AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Jeg har sett nye sider av min svigerdatter, som gjør at jeg har blitt veldig kritisk til henne. Hun har alltid gjort som hun vil, og jeg anser henne som veldig selvsentrert. Hun kan også ha veldig sterke meninger. Jeg mistenker rett og slett narsisime. Dette gjør at jeg bekymrer meg for hvordan sønnen min har det, og st han har blitt en av dem som går på tå hev for et menneske som ikke bryr seg om han. Jeg plages av tanken på at han han kan utsettes for den typen emosjonell mishandling. Jeg har lyst til å ta det opp med han, men hvordan? Anonymkode: 9a7fb...54a 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Ikke gjør det. Stol på at sønnen din er godt nok oppdratt til å ta sine egne valg i livet. Anonymkode: 1dfd2...bfb 25 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #3 Skrevet 24. april 2023 Du som MOR kan gjøre minimalt. Trolig vil du bare støte fra deg sønnen din om du skal begynne å kritisere hans kjæreste. Du må være støttende, gi gode råd om han spør, eller om du faktisk ser en konkret situasjon der sønnen din ser rådvill ut. Og sånn ellers er det fryktelig dumt å slenge ut narsissisme uten at du faktisk kjenner henne godt. Pass på ordene du beskriver din svigerdatter med. Dumt å lage krig allerede nå Anonymkode: fc310...ed4 17
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #4 Skrevet 24. april 2023 Er sønnen din særlig sårbar? Har han noen mangler mtp modenhet, intelligens eller lignende? Hvis han er normalt oppegående hadde jeg ikke blandet meg inn. Du risikerer bare å ødelegge ditt eget forhold til sønnen. Da er det bedre å heller invitere de over masse og knytte sterke bånd til din sønn slik at han vet han kan komme til deg dersom det er noe alvorlig. Anonymkode: 028eb...c5f 4 8
MiominMio Skrevet 24. april 2023 #5 Skrevet 24. april 2023 Du høres jo ikke akkurat ut som drømmen selv av en svigermor ut fra det lille jeg klarer å lese ut fra tråden din........ Sønnen din er voksen - back off. 13 7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #6 Skrevet 24. april 2023 En narsissist er en som bryter andre ned og trenger å føle seg bedre enn andre, ha kontroll over andre og har ikke noe empati og selvrefleksjon. Sier aldri unnskyld og er minimalt interessert i følelseslivet til dem som de er glad i. Er du sikkert på at hun er sånn? Anonymkode: babfe...9f7 6 6
Goodtimes Skrevet 24. april 2023 #7 Skrevet 24. april 2023 Vel, er du kritisk for at hun er annerledes enn deg? Du må gjerne utdype mer slik at vi har noe å gå på. Det er jo litt sykt å si at hun ikke bryr seg om han uten at du vet med 100% sikkerhet at det stemmer. 3
Sparkling_Pink Skrevet 24. april 2023 #8 Skrevet 24. april 2023 Du skriver her bare om ditt syn på din svigerdatter, ikke om hvordan du er tilstede, støttende og praktisk i din sønn sitt liv. Jeg var igjennom noen utfordringer med X-en min, mine foreldre møtte meg med: vi vil ikke vite. Det er enkelt å skjønne at det er en reell balansegang mellom å involvere deg for mye og skape frustrasjon og å avvise han om han ønsker å ha støtte fra deg. Du kan godt vurdere å si hva du ser fra ditt synspunkt -altså konkrete saker, ikke spekulasjoner ang. Hennes karakter, for å høre hva din sønn føler og opplever i forhold til de samme episodene. Om din svigerdatter går helt på viddene i så stor grad at du frykter for din sønns helse, er det naturlig å si ifra at med hennes bidrag inn i forholdet vet du ikke om du kan støtte forholdet. Konsekvenser er for eksempel at du skjeldnere ønsker å omgås henne, at middagsinvitasjoner bare er til han og lignende. Noe mer får du ikke gjort, din sønn er voksen og tar sine egne valg. 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #9 Skrevet 24. april 2023 Grusom? Virkelig? Og nå vil mor skåne lillegutt Anonymkode: 5413f...6e8 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #10 Skrevet 24. april 2023 Menn velger ofte partnere som ligner deres mor..... Anonymkode: fb0e2...a87 4 5
