Gå til innhold

Tykktarmkreft - ta det opp?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du mye tarmkreft i familien, bør fastlegen din søke deg til DNR (Radiumhospitalet) hvor de følger opp pas med familiær belastning og tar jevnlige kontroller av dem. Mulig første instans er poliklinikken ved lokalsykehuset, men du bør søkes inn der

Anonymkode: 8a027...0d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legen tror at blod i avføringen kommer av depresjon?! Herregud, bytt lege ASAP.

Send inn avføringsprøve, og få henvisning til koloskopi.

Anonymkode: 53277...e85

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du be om henvisning til psykolog? Hvis fastlegen mener at det skyldes depresjon tenker jeg. Når psykologen utelukker at tarmproblemene skyldes depresjon, blir kanskje fastlegen mer villig til å undersøke mer. 

Anonymkode: 21786...2d5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir slik av matallergi, kanskje du skal sjekke ut slikt?

Ellers har jeg slitt med det samme, men mer kun diare og ekstremt vekttap. Hittil sjekket ut i et helt år uten funn. Venter på koloskopi. 

Anonymkode: 57388...e87

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en koloskopi privat.

Men du kan jo ta avføringsprøver først da, via fastlege. Alle som kan tas, en med vattpinne i avføringen din. Også en der du leveres et glass med avføring. Krev dette.

Anonymkode: 74ae8...3d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...