Gå til innhold

En jogger brølte: "VENSTRE SIDE!!!"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble så redd at jeg nesten dreit på meg.

Er dette vanlig kutyme når man skal passere noen? Aldri opplevd dette før. Har sikkert blitt passert av joggere titusenvis av ganger gjennom livet.

Anonymkode: 4d68f...989

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig ja, kanskje mer noen steder enn andre? Er jo for å informere om at man passerer.. Samme som å ringe med sykkelklokka? 

Jeg setter pris på det i hvertfall. Og når folk går med hodet ned mot tlf er det jo greit å varsle. Han hadde ikke trengt å skrike kanskje, haha. 

Anonymkode: dccf8...287

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke skjønt hva det betydde en gang. At han kommer forbi på venstre side? At jeg skal gå på venstre side? Og hvorfor skal han bestemme det i så fall?

Anonymkode: f4dc3...407

• Liker 23
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er vanlig ja, kanskje mer noen steder enn andre?

Hvor er det vanlig? Bare sånn at jeg vet hvor jeg IKKE vil dra. Aldri opplevd brølende joggere noe sted. 

Anonymkode: f4dc3...407

• Liker 8
Skrevet

Hadde noen skreket sånn til meg, hadde jeg blitt så paff at jeg kunne hoppet til hvilken som helst side 🤣

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig. Er bare å jogge rundt. Hilsen ivrig jogger.

Anonymkode: 8c2d4...087

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Brøling er generelt en uting. Ser folk vimsete ut er det veldig greit å slakke på når du skal passere dem, og ikke forårsake uhell. Det er stort sett den travle som forårsaker dult og kræsj, men de er også de verste til å skylde på andre. Adrenalin er ikke tålmodighetens beste venn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du en av disse som svimer rundt midt i veien og fra side til side med nesa i mobilen og musikk på ørene? Hold deg til den ene siden av veien/stien/fortauet, så slipper du å bli skremt.

Skjønner ikke hvordan folk tør å bevege seg i trafikken uten å bruke både syn og hørsel.

Anonymkode: 944d7...373

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd 🤣

Anonymkode: 9ef9a...5d3

AnonymBruker
Skrevet

Her må jeg løpe sikk-sakk om jeg drar ut en ettermiddag med fint vær, det går greit. 

Det har aldri vært enighet om man går til høyre eller venstre på turstiene her i byen. Unger må jo få løpe i alle retninger, samme med hunder i bånd. 

Eneste gangen jeg roper er når det går 3-4 i bredden, gjerne med barnevogn. 

Anonymkode: 746ca...205

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du en av disse som svimer rundt midt i veien og fra side til side med nesa i mobilen og musikk på ørene? Hold deg til den ene siden av veien/stien/fortauet, så slipper du å bli skremt.

Skjønner ikke hvordan folk tør å bevege seg i trafikken uten å bruke både syn og hørsel.

Anonymkode: 944d7...373

Serr, ta medisinene dine.

Bred tursti, gikk til høyre, ingen musikk.

Igjen, ta medisinene dine.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

helt supert for meg som ofte er ute med hundene der den ene er spesielt glad i folks som jogger :P da får jeg forberede meg på at hunden vil løpe videre sammen med den som jogger forbi.. 

Anonymkode: e28cc...cd7

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

...

Endret av Hoppetaujenta
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Serr, ta medisinene dine.

Bred tursti, gikk til høyre, ingen musikk.

Igjen, ta medisinene dine.

I Norge skal gående gå på venstre side.

Anonymkode: 977f4...d3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På trafikkert vei, ja. Ikke på tursti

Anonymkode: b3076...c30

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, men det gjør ikke joggere til kjøretøy.

Anonymkode: 34a32...d46

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd. Jeg tror kanskje det betyr at han skal forbi på venstre side? Samtidig tror jeg jeg hadde blitt skremt, og hoppet til venstre. Jeg tror kanskje han hadde forårsaket en kræsj med den ropingen sin. 

Roping er en uting. 

Anonymkode: 11313...17a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

dette er obligatorisk lærdom - omtrent som hvor man står kontra går i rulletrappen.. Men det er tydelig at noen bare ikke har denne lærdommen inne... 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På trafikkert vei, ja. Ikke på tursti

Anonymkode: b3076...c30

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, men det gjør ikke joggere til kjøretøy.

Anonymkode: 34a32...d46

tenkt så enkelt om dere bare fulgte reglen nå som dere kjenner den heller enn å oppføre dere som unger å skrike "du er ikke en bil" eller "ikke i skogen" ?? 

Skrevet

Jeg synes det høres unødvendig ut fra joggerens side. Det er bare å roe ned tempoet litt. Jeg ville heller ikke forstått hva han mente med "venstre side". Kommer han på venstre side eller mener han at jeg skal holde meg på venstre side?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

dette er obligatorisk lærdom - omtrent som hvor man står kontra går i rulletrappen.. Men det er tydelig at noen bare ikke har denne lærdommen inne... 

tenkt så enkelt om dere bare fulgte reglen nå som dere kjenner den heller enn å oppføre dere som unger å skrike "du er ikke en bil" eller "ikke i skogen" ?? 

Til venstre på trafikkert vei.

Til høyre på tursti. Akkurat som at du står til høyre i rulletrapp i Norge. Til venstre i UK. 

Her i Bergen gikk til og med kommunen ut og presiserte disse reglene for byfjellene under Korona. 

Merkelig å slenge ut "barnelærdom" når man ikke har kontroll selv... 

Anonymkode: 746ca...205

• Liker 10
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...