Phoenix Heart Skrevet 24. april 2023 #11 Skrevet 24. april 2023 Så du liker henne ikke fordi hun har andre meninger enn deg? 6 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #12 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): En narsissist er en som bryter andre ned og trenger å føle seg bedre enn andre, ha kontroll over andre og har ikke noe empati og selvrefleksjon. Sier aldri unnskyld og er minimalt interessert i følelseslivet til dem som de er glad i. Er du sikkert på at hun er sånn? Anonymkode: babfe...9f7 Shit.. Dette minte meg helt sykt om broren til samboeren min sin kjæreste. Men for å svare ts, ville ikke gjort noen ting. Ville rett og slett holdt ut og ventet til han sa noe selv, med mindre du oppriktig er redd for hans helse. Anonymkode: 3b0a9...c4f 1
Kelsier Skrevet 24. april 2023 #13 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Shit.. Dette minte meg helt sykt om broren til samboeren min sin kjæreste. Men for å svare ts, ville ikke gjort noen ting. Ville rett og slett holdt ut og ventet til han sa noe selv, med mindre du oppriktig er redd for hans helse. Anonymkode: 3b0a9...c4f Mente du kjæresten til din samboers bror, eller eller mente du at samboeren din har en kjæreste og dette minnet om vedkommende sin bror? For du skrev det siste. 7
frøkna Skrevet 24. april 2023 #14 Skrevet 24. april 2023 Vær involvert i din sønns liv så han vet han alltid kan regne med deg om noe skulle skje ❤️ det kan være godt for han å vite han alltid har ett sted å kræsje om det skulle rakne fullstendig hjemme og han må dra. 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #15 Skrevet 24. april 2023 Er du en sånn mor som ikke tåler at det er en annen kvinne som er viktigere enn deg i din sønns liv? Anonymkode: edc24...6f1 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #16 Skrevet 24. april 2023 Oi her dukket det opp mange som har noe mot svigermødre.... Anonymkode: 4a1dd...f0d 8 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #17 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Grusom? Virkelig? Og nå vil mor skåne lillegutt Anonymkode: 5413f...6e8 jeg har også sett min svigerdatter på sitt verste og det er ikke pent - det handler ikke om å skpne lillegutt men om å si fra at det ikke er OK oppførsel under noen omstendighet overfor noen når det skjer for eksempel samt i mitt tilfelle å beskytte barnebarna mot å vokse opp med en forelder som ikke er snill rett og slett. I noen tilfeller er oppførselen så ille at jeg har vurdert barnevernet. I mitt tilfelle snakker sønnen vår med oss andre i familien, og på den måten har han støtte. Han snakker med venner og med hennes familie - alle er klar over situasjonen og hun vet vi vet - likevel virker det som om hun ikke klarer oppføre seg i gitte situasjoner. Så nei, det handler kanskje ikke om en mors ønske om å skåne lillegutt slik du så fint sier det mens du forsøker redusere ts til et ingenting - slik svigerdatteren hennes gjør.... kanskej det er her man kan si "på seg selv kjenner man....." Anonymkode: ba406...e6a 3 5
Sannhetsøkende Skrevet 24. april 2023 #18 Skrevet 24. april 2023 Her var det mye dritt svar. Ingen av oss vet noe og alle her burde holde seg for gode selv til å anta at ts er den fæle part. Dere er jo ikke noe bedre selv. Ts, syns du burde holde lav profil enn så lenge. Jeg kjenner par der den ene bestemmer alt og nekter sin mann/kone å ha særlig kontakt med egen familie. Nekter hun din sønn noe kontakt med deg, eller begrenset kontakt?Rart flere her antar at det er svigermor som er den fæle her. Kan være, men svigersønn, eller svigerdøtre kan også være fæle. 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #19 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ikke gjør det. Stol på at sønnen din er godt nok oppdratt til å ta sine egne valg i livet. Anonymkode: 1dfd2...bfb Er man bekymret, må man kunne spørre sin egen sønn om alt er bra, kanskje på en litt lur måte, så det ikke blir «full krig». MiominMio skrev (38 minutter siden): Du høres jo ikke akkurat ut som drømmen selv av en svigermor ut fra det lille jeg klarer å lese ut fra tråden din........ Sønnen din er voksen - back off. Hjelpe meg! AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Grusom? Virkelig? Og nå vil mor skåne lillegutt Anonymkode: 5413f...6e8 For et idiotisk svar! Bli voksen! Anonymkode: 6ae7a...625 2 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #20 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er du en sånn mor som ikke tåler at det er en annen kvinne som er viktigere enn deg i din sønns liv? Anonymkode: edc24...6f1 Sett for mange såpeoperaer? Anonymkode: a3714...7ef 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå