Gå til innhold

MR av hodet!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Såpass. Så hvis jeg hadde hatt en svulst, og legen ikke har henvist for akkurat det, så nevner de ikke det? Om dei ser det på MR? Jeg tror ikke at jeg har det, men lurer på om det er sånn?? 

Anonymkode: 65ef5...d88

Jo. Avvik blir nevnt.

Jeg ble henvist til CT for en problemstilling. De fant ikke noe mtp den problemstillingen, men de fant en svulst. Den var godt beskrevet.

Anonymkode: 7a658...8fe

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jo. Avvik blir nevnt.

Jeg ble henvist til CT for en problemstilling. De fant ikke noe mtp den problemstillingen, men de fant en svulst. Den var godt beskrevet.

Ja, jeg også ble henvist til MR for noen symptomer, og så fant de en sykdom som det i utgangspunktet ikke var mistanke om.

Anonymkode: 3942b...38b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo. Avvik blir nevnt.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg også ble henvist til MR for noen symptomer, og så fant de en sykdom som det i utgangspunktet ikke var mistanke om.

Uff da! :( hvordan går det med dere nå? 
Men er jo bra at de ser om det er noe annet da.. 

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Er CT bedre enn MR?

CT, PET, SPECT, MR … alle har alle sine bruksområder de er best egnet til. Ingen av de er best til alt. Så hva legen velger å henvise deg til har sammenheng med bruksområdet til måleteknologien og hva det potensielt feiler pasienten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

For min del, er jeg bare veldig glad for at jeg fikk MR slik at de oppdaget sykdommen. Har en kronisk sykdom og jeg får forhåpentligvis bremset videreutviklingen med medisin. Får MR av hodet og ryggmargen hver 6 måned. Går ellers veldig fint for i dag (i motsetning til for bare 10 år siden) er det veldig gode fremtidsutsikter for den sykdommen. Mye forskning som pågår også.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Joda, venter på operasjon. Går fint egentlig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei.

For å sette det på spissen:  hvis legen henviser til MR av håndleddet for å bekrefte/avkrefte revmatisme er det dette legen får svar på. Da hjelper det ikke at det blir sett et brudd på bildene, svaret vil uansett være "ingen revmatisme-relaterte funn".

Anonymkode: f52b5...25f

Herregud, ikke svar på ting du helt åpenbart ikke vet noe om! Såklart beskriver de og svarer ut alt de ser! Ser de en svulst, et brudd, en blodpropp eller noe så enkelt som litt uvanlige anatomiske varianter så beskriver de såklart det! ...hva noen får seg til å si. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Såpass. Så hvis jeg hadde hatt en svulst, og legen ikke har henvist for akkurat det, så nevner de ikke det? Om dei ser det på MR? Jeg tror ikke at jeg har det, men lurer på om det er sånn?? 

Det er ABSOLUTT ikke sånn, såklart sier de fra! Ikke tro på den over, den har ikke peiling.

Anonymkode: 841d4...453

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Herregud, ikke svar på ting du helt åpenbart ikke vet noe om! Såklart beskriver de og svarer ut alt de ser! Ser de en svulst, et brudd, en blodpropp eller noe så enkelt som litt uvanlige anatomiske varianter så beskriver de såklart det! ...hva noen får seg til å si. 

Det er ABSOLUTT ikke sånn, såklart sier de fra! Ikke tro på den over, den har ikke peiling.

Anonymkode: 841d4...453

så bra!! Ja, synes det var litt rart om de ikke hadde nevnt det hvis det var noe!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok MR av hodet, skulle sjekke nakken. Fikk beskjed om å komme inn og ta nye bilder, da trodde de at de hadde sett en aneurisme i hjernen og ville undersøke nærmere.

Vil tro de sier fra til deg om de ser noe unormalt, samme om det er derfor du er der eller ikke.

Anonymkode: 8d8e5...2ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...