Gå til innhold

Noen gamere her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen gamere her?

jeg gamer en del og prøver å få meg gamer venner.

men jeg sliter veldig med å kunne sosialisere meg. Har prøvd på å være med i grupper på fb og discord.
Men jeg merker jeg blir så fort sliten når jeg prøver å bli kjent med noen. anstrenger meg veldig.

også er det mange som har venner forskjellig steder i verden og jeg er ikke dårlig i engelsk. Men jeg bare sliter med å være komfertabel med å snakke engelsk hele tiden. Spesielt med ukjente mennesker.

har noen tips til hvordan jeg kan bli bedre på det? Ønsker gjerne tips fra noen som er gamer selv.
jeg skjønner jo at det er en trenings sak, men jeg bare får det ikke helt til å fungere for meg.

savner å ha noen jeg er komfertabel med.. 

tusen takk for alle tips på forhånd!

Anonymkode: 928c5...a42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg gamer en del på PC og PlayStation. Det finnes jo en del FB-grupper og Discord-servere knyttet til de ulike spillene. Men akkurat nå spiller jeg et spill som det tydeligvis er vanskelig å finne andre å spille med. Hva slags spill liker du? 

Anonymkode: 6f594...11d

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, nå så jeg at du har funnet folk i disse kanalene. Men at du sliter med å bli komfortabel. Det kan jeg forstå, for så vidt. Men har du opprettet en egen post i disse kanalene, og vært litt ærlig på hva du leter etter? Det er vanskelig om man møter noen på helt annen alder og livssituasjon. Og ikke minst nivå. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg definerer meg som gamer. Vet ikke om kvinner på 50+ er noe særlig representert innen gaming, virker ikke sånn i hvert fall.

Jeg er en usosial gamer. Jeg spiller for meg selv og har lagt til noen grupper på discord, men følger ikke mye med på noen av dem og har slått av varsler på alle sammen. 

For tiden har jeg helt dilla på Euro Truck Simulator 2 og spiller bare det. Ellers spiller jeg ikke så mye forskjellige, jeg har en tendens til å henge meg opp i ett spill og da spiller jeg mye akkurat det spillet. Andre spill jeg har spilt endel er Hogwarts Legacy og The Witcher 3. 

Anonymkode: 342fe...a27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vel en gammel gamer, ikke sånn som spiller timesvis hver dag, men liker spill. Spiller også mer i noen perioder enn andre. Har ikke hatt lyst til å spille noe på et par måneder nå. 

Hadde vært gøy med gaming venner. Fikk et par, men mistet kontakt ned de. 

Anonymkode: da181...78c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sorry, nå så jeg at du har funnet folk i disse kanalene. Men at du sliter med å bli komfortabel. Det kan jeg forstå, for så vidt. Men har du opprettet en egen post i disse kanalene, og vært litt ærlig på hva du leter etter? Det er vanskelig om man møter noen på helt annen alder og livssituasjon. Og ikke minst nivå. 

Ja jeg har prøvd, men det ender opp med at jeg ikke hører så mye fra de når vi prøver å avtale. Eller så har 2 spurt meg men da spiller de med veldig mange andre og jeg føler meg så dum når jeg er så stille :’) 

vet ikke helt hvordan jeg skal knekke den sosiale koden

jeg liker å spille veldig mye forskjellig. World of Warcraft, Cs, sons of the forest, minecraft, etc.

Anonymkode: 928c5...a42

Skrevet (endret)

-

Endret av nattuglax
AnonymBruker
Skrevet

Noen som spiller League of Legends?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg definerer meg som gamer. Vet ikke om kvinner på 50+ er noe særlig representert innen gaming, virker ikke sånn i hvert fall.

Finnes mange av dem. Har spilt med en del amerikanske damer som er godt oppi årene. Du får huske på at mange begynte å game for 20-25+ år siden og har blitt godt voksne siden den gang. Var bare at før så var ikke damer så synlig som nå (selv om det kan være vanskelig for mange å være synlig nå også)

Anonymkode: c5553...fb9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 50 og har tatt opp gamingen igjen etter en god pause der hovedfokuset var barn etc. 😊 Call of Duty!

Anonymkode: 61e97...1a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Finnes mange av dem. Har spilt med en del amerikanske damer som er godt oppi årene. Du får huske på at mange begynte å game for 20-25+ år siden og har blitt godt voksne siden den gang. Var bare at før så var ikke damer så synlig som nå (selv om det kan være vanskelig for mange å være synlig nå også)

Er det det samme for nordkvinner da? 

Var på kurs for noen uker siden og alle skulle presentere seg og si én ting som var viktig for dem. De fleste var på min alder, noen yngre og noen eldre. Det var litt flaut, men jeg sa at jeg var gamer, men det var ingen andre der som var det.

Tenker også på foreldrene til ungdommene mine. Har ikke inntrykk av at de gamer heller. 

Jeg har ikke så mange venninner, men noen få i hvert fall. De er litt yngre enn meg, men ingen av dem gamer. Mulig hun ene venninna mi spiller endel, men det er på mobil - vil ikke helt si at det er det samme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det det samme for nordkvinner da? 

Var på kurs for noen uker siden og alle skulle presentere seg og si én ting som var viktig for dem. De fleste var på min alder, noen yngre og noen eldre. Det var litt flaut, men jeg sa at jeg var gamer, men det var ingen andre der som var det.

Tenker også på foreldrene til ungdommene mine. Har ikke inntrykk av at de gamer heller. 

Jeg har ikke så mange venninner, men noen få i hvert fall. De er litt yngre enn meg, men ingen av dem gamer. Mulig hun ene venninna mi spiller endel, men det er på mobil - vil ikke helt si at det er det samme. 

Jeg møter på kvinner her og der som gamer, men personlig så har jeg stort sett bare hatt mannlige venner opp gjennom årene irl. I spill derimot så møter jeg på en del damer fra Skandinavia og usa som er godt voksne, men brorparten av dem er nok amerikanere. Har en kvinnelig venn irl som gamer, men hu er også den eneste kvinnelige vennen jeg har 😂

Yngre damer finnes det derimot flust av og de møter man jo på over alt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midten av 30-årene og har begynt å spille Fortnite på xbox etter at jeg først spilte litt med barna. Det har blitt sånn at jeg like gjerne gjør det som å se serier, som jeg gjorde før.

Anonymkode: 543a1...46a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg møter på kvinner her og der som gamer, men personlig så har jeg stort sett bare hatt mannlige venner opp gjennom årene irl. I spill derimot så møter jeg på en del damer fra Skandinavia og usa som er godt voksne, men brorparten av dem er nok amerikanere. Har en kvinnelig venn irl som gamer, men hu er også den eneste kvinnelige vennen jeg har 😂

Yngre damer finnes det derimot flust av og de møter man jo på over alt

Ja, det regnet jeg med. Ikke noe rart at yngre kvinner gamer, de har jo vokst opp med data og spill på en helt annen måte enn det vi som ble født på 60- og 70-tallet har. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Noen som spiller League of Legends?

ja, jeg dessverre

Anonymkode: 52bd3...7d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gamer en del, er i 20-årene. Spiller alt utenom skytespill egentlig, ser også etter noen å spille med. 

Anonymkode: 52bd3...7d2

Gjest Refreng
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes nok noen, men tror ikke det er statistisk mange. Spesielt i Norge vil du slite med å finne 50-år gamle kvinner som spiller euro truck simulator.

Dersom du ser bort fra mobilspill, muligens. Mange nye mobilspillene er jo lagd for å være enkle og avhengighetsskapende, så finnes nok flere over 50 som spiller de enn typisk pc spill og playstation

AnonymBruker
Skrevet

Jeg  er 35, og har fire gode venninner som gamer med meg. Vi har gamet sammen hele livet. Vi spiller WOW og final fantasy. Sååå er ikke så sjeldent med gamer-damer! 

Anonymkode: b3278...68f

AnonymBruker
Skrevet
Refreng skrev (1 time siden):

Finnes nok noen, men tror ikke det er statistisk mange. Spesielt i Norge vil du slite med å finne 50-år gamle kvinner som spiller euro truck simulator.

Dersom du ser bort fra mobilspill, muligens. Mange nye mobilspillene er jo lagd for å være enkle og avhengighetsskapende, så finnes nok flere over 50 som spiller de enn typisk pc spill og playstation

Jeg snakker om damer som spiller pc-spill. Ikke mobilspill. Folk som spiller mobilspill anser jeg ikke som gamere

Finnes jo utallige fler spill enn Eurotruck simulator (som jeg forøvrig spiller, og har truffet på et par andre damer/jenter der)

Haugevis med jenter i WoW og LoL. CoD er det en god del damer som spiller. 
Grunnen til at man kanskje ikke ser/hører så mange damer er bok mye pga kulturen blant menn som flamer

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...