Gå til innhold

Dere som har elbil og kjører mye og langt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det én app til lading på offentlige ladestasjoner, eller trenger jeg hundre apper alt ettersom hvor jeg havner? Syns det er så mange forskjellige, blir helt forvirret. Går det å betale med sms eller kort? 
Hilsen elbil-jomfru som skal på langtur.

Anonymkode: 71c5f...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brikke fra NAF. Bruker samme brikken på alle ladestasjoner, og har ett kort knyttet til brikken. Veldig enkelt, også utenfor Norges grenser :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mrs.tld skrev (47 minutter siden):

Har brikke fra NAF. Bruker samme brikken på alle ladestasjoner, og har ett kort knyttet til brikken. Veldig enkelt, også utenfor Norges grenser :)

Den er bestilt, men kommer ikke før om noen uker, og jeg skal ut og kjøre snart. Jeg ser på appen til naf at den er lite oppdatert på ladestasjoner. Dvs den mangler mange. Betyr det at jeg ikke kan lade på de som ikke er i appen? Eller… hvordan fungerer det? Kan jeg lade hvorsomhelst, men betale med vanlig bankkort eller sms? 
Alt man skal lure på. 😅

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper deg kanskje ikke om du skal ut og kjøre langt allerede om noen dager, men anbefaler å bestille ladebrikken til Elbilforeningen. Her kan du selv legge inn de ladestasjonene du vil, dersom de ikke allerede ligger inne. 
Jeg har hatt el-bil i 6 år og har kun et par ganger måtte  benytte app/SMS, ellers bruker jeg kun ladebrikken. 

Men, om du ikke har ladebrikke så kan du benytte app på noen, sms på noen, kort på noen osv. Det er det som er litt utfordrende når man ikke har brikke, at alle lade-selskapene har sine egne løsninger. Men om du laster ned f.eks Kople sin app så kan du velge Kople-lader når du skal lade, så slipper du mange apper, i alle fall (Eller MER, eller Cirkle K, eller en av de ørten andre selskapene).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere brikker. Fra fortum, mer, cirkel k og kople. Mer bruker jeg på Mer sine i Sverige også. 

Synes det er greiest  med brikker. 

Gleder meg til alle tar kort.

Anonymkode: c0bdd...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst at ikke alle tar kort, sånn som vanlige bensinstasjoner. Jeg føler vi har mer enn nok apper å forholde oss til. Men takk for svar!

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fortum/recharge, bilkraft, mer, kople, circle K, ionity og tesla.

Vær obs på ladekøer, særlig når det gjelder kjøring på populære tidspunkt, med mye biler på veiene. Det er en pest og en plage.

Anonymkode: d5ba3...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...