Gå til innhold

Umulig nese-dobb

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Får ikke til å stikke inn for jeg har brukt 1 time på en tjukkere en som absolutt ikke ville inn. Nå er nesa hoven og jeg sinna. Prøvde med en mindre, men er for hoven.

Er det lurt å vente noen timer og roe ned nesa, eller gror den fort igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde samme problemet, bare med den i leppa. Jeg presset den hardt gjennom til slutt, delvis fordi jeg var lei, delvis fordi jeg var fryktelig sinna på det tidspunktet. Blødde litt, men det gikk greit. Kanskje ikke noe å anbefale.. Har du kunnet gå uten dobben i lengre tid før? Hvis du er redd for at den gror igjen så er kanskje å legge isbiter på nesa en ide..

Gjest gjest1
Skrevet

Isbiter ja, trodde det hjalp til for å gro igjen fortere? Men skal gjøre det da :)

Jeg blir snart så sinna jeg dæljer en tømmerstokk igjennom, er så lei av å stå og kjefte og smelle på speilet nå!

Skrevet
dæljer en tømmerstokk igjennom

:ler:

..men vil kanskje ikke anbefale det.

Jeg har aldri hørt om at isbiter hjelper hullet å gro fortere, ville heller tro det motsatte i og med at isbitene holder hullet fuktig :klø: Men jeg er ikke ekspert.

Skrevet

Ingen ekspert på sånn jeg, men hva med å prøve en dråpe olje på først? Kanskje den glir lettere igjennom da?

Gjest gjest1
Skrevet

Er olje glattere enn glidemiddel? For vi prøvde det og :rodme:

Tror det rett og slett ble for hovent til å ta inn samme dobb som jeg hadde før jeg reiv ut (diamantkule på tuppen, liten stang og bitteliten kule til å ha på innsiden av nesa som likevel stopper den fra å dette ut)

Får inn vanlig tynne ting som sikkerhetsnål og vanlige små ringer, men denne ekstra lille kula var for stor for meg nå.. det går vel bedre når hevelsen går ned, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre så lenge. Lar jeg det være helt, gror det jo igjen, men tar jeg noe inn vil det bli irritert :forvirret:

Skrevet

Om det er glattere enn glidemiddel vet jeg ikke, men du skal ha ros for å være kreativ! :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Takktakk :D

Romkameraten til han som hjalp meg sendte noen rare blikk der vi sto og han tok det på (fingrene mine måtte ikke få det på seg, da ble det jo for glatt) og jeg sto og gneldret "SATAN OG FAEN OG BANNEORD, DETTE HAR JO HJULPET OSS Å FÅ TING PÅ GLI FØR!!!"

Tro aldri jeg har blitt så sint pga en så liten ting før :overrasket: Fra kvart på 4 til kvart på 5 sto vi der, han prøvde å hjelpe, lyste oppi nesa mi med lommelykt (utrolig sjarmerende nese som er influensabefengt og det hele) og jeg sitter og banner som en sjømann og piper som en mus om hverandre!

Eneste jeg har nå å bruke er en vikar-dobb som er en bitteliten ring, men føler det blir litt for mye, siden jeg er vant med å bare ha dobb... men men, heller være litt mindre forfengelig nå, enn å betale 400 for nytt hull!

Skrevet

Prøv en dobb uten kule, og ha den i noen dager. Jeg syntes også det var vanskelig å få inn de med kule på enden. Mange av disse dobbene har alt for stor kule, men på Arts & Crafts har de noen perfekte i sølv.

Gjest gjest1
Skrevet

men den var jo like stor som den andre jeg hadde..

kanskje jeg bare må være tålmodig og la hevelsen gå ned. Skal se om jeg klarer å vente til seinere i kveld og se om nesa er samarbeidsvillig da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...