Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har reisetips for 2 personer, kjærestetur, trenger dog ikke være voldsomt romantisk, for en langhelg, som ikke nødvendigvis koster skjorta (Pinsen, når ALLE andre også skal reise)? Vi har utgangspunkt i Oslo, og er åpne for både fly, båt over til f eks Danmark og egen bil, inn og utland :) 

Gjerne til ett sted det er noe å gjøre for både han og henne, enten det er å gå en fin tur i fjellet eller en storby med mye å se på :) Har sett på bla Amsterdam, København, Berlin og London som alternativer (dog noe kostbart i pinsen mtp flypriser), her er det mye å se på og gjøre uten om bare shopping :) Dog er dette alle steder jeg selv har vært flere ganger, så har litt lyst til å tenke litt nytt og derfor få flere tips. Har også vurdert Besseggen el Galdhøpiggen (vi er ganske aktive begge 2, så å ligge på en strandstol en hel dag hadde nok bragt frem våre dårligere sider), men det blir veldig væravhengig 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hardanger i pinsen er helt vidunderlig! Midt i fruktblomstringen, bare så vakkert. Så som så med shopping, men kan jo kombineres med Bergen. Masse å finne på!

Anonymkode: 1cbd8...c62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om budsjett er viktig ville jeg sett litt østover. Da sparer du veldig mye på hotell, mat, og mer. I tillegg har wizz mange, rimelige avganger. Krakow har en koselig gamleby og mye god mat, billig SPA, og mulighet for utflukter, selv om konsentrasjonsleir kanskje ikke skriker romantikk.

Berlin er en fantastisk by, med mye å finne på. Fly er ofte ganske rimelig sett mot mye annet, og hotellprisene er overraskende lave sett mot mange andre hovedsteder i Europa. Om du velger London er et tips å bo litt utenfor, for eksempel langs grå linje som er superrask inn til sentrum. Ellers flyr widerøe etterhvert til spennende steder, med lavere prisnivå enn de klassiske storbyene. Munchen, Manchester, Dublin... Om dere vil ha det varmere er Palma og Nice supre steder. Selv om mange ser på det som "solsteder" er det mye å finne på, og gode muligheter for fotturer i spennende landskap. 

Anonymkode: 26f2f...84b

AnonymBruker
Skrevet

Dublin er et eventyr, men hotellprisene er til å gråte av...

AnonymBruker
Skrevet

Krakow eller Budapest

Anonymkode: 97429...42e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hardanger i pinsen er helt vidunderlig! Midt i fruktblomstringen, bare så vakkert. Så som så med shopping, men kan jo kombineres med Bergen. Masse å finne på!

Jeg er ikke hi, men gikk inn her for å lage en tråd om nøyaktig det samme! 

Har du noen konkrete tips til aktiviteter i Hardanger? Vi har sett litt på Dronningstien bla.

Anonymkode: 8c16c...5de

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ah bra tipis :) Takk 

Shopping er ikke av interesse, jeg formulerte meg kanskje bare litt feil, for det er nettopp steder som har annet enn bare shopping å tilby vi ser etter, han er ikke spes intr i det, som mange menn ;)  

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er ikke hi, men gikk inn her for å lage en tråd om nøyaktig det samme! 

Har du noen konkrete tips til aktiviteter i Hardanger? Vi har sett litt på Dronningstien bla.

Ah så bra :) Da kan vi samle tips sammen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut Budapest 😊

Anonymkode: f88b7...0c2

AnonymBruker
Skrevet

Lofoten er helt fantastisk! Anbefaler å bo i rorbu. Det finnes uendelig med toppturer. Man kan fiske, dra på ørkensafari.

Er storby mer fristende, er Gdansk en koselig by. Og det er rimelig. 

St. Sebastian i Spania kan også anbefales (men blir selvfølgelig lenger og dyrere). 

• Liker 1
Skrevet
DrueSmoothie skrev (På 25.4.2023 den 13.29):

Noen som har reisetips for 2 personer, kjærestetur, trenger dog ikke være voldsomt romantisk, for en langhelg, som ikke nødvendigvis koster skjorta (Pinsen, når ALLE andre også skal reise)? Vi har utgangspunkt i Oslo, og er åpne for både fly, båt over til f eks Danmark og egen bil, inn og utland :) 

Gjerne til ett sted det er noe å gjøre for både han og henne, enten det er å gå en fin tur i fjellet eller en storby med mye å se på :) Har sett på bla Amsterdam, København, Berlin og London som alternativer (dog noe kostbart i pinsen mtp flypriser), her er det mye å se på og gjøre uten om bare shopping :) Dog er dette alle steder jeg selv har vært flere ganger, så har litt lyst til å tenke litt nytt og derfor få flere tips. Har også vurdert Besseggen el Galdhøpiggen (vi er ganske aktive begge 2, så å ligge på en strandstol en hel dag hadde nok bragt frem våre dårligere sider), men det blir veldig væravhengig 

Gdansk! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...