Gå til innhold

YinYoga erfaringer


Cata

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om denne passer her eller i kosthold og livsstil? 

I vinter kom jeg tilfeldigvis over et kurs om YinYoga og på impuls meldte jeg meg på. Jeg har alltid vært stiv i kroppen og nå som jeg jevnt og trutt nærmer meg 60 så er det ikke blitt bedre. Allerede etter noen få samlinger følte jeg meg litt mindre stiv. Det er selvsagt ikke noen mirakuløs bedring men det virker som armer og ben gradvis blir mer bevegelige. 

Jeg er rett og slett nysgjerrig på om det er andre her som har forsøkt og hvilke erfaringer dere i så fall har dersom dere har praktisert det over litt tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker yin! Både jeg og min mor på 60+ går på yin jevnlig. Jeg var ikke så stiv i utgangspunktet, men min mor har virkelig fått ett nytt liv med betydelig bedre bevegelighet.

Anonymkode: f09f1...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yin yoga er fantastisk både for kropp og sinn! 

Anonymkode: 0b999...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker yin yoga,, men jeg også valgt å delta på mer aktive timer.  Slik at jeg får balanse mellom passive og aktive øvelser i praksisen min.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes yin yoga er fantastisk 😊 godt for kropp og sjel. Jeg får mykt opp kroppen på en god måte. Jeg trener ellers styrke, så synes det er fint med yin hvor man har god tid til å komme inn i stillingene. 

Anonymkode: c7e9e...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på yoga ca. en gang i uken, og har nå gjort det litt på og av i flere år (Det var som kjent pandemi og litt annet forskjellig så det har blitt noen ufrivillige avbrudd). Ikke ren yin hver gang, men alltid relativt rolige timer. Da jeg startet hadde jeg f.eks. store problemer med bare å legge meg ned på matten og å ligge flatt var et mareritt. Jeg kunne heller ikke strekke ut armene. Stivheten min skyldtes sykdom, men jeg har opplevd en markant bedring! Jeg er mye mindre stiv enn jeg var før og spesielt bindevevet blir stadig mer fleksibelt! Absolutt verdt både tid og penger! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på yin yoga jevnlig 1 - 3 ganger i uka over flere år. Jeg ble mye mykere og følte meg også mer rolig og avslappet. Etterhvert kjente jeg at kroppen føltes mye yngre og la merke til at jeg lettere kunne bøye meg, sitte på huk osv sammenlignet med andre på min alder. 

Anonymkode: dfa50...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...