AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #1 Del Skrevet 23. april 2023 Ifølge advokater og forsikringsselskaper skal man aldri samtykke til midlertidig førerkortbeslag. Uansett om du har brutt trafikkreglene eller ikke. Grunnen handler om saksbehandling. Samtykker du ikke får du saken din behandlet innen 3 uker. Samtykker du havner saken din nederst i bunken og du kan være uten lappen i opp mot et år eller lenger. Jeg fant dette ut ved en tilfeldighet. Hvorfor lærer man ikke dette på teorikurset? Anonymkode: 37c4f...d45 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #2 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ifølge advokater og forsikringsselskaper skal man aldri samtykke til midlertidig førerkortbeslag. Uansett om du har brutt trafikkreglene eller ikke. Grunnen handler om saksbehandling. Samtykker du ikke får du saken din behandlet innen 3 uker. Samtykker du havner saken din nederst i bunken og du kan være uten lappen i opp mot et år eller lenger. Jeg fant dette ut ved en tilfeldighet. Hvorfor lærer man ikke dette på teorikurset? Anonymkode: 37c4f...d45 Et anna spørsmål er om hvor du fant ut dette? Får som regel straff som fortjent, når en forseelse er gjort. Anonymkode: 01da0...d6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #3 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ifølge advokater og forsikringsselskaper skal man aldri samtykke til midlertidig førerkortbeslag. Uansett om du har brutt trafikkreglene eller ikke. Grunnen handler om saksbehandling. Samtykker du ikke får du saken din behandlet innen 3 uker. Samtykker du havner saken din nederst i bunken og du kan være uten lappen i opp mot et år eller lenger. Jeg fant dette ut ved en tilfeldighet. Hvorfor lærer man ikke dette på teorikurset? Anonymkode: 37c4f...d45 Ikke helt. Det betyr at retten må ta stilling til det midlertidige beslaget i løpet av tre uker. Saken kan fortsatt ligge nederst i bunken. Anonymkode: 4f93f...d27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #4 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ifølge advokater og forsikringsselskaper skal man aldri samtykke til midlertidig førerkortbeslag. Uansett om du har brutt trafikkreglene eller ikke. Grunnen handler om saksbehandling. Samtykker du ikke får du saken din behandlet innen 3 uker. Samtykker du havner saken din nederst i bunken og du kan være uten lappen i opp mot et år eller lenger. Jeg fant dette ut ved en tilfeldighet. Hvorfor lærer man ikke dette på teorikurset? Anonymkode: 37c4f...d45 Ok takk. Da vet vi det. 👍 Anonymkode: 89b7e...20c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Del Skrevet 23. april 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Ifølge advokater og forsikringsselskaper skal man aldri samtykke til midlertidig førerkortbeslag. Uansett om du har brutt trafikkreglene eller ikke. Grunnen handler om saksbehandling. Samtykker du ikke får du saken din behandlet innen 3 uker. Samtykker du havner saken din nederst i bunken og du kan være uten lappen i opp mot et år eller lenger. Jeg fant dette ut ved en tilfeldighet. Hvorfor lærer man ikke dette på teorikurset? Anonymkode: 37c4f...d45 Takk for nyttig info Anonymkode: 84512...e6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #6 Del Skrevet 24. april 2023 Guri, alle de gangene jeg har kjørt ned barnevogner og veltet bilen over andre sine blomsterbed i fylla skulle jeg ha sagt nei til dette? /s Anonymkode: 337d2...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 24. april 2023 #7 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Guri, alle de gangene jeg har kjørt ned barnevogner og veltet bilen over andre sine blomsterbed i fylla skulle jeg ha sagt nei til dette? /s Anonymkode: 337d2...b60 Det finnes mange situasjoner med mindre biluhell der du ikke er skyld i uhellet, der politiet bruker midlertidig førerkortbeslag. Skjønnsvurdering hos politiet er ikke perfekt. Det er også i disse sakene politietterforskningen drar ut og der samtykket blir en hvilepute: ditt samtykke fremstår som en tilståelse av delaktighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #8 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Et anna spørsmål er om hvor du fant ut dette? Får som regel straff som fortjent, når en forseelse er gjort. Anonymkode: 01da0...d6b Nja, ts snakker om midlertidige beslag og rutinemessige beslag som gjøres av politet i det de kommer til en ulykke. Det har vært vanlig at fører at tunge kjøretøy som er innblandet i ulykke får sitt førerkort rutinemessig beslaglagt. Uansett hendelsesforløp, og om de er den uskyldige eller ikke. Anonymkode: 288c8...816 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #9 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nja, ts snakker om midlertidige beslag og rutinemessige beslag som gjøres av politet i det de kommer til en ulykke. Det har vært vanlig at fører at tunge kjøretøy som er innblandet i ulykke får sitt førerkort rutinemessig beslaglagt. Uansett hendelsesforløp, og om de er den uskyldige eller ikke. Anonymkode: 288c8...816 "rutinemessig beslag" er et medieskapt uttrykk. Det har dessverre også blitt brukt av enkelte politifolk, men begrepet finnes verken i vegtrafikkloven eller i juristutdanningen. Det er alltid en skjønnsmessig vurdering av en jurist og aldri noe "rutine". Det er enkelte veiledere hvor handling X = Midlertidig beslag, for å skape en viss forutsigbarhet og likebehandling. Men utover det er det overhode ikke vanlig at tungbilsjåfører mister førerkortet uansett. Men skal sies at denne gruppen sjåfører ofte vurderes litt annerledes på grunn av farepotensialet. Anonymkode: 4f93f...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå