Sofie9619 Skrevet 25. april 2023 #1 Del Skrevet 25. april 2023 Hei! Jeg er ny når det gjelder strikking å nå sitter jeg helt fast.. jeg klarer ikke forstå hvordan jeg skal jobbe med skuldrene😅 Jeg vet hvordan jeg feller, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal felle den ene skulderen for også felle den andre etterpå? Det er vell på samme garn nøste om jeg forstår riktig? Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg, men jeg håper dere forstår🙄 Jeg prøvde meg på dette i går, men det ble bare feil. Fikk ikke felt den siste masken på første skulder fordi jeg ikke brøt tråden. Er det meningen at jeg skal bryte tråden også strikke den andre skulderen? Isåfall hvilken tråd skal jeg strikke/felle den andre skulderen med? Om jeg bryter tråden på den første så har jeg jo ingen tråd til den andre🫣 Vil så gjerne klare å få til denne genseren.. Dette er det som står i oppskriften: "Når arbeidet måler 52 cm, felles de midterste 8 (9) 10 (11) maskene løst av til hals og hver side strikkes ferdig for seg. Fell videre til halsen på hver 2. p 1,1 m (likt alle størrelser) = 11 (12) 13 (14) skulderm. Fell løst av når arbeidet måler 56 (58) 60 (62) cm. Strikk den andre side på samme måte, men speilvendt" Hilsen forvirret nybegynner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 29. april 2023 #2 Del Skrevet 29. april 2023 Sofie9619 skrev (På 25.4.2023 den 15.36): Hei! Jeg er ny når det gjelder strikking å nå sitter jeg helt fast.. jeg klarer ikke forstå hvordan jeg skal jobbe med skuldrene😅 Jeg vet hvordan jeg feller, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal felle den ene skulderen for også felle den andre etterpå? Det er vell på samme garn nøste om jeg forstår riktig? Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg, men jeg håper dere forstår🙄 Jeg prøvde meg på dette i går, men det ble bare feil. Fikk ikke felt den siste masken på første skulder fordi jeg ikke brøt tråden. Er det meningen at jeg skal bryte tråden også strikke den andre skulderen? Isåfall hvilken tråd skal jeg strikke/felle den andre skulderen med? Om jeg bryter tråden på den første så har jeg jo ingen tråd til den andre🫣 Vil så gjerne klare å få til denne genseren.. Dette er det som står i oppskriften: "Når arbeidet måler 52 cm, felles de midterste 8 (9) 10 (11) maskene løst av til hals og hver side strikkes ferdig for seg. Fell videre til halsen på hver 2. p 1,1 m (likt alle størrelser) = 11 (12) 13 (14) skulderm. Fell løst av når arbeidet måler 56 (58) 60 (62) cm. Strikk den andre side på samme måte, men speilvendt" Hilsen forvirret nybegynner Hei! Håper du har fått det til! Men om du fremdeles strevar: du må bryte tråden når du er ferdig med den eine skuldra, og så startar du med ny tråd (eller altså den du nettopp brukte på første skulder) på andre sida. Det er umulig å strikke uten å måtte feste nokre lause trådar etterpå 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå