen min til å kjøre meg. Er redd for hva andre mener om mine meninger,og har problemer med å snakke i folkemengder,også en til en samtaler,da jeg ikke klarer å finne ordene jeg er ute etter. Jeg er smart og oppegående, men klarer ikke bestandig å si hva jrg mener, noen ganger er det lettere for meg å skrive enn å snakke. Er ofte vanskelig å gå på butikken,må ofte ha mannen min med meg,da går det mye bedre enn om jeg går alene. Kan få angstanfall av å stå i kø på butikken,og det har hendt at jeg har satt ifra meg handlekurven og gått ut av butikken. Jeg kan ofte ikke ta ting på sparket,må ofte planlegge hvor jeg skal,hva jrg skal gjøre. Har store problemer med å besøke andre mennesker. Spiller ingen rolle om det er fremmede eller familie. Sliter med å gå til psykologen min,hvis det er lenge siden jeg var hos henne sist. 1
flusa Skrevet 26. april 2023 #16 Skrevet 26. april 2023 Har,peoblemer med å gå til postkassen,eller ut med søpla. Naboene kan jo se meg..
Adrenalina1 Skrevet 26. april 2023 #17 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Svigerfar har. Han er i beredskap konstant, og den minste ting, som at postkassen har veltet, setter igang krisereaksjon umiddelbart. Veldig slitsomt for oss som er rundt, for man merker at han aldri slapper av, stiller ledende spørsmål osv.. men han har heller aldri fått noen behandling for det.. Anonymkode: b26f1...27b Det er mest slitsom for han. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #18 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Får du emdr? Helt genial form for terapi når det kommer til angst og traumer. Anonymkode: 4d9dd...fab Hva er emdr? Hvordan får man det? Anonymkode: c5d5c...176
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #19 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva er emdr? Hvordan får man det? Anonymkode: c5d5c...176 En type behandling hvor man ser på lys. Høres merkelig ut, men det fungerer. Fåes på dps av psykologer med etterutdanning innen emdr. Anonymkode: 4d9dd...fab
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #20 Skrevet 26. april 2023 https://emdrnorge.no/hva-er-emdr/ Anonymkode: 4d9dd...fab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå