GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ny nĂ„r det gjelder strikking Ă„ nĂ„ sitter jeg helt fast.. jeg klarer ikke forstĂ„ hvordan jeg skal jobbe med skuldrene😅

Jeg vet hvordan jeg feller, men jeg skjĂžnner ikke hvordan jeg skal felle den ene skulderen for ogsĂ„ felle den andre etterpĂ„? Det er vell pĂ„ samme garn nĂžste om jeg forstĂ„r riktig? Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg, men jeg hĂ„per dere forstĂ„r🙄 Jeg prĂžvde meg pĂ„ dette i gĂ„r, men det ble bare feil. Fikk ikke felt den siste masken pĂ„ fĂžrste skulder fordi jeg ikke brĂžt trĂ„den. Er det meningen at jeg skal bryte trĂ„den ogsĂ„ strikke den andre skulderen? IsĂ„fall hvilken trĂ„d skal jeg strikke/felle den andre skulderen med? Om jeg bryter trĂ„den pĂ„ den fĂžrste sĂ„ har jeg jo ingen trĂ„d til den andređŸ«Ł Vil sĂ„ gjerne klare Ă„ fĂ„ til denne genseren.. Dette er det som stĂ„r i oppskriften:

"NÄr arbeidet mÄler 52 cm, felles de midterste

8 (9) 10 (11) maskene lĂžst av til hals og hver side strikkes ferdig for seg.

Fell videre til halsen pÄ hver 2. p 1,1 m (likt alle stÞrrelser) = 11 (12) 13 (14) skulderm. Fell lÞst av nÄr arbeidet mÄler 56 (58) 60 (62) cm.

Strikk den andre side pÄ samme mÄte, men speilvendt"

Hilsen forvirret nybegynner

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sofie9619 skrev (PĂ„ 25.4.2023 den 15.36):

Hei! Jeg er ny nĂ„r det gjelder strikking Ă„ nĂ„ sitter jeg helt fast.. jeg klarer ikke forstĂ„ hvordan jeg skal jobbe med skuldrene😅

Jeg vet hvordan jeg feller, men jeg skjĂžnner ikke hvordan jeg skal felle den ene skulderen for ogsĂ„ felle den andre etterpĂ„? Det er vell pĂ„ samme garn nĂžste om jeg forstĂ„r riktig? Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg, men jeg hĂ„per dere forstĂ„r🙄 Jeg prĂžvde meg pĂ„ dette i gĂ„r, men det ble bare feil. Fikk ikke felt den siste masken pĂ„ fĂžrste skulder fordi jeg ikke brĂžt trĂ„den. Er det meningen at jeg skal bryte trĂ„den ogsĂ„ strikke den andre skulderen? IsĂ„fall hvilken trĂ„d skal jeg strikke/felle den andre skulderen med? Om jeg bryter trĂ„den pĂ„ den fĂžrste sĂ„ har jeg jo ingen trĂ„d til den andređŸ«Ł Vil sĂ„ gjerne klare Ă„ fĂ„ til denne genseren.. Dette er det som stĂ„r i oppskriften:

"NÄr arbeidet mÄler 52 cm, felles de midterste

8 (9) 10 (11) maskene lĂžst av til hals og hver side strikkes ferdig for seg.

Fell videre til halsen pÄ hver 2. p 1,1 m (likt alle stÞrrelser) = 11 (12) 13 (14) skulderm. Fell lÞst av nÄr arbeidet mÄler 56 (58) 60 (62) cm.

Strikk den andre side pÄ samme mÄte, men speilvendt"

Hilsen forvirret nybegynner

Hei! 

HĂ„per du har fĂ„tt det til! Men om du fremdeles strevar: du mĂ„ bryte trĂ„den nĂ„r du er ferdig med den eine skuldra, og sĂ„ startar du med ny trĂ„d (eller altsĂ„ den du nettopp brukte pĂ„ fĂžrste skulder) pĂ„ andre sida. Det er umulig Ă„ strikke uten Ă„ mĂ„tte feste nokre lause trĂ„dar etterpĂ„ 😄

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...