Gjest epica ikke innl. Skrevet 4. januar 2006 #1 Skrevet 4. januar 2006 Tenkte a den som inngangsmarsj men da kommer jeg til å gråte Passende som utgansmarsj eller blir det helt feil?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #2 Skrevet 4. januar 2006 Den forbinder jeg med begravelser, synes derfor ikke den passer i et bryllup.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #3 Skrevet 4. januar 2006 Tror ikke den er helt egnet som utgangsmarsj. Den er litt "tung", egner seg ikke til utgang for et lykkelig par.. Kan du ikke heller få den spilt underveis i veielsen?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #4 Skrevet 4. januar 2006 Jeg synes Bach blir helt feil i et bryllup. Hvis man vet litt om foranledningen til hvorfor er musikkverk ble komponert og kan litt musikkhistorie, så vet man det. Spør kjennere isteden..
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #5 Skrevet 4. januar 2006 Vet om noen som har brukt den i bryllup. For meg er den vakker.. Men ja, underveis i vielsen, er det mulig?
Gjest epica ikke innl. Skrevet 4. januar 2006 #6 Skrevet 4. januar 2006 fant noen flere nå... Litt usikker, mange fine..
Spirito Skrevet 4. januar 2006 #7 Skrevet 4. januar 2006 Jeg synes ikke den passer i bryllup. Det finnes så vanvittig mye nydelig musikk som passer godt, lån en haug med plater på biblioteket og finn noe dere liker som også passer til anledningen.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #8 Skrevet 4. januar 2006 Det er mye annet av Bach som passer. F. eks. preludium i Ess Dur, den er det futt i!!!
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #9 Skrevet 4. januar 2006 Den forbinder jeg med begravelser, synes derfor ikke den passer i et bryllup. ← Enig, nydelig men trist musikk.
Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2006 #10 Skrevet 4. januar 2006 Vi hadde den som trompetsolo i vårt bryllup, det var høytidelig og vakkert
Trampe Skrevet 4. januar 2006 #11 Skrevet 4. januar 2006 Trompetsolo høres fint ut. Jeg synes den er litt trist, ville ikke hatt den i mitt bryllup. Men det kommer jo alt an på hva dere liker! Vielsen er for dere, ikke for noen andre - så velg musikk dere har et forhold til. Om noen gjester synes det er trist musikk, dem om det.
Gjest gjesta Skrevet 4. januar 2006 #12 Skrevet 4. januar 2006 Hva med Gabriel's Oboe eller Jesu Joy of Man's Desire? Tenker også på evt Vivaldi, 4 seasons spring..
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #13 Skrevet 4. januar 2006 Anbefaler deg å ta en prat med organisten, det er rette person til å svare på slike spørsmål. Det er ikke alt som klinger bra på orgel heller, og det er ikke alle organister som spiler hva som helst, hvis det f. eks. tar veldig lang tid å øve inn.
Gjest gjesta Skrevet 4. januar 2006 #14 Skrevet 4. januar 2006 Gabriel's Oboe skal vi ha som inngangsmarsj.. Nyydelig hvis typen er enig Utgangsmarsj .. Skal høre om de kan spille Love Theme (Tchaikovsky) fra Romeo & Julie ..
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #15 Skrevet 5. januar 2006 Jeg har vært i flere begravelser der de har spillt Air, og jeg forbinder denne med den siste reis. Dersom jeg hadde vært i et bryllup og Air hadde blitt brukt som utgangsmarsj, hadde hele dagen vært ødelagt for min del, fordi jeg hadde tenkt på de jeg har mistet. I tillegg hadde jeg fått "the creeps" og gått og ventet på at noe tragisk skulle skje med brudeparet......
Gjest Miloine Skrevet 5. januar 2006 #16 Skrevet 5. januar 2006 Utrolig nydelig musikkstykke, men einer seg best i begravelser, så ja, det blir nok litt feil
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2006 #17 Skrevet 5. januar 2006 Vi hadde den som trompetsolo i vårt bryllup, det var høytidelig og vakkert ← For meg er det Jan Werners tekst til stykket som gjelder
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2006 #18 Skrevet 5. januar 2006 -men jeg ville ikke hatt den som utgangsmarsj, nei, da bør man ha noe skikkelig lystig
Gjest gjesta Skrevet 5. januar 2006 #19 Skrevet 5. januar 2006 Gabriel's Oboe skal vi ha som inngangsmarsj.. Nyydelig hvis typen er enig Utgangsmarsj .. Skal høre om de kan spille Love Theme (Tchaikovsky) fra Romeo & Julie .. ← hva med disse?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå