Gå til innhold

Sladrekjerringer : Finnes dem fortsatt ?


Fremhevede innlegg

Skrevet
On 4/25/2023 at 11:29 PM, AnonymBruker said:

  

Kvinner mer sosiale en mange menn, og kvinner  har generelt sett av ukjente årsaker  lettere for å snakke om følelser en menn.  Kvinner har  ofte i  større grad større  interesse av  sladre  om sine medsøstre under slike stemnemøte en  menn har  for  å sladre  om andre  mannfolk i sosiale samanhenger. 

Tidligere var det kvinnfolk som blei omtalt som sladrekjerringer, og i møte med desse   kvinnfolka blei en advart, og  burde ein helst velge sin ord, og vera varsam med hva ein snakket om. De"lekket  som ein tesil" og det å dra  på besøk til andre vennienner å snakke om andre er del av hverdagen. 

Idag er det vel blitt slik at mange elsker å snakke om hverandre. ..en med hverandre ?  

Anonymkode: 9a1fc...ded

Ja de finnes. Fra en generasjon til en annen

Anonymkode: 72112...ac6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har samlet seg her på Rampelys.

Anonymkode: b239c...3bf

Skrevet

De finnes fortsatt. Jeg var en av de på et tidspunkt. Arvelig belastet, da min mor satt i telefonen 24/7 da jeg var yngre. Men jeg har tatt grep, og leder samtalen inn på noe annet om jeg føler det blir for slarvete. 

Anonymkode: cdb69...783

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2023 den 23.29):

Kvinner mer sosiale en mange menn, og kvinner  har generelt sett av ukjente årsaker  lettere for å snakke om følelser en menn.  Kvinner har  ofte i  større grad større  interesse av  sladre  om sine medsøstre under slike stemnemøte en  menn har  for  å sladre  om andre  mannfolk i sosiale samanhenger. 

Dette stemmer ikke. Du gjengir kvinnehat fullstendig ukritisk og framstiller det som fakta, og tragisk nok svarer mange som om det skulle være fakta. 

Kvinner er ikke mer sladrete enn menn. Å være sladrete har ingen sammenheng med kjønn. 

Anonymkode: d624d...321

  • Liker 1
Skrevet

Gossip girl

Anonymkode: 4d18e...9ff

Skrevet

Jeg kommer opprinnelig fra en ganske liten bygd med bare litt under 3000 innbyggere og vet av flere slike gamle damer som er såkalte "bygdadyr". De henger som regel inne på nærbutikken og så snart de treffer noen de kjenner så begynner det. Da prater de om alt mulig de har fått med seg av sladder og dritt om hvem som helst.

Anonymkode: 409ff...c03

  • Liker 1
Skrevet

De fleste slarvfolk sitter nok på Fricks nå ;)

Anonymkode: 5fec9...7fa

Skrevet

Norge er i en særstilling på slarv.. Og jantelov.

Anonymkode: 5d9d4...daa

  • Liker 1
Skrevet

Jeg har bodd i blokk i mange år og stemningen endrer seg ettersom hva slags nye damer som flytter inn. Nå for tiden er det mengder av gamle, enslige damer og sladder er en hobby de har og jeg tror ikke at de tenker noe om at det de holder på med er veldig negativt. Slitsomt for oss som blir utsatt for baksnakking og fordømmelse. Det er damer og ikke menn som gjør slikt her, men jeg kjenner også et par menn rundt førti-femti som sladrer like godt som noen dame og det er like uønsket uansett hvem som gjør det. En pest og en plage! 

Anonymkode: 7b607...f8c

Skrevet

Javisst. Både på bygda og i byene. Det kryr av dem i Sandefjord. 

Anonymkode: eb7c3...626

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har bodd i blokk i mange år og stemningen endrer seg ettersom hva slags nye damer som flytter inn. Nå for tiden er det mengder av gamle, enslige damer og sladder er en hobby de har og jeg tror ikke at de tenker noe om at det de holder på med er veldig negativt. Slitsomt for oss som blir utsatt for baksnakking og fordømmelse. Det er damer og ikke menn som gjør slikt her, men jeg kjenner også et par menn rundt førti-femti som sladrer like godt som noen dame og det er like uønsket uansett hvem som gjør det. En pest og en plage! 

Anonymkode: 7b607...f8c

Hva slags sted er det du bor som det flytter "mengder av gamle, enslige damer" inn? Eldrehjem?

 

Jeg vet om flere som er noen skikkelige sladre og slarve mennesker. De finnes i begge kjønn og i alle aldre. Og på mange arbeidsplasser og i lokale foreninger, på skolen osv. Ja, noen fremstår som de har det som hobby, men en par stk jeg kjenner i 2 ulike borettslag har fått et ufortjent rykte som sladderkjerringer kun fordi noen ikke liker at de er opptatt av at alle skal følge reglene så langt det lar seg gjøre og holde alt ryddig og rent.  Det mange ikke innser er at uten slike "sladderkjerringer" ville de hatt et forferdelig dårlig bomiljø. 

Når det gjelder vanlige typiske sladderkjerringer som spør og haler ut av deg alt mulig privat, for så å spre det til halve bydelen, så er det opp til hver enkelt å gi klar beskjed om at de spør om noe de ikke har noe med. Hvis du ikke liker oppførselen til den høyrøsta slarvekjerringa så si ifra. Ellers lærer hun ikke og turer frem som før.

Anonymkode: ceba5...dfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...