Gå til innhold

Foreldre i Trondheim: Trondheim montessoriskole

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Har dere erfaring med Trondheim montessoriskole? Er det bra skole ? Både faglig og sosialt? 

Vi vurderer å bytte skole til barna våre på 7 og 9 år. Offentlige skoler passer dårlig for dem. Dem lærer fort og har lært mye selv og derfor kjeder de seg på skolen å bare sitte og lære ikke noe. Vi ønsker at dem skal gå på en skole der dem trives sosialt og ikke minst kan utvikle seg akademisk til sitt potensiale. 

Anonymkode: 145cf...e12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller noen som har hørt noe om Trondheim montessoriskole? 

Anonymkode: 145cf...e12

• 2 år senere...
Skrevet

Dytter denne

Anonymkode: e88b3...eac

Skrevet

Er mor i Trondheim. Husker jeg vurderte dette for mitt barn som lærer fort og er interessert i fag, som ikke fikk utvikle seg i eget tempo i den offentlige skolen.

Hun er på vgs nå, og det var på ungdomsskolen vi vurderte å bytte. Men etter å ha sett at de ikke bruker karakterer i skolen (mener det var montessoriskolen?), mistet hun helt interessen.

Vi vurderte de internasjonale skolene, men DA kom plutselig lærerne hennes på banen og hun fikk forsere matematikk og ble med på talentsenter i realfag. Så vi endte opp med å bli værende i offentlig skole. Det er litt mer rom for å forsere fag osv på ungdomsskolen. På barneskolen blir disse barna ofte brukt som hjelpelærere og kjeder vettet av seg…

Hadde jeg skulle valgt i dag, fra barneskolen av, hadde vi søkt henne inn på THIS fra første klasse. I stedet for en tung skolegang med skolevegring etc i offentlig skole. Min datter har Aspergers og fotografisk minne og stor interesse for fag. Det er ikke så lett for en stakkars lærer i et trinn på 30 elever å håndtere dette… Mindre klasser er nøkkelen.

Anonymkode: 41aa4...7b2

Skrevet

Montessori er jo enda mer dilldall enn offentlig skole. Har Trondheim en internasjonal skole? Det er vel heller veien å gå. 

Anonymkode: 8f4c2...22e

Skrevet

Montessori er fantastisk og det ivarear barnas læring strålende. Anbefakes. 

Anonymkode: 29900...975

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...