Gå til innhold

Plassering av laptop


Gjest 1111

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med strømtilkoblingen før, referer da til denne tråden. Etter siste reprasjon så fikk jeg med en lapp hvor det sto at jeg skulle trekke ut ledningen når jeg flyttet pc'en.

Så nå lurer jeg på.. kan jeg la den stå på litt ujevnt, mykt underlag (f.eks madrassen) uten at den begynner å trøble igjen? Forutsatt at jeg trekker ut ledningen før jeg flytter den og setter den i igjen når den står stille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en laptop, og den må jo tåle normalt bruk. Selvfølgelig skal du kunne bruke den på et mykt underlag! :)

Selv har jeg hatt laptop i mange år og flyttet MASSE på den, uten å ødelegge ledinger(annet enn at ledningen blir utslitt i plugg-enden), men aldri ledningsbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er dessverre ingen selvfølge at den kan stå på mykt underlag. Det kommer litt an på laptopen du har. Hvis den har kjøleviftene på undersiden så vil et mykt underlag hindre kjølingen og det kan for det første medføre brannfare og for det annet vil overoppheting av PC'n kunne ødelegge eller i hvertfall forkorte levetiden til elektronikken.

Hvis kjøleviften blåser mot siden, kan du sikkert ha den stående på mykt underlag i kortere perioder, men jeg vil ikke anbefale at du setter den slik og så går fra den.

Dette ble litt irrelevant i forhold til spørsmålet ditt, men jeg syntes jeg måtte nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da må jeg nevne at laptoper har beskyttelse for overoppheting. Hvis PC-en blir for varm, skrur den seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Nei, det var ikke irrelevant i det hele tatt Cata. Er bare jeg som er for dum til å skjønne hvor kjøleviften er :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og da må jeg nevne at laptoper har beskyttelse for overoppheting. Hvis PC-en blir for varm, skrur den seg av.

Det er jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...