Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt helseinformatikk Og lurer på hva jeg kan jobbe med etter endt studie? Er det lett og få jobb? Hvordan var studie lagt opp? 
jeg lurer også på om dette er et studie det er lett og komme videre inn på et forskningsprogram, phd? Finner ikke så mye informasjon om helseinformatikk på nett. 

Anonymkode: f4382...cc3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du søkt da?

Anonymkode: 19878...e06

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme

Anonymkode: 18790...cfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2023 den 13.19):

Jeg har søkt helseinformatikk Og lurer på hva jeg kan jobbe med etter endt studie? Er det lett og få jobb? Hvordan var studie lagt opp? 
jeg lurer også på om dette er et studie det er lett og komme videre inn på et forskningsprogram, phd? Finner ikke så mye informasjon om helseinformatikk på nett. 

Jeg har søkt på erfaringsbasert master i helseinformatikk på ntnu. Hvor har du søkt? 
Aner ikke om det er lett å få jobb, men tror og håper på tips underveis på studie. 
Oppbygging av studie på ntnu: https://www.ntnu.no/studier/mhi/studiets-oppbygning 

Er så spent jeg om jeg kommer inn eller ikke! Har endelig funnet noe som kan passe for meg 😃👍

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss har vi en vanlig IT-avdeling med utviklere, men vi har også en egen, mindre avdeling i HSO som også sier de driver med utvikling. De har nok et litt annet syn på utvikling enn hva vi har, men de jobber med å anskaffe nye systemer, finne nye løsninger på markedet, finne på idéer som gjerne ender opp med å involvere oss som skriver kode på IT. Virker som et spennende studie og en fin retning å gå når man har jobbet en del år innen helsesektoren.

Hvor teknisk den er er jeg usikker på, men jeg tror det er et relativt stort gap mellom min bachelor i informatikk og en helseinformatikk-grad - selv til tross for forskjellen i utdanningsnivå (bachelor mot master).

Men, et lite råd - ikke søk på studier uten å allerede ha satt seg inn hva studiet innebærer. Det er et stort sjansespill å ta, noe jeg dessverre har sett litt for mange gjøre hvor det har resultert i bortkastede studieår.

Anonymkode: a9677...21e

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2023 den 13.19):

Kom du inn? Jeg er på venteliste! 😱

AnonymBruker
Skrevet
Mønster122 skrev (22 minutter siden):

Kom du inn? Jeg er på venteliste! 😱

Hvilket nummer?

Anonymkode: 19878...e06

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom inn. Uia 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 21.58):

Jeg kom inn. Uia 😊

Gratulerer så mye! 😃 Jeg er nr 78 på UiA 😅 Hørte det er ca 200 som søkte. Er også på venteliste på ntnu. Om jeg ikke kommer inn så søker jeg igjen neste år. Men håper veldig!! 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kan man se antall søkere på studier?

AnonymBruker
Skrevet

Så gøy at det er blitt populært! Jeg søkte i 2013, men det var ikke nok søkere (Trondheim). Så jeg fortsatte med juss som jeg hadde begynt på. Angrer ikke på det, men det har tydeligvis utviklet seg 😀 

Håper dere på venteliste kommer inn, lykke til 😀

Anonymkode: dc17e...996

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor kan man se antall søkere på studier?

Jeg sendte mail til UiA 😅 Utålmodig og sprø her ja 😜

• 2 år senere...
Skrevet

Fant denne tråden via google. Dere som søkte og kom inn, trives dere? Kan dere dele litt erfaringer? 

Spesielt dere som studerer/studerte ved uia :) takk!

Anonymkode: f8800...cc7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fant denne tråden via google. Dere som søkte og kom inn, trives dere? Kan dere dele litt erfaringer? 

Spesielt dere som studerer/studerte ved uia :) takk!

Anonymkode: f8800...cc7

Lurer på det samme🤩

Anonymkode: 4aa73...85a

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ser det er en stund siden, men svarer likevel ☺️ nå har jeg bare masteroppgaven igjen, så ser et lys i enden av tunnelen. Det er et veldig greit studie, passer greit å jobbe 100% ved siden av, selvom det er litt kaos rundt eksamensperioden. Men er man strukturert så får man det til. Vi møtes 2 uker per semester på uia i Grimstad. Booker airBnb og bor da i nærheten av universitetet.  Fint universitet, gode lærere, godt miljø. Ser litt på stillingsutlysninger nå som jeg snart er ferdig, og finner hovedsakelig stillinger innen rådgiver, være med å utvikle, dips , sykehuspartner etc . De finnes, men går litt lang tid mellom hver gang jeg ser noe aktuelt. Og de lyser ikke ut akkurat en «helseinformatiker». Så tror ikke man stiller stekt akkurat med denne masteren. Kan være jeg tar feil, har ikke sjekket ut konkurransen enda. 

Anonymkode: 2f83a...d3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...